Brandul HoReCa și echipa de dezvoltare a brandului

Brandul HoReCa și echipa de dezvoltare a brandului
person Horeca
access_time_filled

Brandul este un instrument de creștere a oricărei afaceri. Considerăm că o anumită afacere este un brand atunci când aceasta este un succes: are notorietate, reputație pozitivă și aduce bani acționarilor. Brandul este identitatea unui produs sau a unui serviciu, construit cu scopul ca acestea să fie diferențiate de cele ale competiției. Intrinsec, brandul poartă cu sine încrederea și loialitatea consumatorilor săi, fiind practic suma tuturor percepțiilor și reprezentărilor existente în mintea acestora.

Ne dorim cu toții clienți fericiți și loiali, angajați motivați, reputație în piață și creștere în business. Deci un Brand. Dar cum îl construim, astfel încât să aibă succes în timp, să transmită personalitatea afacerii și să îl putem folosi ca pe un instrument de dezvoltare a business-ului din HoReCa?

constructiebrand2

Brandingul, procesul de construire a unui brand, este o disciplină în sine, care combină știința cercetării pieței și a consumatorului, strategia și creativitatea în design.

A avea un brand de succes presupune să îl crești și, de asemenea, să îl comunici constant către toate tipurile de public importante pentru afacerea ta, de la consumatori până la angajați, de la partenerii de business până la liderii de opinie și comunitate.

Știința brandingului și a comunicării acestuia este în apanajul agenției de brand – o echipă specializată, ce reunește strategi, designeri și copywriteri, specialiști în soluții de producție publicitară, până la specialiști în PR, evenimente speciale și digital marketing.

Cum lucrezi cu agenția?

Alegerea partenerului potrivit (agenția) este, în consecință, una dintre condițiile succesului. Este necesar să ții cont ce specializare are în domeniul în care activezi, care este portofoliul acestuia și în ce au constat inovațiile din proiectele anterioare. Pentru un business în HoReCa, este important să ai un partener care cunoaște acest domeniu, segmentul alimentelor și al băuturilor, căruia îi este familiar profilul consumatorului și mecanica de business.

Tocmai din acest motiv, odată cu Foodwise Marketing, am creat un hub ce reunește talente specializate în food – de la designeri și arhitecți specializați, chefi, fotografi și bloggeri, până la institute de cercetare și nutriționiști.

Este important să te asiguri ca partenerul tău, oricare decizi să fie acesta, să aibă competențele de care ai nevoie în HoReCa.

Pentru ca termenii colaborării să fie eficienți, relația de lucru între companie și agenție se face prin intermediul unui manager de proiect, care organizează intern echipa de specialiști și coordonează procesul de lucru, astfel încât proiectul tău să fie realizat la standardele și în termenele discutate.

Beneficiul colaborării cu o agenție de brand specializată aduce în primul rând garanția că lucrezi cu profesioniști cu experiență, iar în al doilea rând simplifică și eficientizează procesul de lucru per ansamblu: un singur partener de discuție, un singur contract, o singură factură, o imagine de ansamblu pe toate componentele implicate.

Ce să ceri de la o agenție de brand?

Să spunem că vorbim despre lansarea unui brand nou de restaurant. în procesul de interacțiune cu o agenție există câteva etape esențiale:

1. Briefing / Debriefing – etapa în care tu, client, povestești agenției planurile tale cu privire la brandul pe care dorești să îl dezvolți: care sunt obiectivele tale, care e oferta pe care o faci către consumator, cui dorești să te adresezi, cu cine concurezi, care sunt avantajele tale, care sunt principalele bariere etc.

2. Pregătirea proiectului în agenție – presupune documentare, cercetare, gândirea strategiei de brand și elaborarea primelor propuneri de identitate vizuală pe care se va lucra.

realizarebrand

3. Prezentarea de brand. în această etapă, agenția prezintă soluțiile pentru construirea brandului: Strategia de brand sau firul roșu al brandului tău.

  • Contextul pieței și profilul consumatorului – trenduri și insight-uri relevante.
  • Descrierea restaurantului (sau despre ce este brandul tău). Ce vei crea efectiv și ce atribute și beneficii va avea restaurantul tău, produsele și serviciile pe care le vei promova, cu ce va fi diferit față de alte restaurante de pe piață.
  • Platforma de brand – parametrii în care se va manifesta brandul tău: viziune, misiune, valori, personalitate, tone-of-voice, esența brandului.

Identitatea de brand

  • Nume, Logo și Slogan.
  • Implementări – scenarii de arhitectură și design, imagini cu care se asociază brandul, design de meniu, de cărți de vizită, design de uniforme ș.a.m.d.

4. Arhitectura și design interior. Configurarea bucătăriei.

Odată asumată strategia de brand și identitatea vizuală, următoarea etapă este propunerea de design și arhitectura care să construiască atmosfera brandului creat. După definirea profilului restaurantului și a ofertei efective, trecem la configurarea bucătăriei împreună cu bucătarul restaurantului și cu profesioniștii partenerului de echipamente profesionale din domeniul HoReCa.

5. Implementarea. Este ultima și cea mai anevoioasă etapă a procesului, fiindcă presupune atenție acordată fiecărui detaliu, astfel încât fiecare componentă să fie aliniată brandului pe care dorim să îl construim.

Până unde ajung competențele agenției? Agentia de brand specializată se implică în procesul de implementare la orice nivel, de la managementul șantierului, până la selectarea pieselor de mobilier și a întregii logistici necesare restaurantului. Acum este momentul când se definește și se testează meniul, prețul preparatelor și se fac ultimele retușuri. Acum intră în producție toate materialele de promovare și se lucrează de zor la programarea website-ului și la planificarea campaniei de lansare și a calendarului următoarelor luni. Agenția poate asista chiar și procesul de recrutare a personalului. O agenție de brand va asigura apoi brand engagementul angajaților (motivarea și inspirarea oamenilor din interior în relație cu brandul), întrucât aceștia sunt ambasadori fără echivoc ai brandului pe care îl reprezintă.

6. Lansarea și comunicarea permanentă.

Totul e pregătit. A venit momentul tăierii panglicii. Acum are loc lansarea publică a proiectului tău, conform strategiei de comunicare; aceasta va conține un mix de canale de comunicare, gândite astfel încât să răspundă cât mai bine obiectivelor de lansare.

Lansarea poate reuni diverse medii de comunicare, de la evenimente speciale, PR și digital marketing, până la campanii outdoor, radio și alte innovative media.

Dezvoltarea unui brand este un proces complex și minuțios ce necesită implicarea profesioniștilor la fiecare nivel. Construirea unui brand necesită timp, energie și investiții considerabile. Acest proces nu se termină în momentul lansării. Este un efort permanent de manifestare a promisiunii de brand în fiecare moment și către fiecare client, astfel încât brandul tău să rămână viu, interesant și relevant în mintea și inima consumatorului.

marilenaistratescufoodwiseArticol scris de Marilena Istrătescu – Managing Partner Foodwise/Grupul HELLO în ediția 81 a revistei Horeca România.

Parte a grupului de comunicare Hello, Foodwise Marketing este hub de branding, conținut și creativitate pentru industria de food & beverages din România – corporații, antreprenoriate și comunități de consumatori. Competențele Foodwise Marketing includ dezvoltarea de concept “la cheie” în zona de retail și HoReCa, reunind un portofoliu extins de colaboratori, cu specializări
complementare, dezvoltarea de concepte, branding și execuție integrală de proiecte.
www.foodwise.marketing/blog/

Sursă foto2: www.skipprichard.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302