EXCLUSIV: Interviu cu CEO-ul Corinthia Hotels, Simon Naudi
Bucureștiul continuă să fie un magnet pentru marile lanțuri hoteliere internaționale, care văd în capitala României o piață cu potențial ridicat pentru proiecte hoteliere. Recent, un nou lanț hotelier de lux și-a anunțat intrarea pe piața locală, este vorba despre Corinthia Hotels, care va deschide la sfârșitul anului 2019 (de Ziua Națională a României) faimosul Grand Hotel du Boulevard din inima Bucureștiului, în urma unui contract de management semnat cu proprietarul clădirii – Niro Investment Group.
“Corinthia Grand Hotel du Boulevard va fi un hotel de înaltă clasă”, ne spune Simon Naudi, CEO Corinthia Hotels, care consideră că în București există cerere pentru un produs de cinci stele autentic.
într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Horeca România, CEO-ul Corinthia Hotels ne vorbește despre decizia lanțului de a intra pe piața din România, despre facilitățile viitorului hotel și cum se va poziționa acesta pe piața hotelieră locală.
Ce v-a determinat să aduceți brandul Corinthia pe piața hotelieră din București? Ce ne puteți spune despre parteneriatul cu Niro Investment Group?
La nivel de grup, suntem extrem de atenți și de selectivi când stabilim care vor fi noile noastre locații. Hotelurile din lanțul nostru sunt situate în câteva dintre cele mai interesante și mai promițătoare destinații din lume, deci este foarte important ca atunci când apare o nouă oportunitate să ne asigurăm că ne va completa proprietățile existente. Bucureștiul este un oraș dinamic, foarte atrăgător pentru oaspeții care vin aici în interes de afaceri sau pentru a se recrea. în același timp, este un mediu cu o arhitectură autentică, în care se ascund comori impresionante, așa cum este și Grand Hotel du Boulevard. Partenerii noștri și totodată proprietarii clădirii, Niro Investment Group, au făcut investiții serioase pentru a conserva această proprietate emblematică și și-au exprimat dorința de a-i reda gloria de altădată, readucând-o în centrul sectorului hotelier de lux din București. La rândul nostru, suntem onorați să colaborăm cu ei în acest efort.
Cât de mult a contat istoricul și faima hotelului Grand Hotel du Boulevard în decizia dumneavoastră de a pune brandul Corinthia pe acest hotel?
Corinthia și-a luat angajamentul de a le oferi oaspeților săi experiențe extraordinare, combinate cu servicii fără rival în industria ospitalității, în decorul unor clădiri reprezentative, de patrimoniu. Decizia de a deschide Corinthia Hotel du Boulevard respectă tradiția noastră de a restaura mari hoteluri din Europa secolului al XIX-lea, dintre care voi enumera doar câteva: hotelul Corinthia din Londra, o clădire premiată, hotelul Corinthia din Budapesta, cunoscut anterior drept Hotelul Grand Regal, și hotelul Corinthia St Petersburg din Rusia sunt proprietăți emblematice din secolul al XIX-lea, care au fost achiziționate, reamenajate și redeschise de lanțul hotelier Corinthia. în 2016 am cumpărat fostul Grand Hotel Astoria din Bruxelles, o adevărată legendă, iar acum se derulează acolo lucrări de restaurare, pentru ca proprietatea să-și recapete gloria de odinioară.
într-adevăr, istoria bogată și fascinantă a clădirii din București a jucat un rol important în procesul nostru de selecție: din anul 1867, când și-a deschis pentru prima dată ușile, Grand Hotel du Boulevard a evoluat în permanență, dar în același timp și-a păstrat și a respectat moștenirea, fiind un adevărat simbol al orașului. De-a lungul timpului, aici au fost găzduite unele dintre cele mai celebre personalități din elita mondială, iar noi suntem convinși că, renovând și reîntinerind această clădire cu tot respectul cuvenit, vom reuși să-i conservăm spiritul și farmecul aparte, într-o notă contemporană, modernă.
Fiindcă discutăm despre un nou brand pe piața locală, ce ne puteți spune despre filosofia brandului Corinthia și elementele sale specifice?
Corinthia se mândrește cu faptul că promovează în hotelurile sale un spirit inspirat de familie, oferind servicii excelente și discrete, care le garantează clienților că în hotelurile noastre vor fi la fel de bine primiți ca acasă. Corinthia Grand Hotel du Boulevard va fi un hotel de înaltă clasă. în esență, serviciile, atmosfera și spiritul unui hotel sunt elementele care îi determină succesul, iar brandul Corinthia este expert în acest domeniu.
Ce ne puteți spune despre lucrările de modernizare care se derulează în prezent la Grand Hotel du Boulevard, pentru a corespunde cu standardele și stilul hotelurilor Corinthia?
Se estimează ca lucrările de reamenajare să înceapă în Q2 2018, coordonate de QP Management, o companie-soră a grupului Corinthia Hotels, care îi va susține pe dezvoltatori cu servicii de management de proiect și management al costurilor. Pentru proiectul de restaurare colaborăm cu o echipă din elita mondială a profesioniștilor din arhitectură și design, care a semnat astfel de proiecte importante în întreaga regiune. Suntem încântați să anunțăm că PORR, o companie recunoscută în domeniul construcțiilor inovatoare din Europa, a fost angajată ca principal contractor pentru lucrările de renovare a proprietății și așteptăm cu nerăbdare să lucrăm împreună cu ei la acest proiect incitant.
Ce ne puteți spune despre facilitățile pe care le va oferi hotelul la momentul inaugurării?
Hotelul pune la dispoziția clienților cel puțin 50 de camere și apartamente, inclusiv o serie de apartamente de tip “penthouse” care se vor adresa segmentului premium al pieței. Alte facilități sunt un restaurant cu o ofertă gastronomică internațională, spațiu lounge amplu, săli elegante pentru întâlniri și un spa cu servicii personalizate. Trebuie să menționăm aici și magnifica sală de recepții – un spațiu istoric, restaurat cu meticulozitate, care rămâne piesa de rezistență a hotelului.
Care va fi segmentul de public țintă al hotelului și ce avantaje aduce afilierea la brandul Corinthia, pentru a atrage clienți străini?
Hotelul se adresează clienților de top ai pieței, care călătoresc în interes de afaceri sau pentru a se recrea. Sperăm să atragem clienți care își doresc să experimenteze servicii la standarde de lux.
Cum vedeți piața hotelieră din București și în special segmentul hotelurilor de 5 stele?
Bucureștiul este un oraș în dezvoltare, dar, în egală măsură, recunoaștem că în România există o anumită volatilitate politică și economică. Orice economie trece prin etape, însă Corinthia consideră că în acest oraș există o cerere pentru un produs de cinci stele autentic. Această cerere și managementul Corinthia vor asigura prin noul hotel generarea unor venituri suficiente pentru a face profitabilă investiția proprietarului. Nu ne concentrăm asupra competiției cu brandurile existente, ci mai degrabă ne dorim să creăm o nișă care să cultive standardul nostru de servicii.
Orașul este, în egală măsură, o piață în creștere pentru evenimente și expoziții de recunoaștere internațională, deci ne așteptăm ca aceste aspecte, în combinație cu istoria și cultura Bucureștiului, susținute de entuziasmul călătorului din ziua de azi, mereu dornic să descopere următoarea “comoară ascunsă”, să ne asigure un flux stabil de oaspeți care vor alege serviciile noastre.
Interviu realizat de Diana Sbârcea, pentru ediția 87 a revistei Horeca România.