Corina Martin: “Cheia sezonului estival 2017 o reprezintă promovarea și evenimentele”

Corina Martin: “Cheia sezonului estival 2017 o reprezintă promovarea și evenimentele”
person Horeca
access_time_filled

bilantsezonestivalPromovarea și evenimentele stau la baza creșterii numărului de turiști de pe litoral din sezonul estival 2017, susțin reprezentanții Asociației Litoral – Delta Dunării, care estimează o creștere a numărului de turiști de cel puțin 8% pentru acest sezon, comparativ cu sezonul anul trecut.

“Dacă în sezonul estival 2016, conform Institutului Național de Statistică, numărul turiștilor în judetul Constanța a fost de 1.036.535, anul acesta datorită promovării și a evenimentelor organizate, estimăm o creștere a numărului de turiști de cel puțin 8%, turiști care au generat încasări de aproximativ 200.000.000 euro, numai din achiziționarea pachetelor turistice”, se arată într-un comunicat al asociației.  

Un mare impact l-au avut evenimentele gastronomice, cele sportive, teatrele de stradă, festivalurile de film, numeroasele concerte cu artiști români și străini, veniți la Constanța, unii pentru prima oară.

în turismul de Litoral se face un bilanț provizoriu toamna, dupa închiderea sezonului estival. Susținem cifrele oficiale oferite de către asociațiile patronale și profesionale din domeniu și așteptăm, la finalul acestui an, cifrele oficiale ale INS, pentru a analiza eficiența promovării prin numărul de turiști și a banilor cheltuiți în destinație. Anul acesta, orașul Constanța a câștigat și se văd rezultatele politicii locale, care, investind în evenimente culturale, a ajutat capetele de sezon. Datorită evenimentelor, am constatat o capacitare foarte bună a hotelurilor și un flux ridicat în restaurante și magazine pe tot sezonul 2017”, a declarat Cristian Bărhălescu, Președinteșe Asociației Litoral – Delta Dunării.

Acesta a adăugat că numărul turiștilor străini a crescut și în acest an, cu sprijinul companiilor aeriene care operează pe aeroportul Mihail Kogălniceanu și al touroperatorilor care investesc în promovarea destinației, în special pentru că destinația Litoral – Delta Dunarii a început să prezinte interes și să ofere experiențele pe care ei și le doresc.

Corina Martin, Vicepreședinte Asociației Litoral – Delta Dunarii a precizat că creșterile din ultimii 4 ani de pe litoral se datorează și Taxei de Promovare Mamaia, precum și strategiei ALDD de a promova un calendar de evenimente încă din 15 aprilie, participărilor la târguri de turism externe și parteneriatului cu Blue Air.

Stațiunile vedetă au fost Mamaia și Vama Veche, cele două branduri de succes ale litoralului, și Venus și Eforie Nord. Una din tendințele clare o reprezintă creșterea numărului de turiști străini, atrași de marile evenimente, cu precădere Festivaluri muzicale și convinși de Campania noastră susținută de promovare pe piețele externe de pe care am atras zboruri”, a declarat Corina Martin.

Aceasta a precizat că anul 2017 a adus și o orientare evidentă a turiștilor români și străini către apartamente de vacanță, cu precădere în Mamaia și Năvodari, un segment de piață ce s-a consolidat major și care contribuie consistent la creșterea numărului de locuri de cazare și a standardului de servicii oferite.

Cheia Sezonului 2017 o reprezintă promovarea și evenimentele”, a mai subliniat Corina Martin.

Și Delta Dunării a înregistrat o creștere a turismului în sezonul estival 2017.

Anul 2017, pentru Delta Dunării este anul cu cea mai mare creștere ca grad de ocupare și ca număr de zile al sejurului. Astfel, în lunile mai – iulie, gradul de ocupare în Delta Dunării a fost de aproximativ 80%, iar în luna august am ajuns aproape de 100%. Estimăm astfel că, în acest sezon, față de anul trecut, vom înregistra o creștere a numărului de turiști de aproximativ 30%. Se anunță a fi promițătoare și lunile care urmează, octombrie și noiembrie. în perspectivă, ne dorim să continuăm promovarea Deltei Dunării prin participarea la târguri interne și externe, prin organizarea de infotrip-uri și, mai ales, urmând exemplul litoralului, prin organizarea de evenimente, care au impact important asupra deciziei turistului cu privire la locația în care își va petrece vacanța. Sperăm să avem o colaborare mai strânsă cu Rezervația Deltei Dunării, de la care ne așteptăm la masuri de facilitare a accesului în Delta Dunării, măsuri care vor duce la creșterea numărului de turiști în Deltă și la prelungirea sezonului. De asemenea, ne bazăm pe Rezervația Deltei Dunării pentru a ne pune la dispoziție materiale de promovare mai multe și mai variate, pentru o promovare eficientă a destinației Delta Dunării. Dacă în viitor vom reuși să creăm în Deltă servicii de excelență, vom avea și turiști mai mulți și mai dispuși să cheltuie bani mai mulți pentru servicii care le vor facilita un sejur excelent în Delta Dunării sau la mare, pentru că avem și mare.”, a declarat Daniel Ilușcă, Vicepreședinte Asociația Litoral – Delta Dunării.

Sursă foto: www.observator.tv

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302