Descentralizarea Ministerului Turismului, proiect adoptat de Guvern
Avizele și autorizațiile vor fi mult mai accesibile pentru operatorii din industria turismului de acum înainte.
Măsura descentralizării vine în sprijinul persoanelor care trebuie să obțină avize/autorizații de la administrația centrală, respectiv Ministerul Turismului.
Astfel, până acum, indiferent de localitatea unde funcționa, de exemplu, o unitate de cazare, administratorul trebuia să se deplaseze în București pentru a depune documentațiile și, mai apoi, pentru ridicarea avizelor/autorizațiilor.
Ministerul Turismului a făcut parte din faza pilot a proiectului de descentralizare. Această fază a fost realizată împreună cu Primăria București, Consiliul Județean Constanța, Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Maramureș dar și Tulcea.
în memorandumul de descentralizare este prevăzut ca atestarea ghizilor de turism, clasificarea unităților de cazare, omologarea pârtiilor și a traseelor turistice, autorizarea plajelor, avizarea documentațiilor tehnice privind construcțiile să fie emise de autoritățile locale. Ministerul Turismului va continua activitățile de licențiere a agențiilor de turism, de acreditare a centrelor de informare turistică și de atestare a stațiunilor turistice.
Ministerul Turismului va asigura, timp de minimum 1 an, instruire și consultanță pentru persoanele din cadrul CJ-urilor care sunt responsabile de turism și care vor asigura emiterea acestor acte de reglementare. Mai mult decât atât, activitatea de turism din cadrul Consiliilor Județene va fi verificată de către reprezentanți ai Ministerului Turismului.
O dată cu degrevarea de o parte dintre atribuții atât Ministerul Turismului cât și autoritățile locale vor putea să-și eficientizeze activitatea, astfel că, această măsura va elimina cheltuielile autorității centrale pentru deplasarea și cazarea în timpul delegațiilor. în plus, descentralizarea va crea efecte pentru încurajarea investitorilor în domeniul turismului cărora le va fi mult ușurată activitatea.