Concursul #AlaskaGăteșteRomânește și-a desemnat câștigătorii!

Concursul #AlaskaGăteșteRomânește și-a desemnat câștigătorii!
person Horeca
access_time_filled

ovidiutarbucalaska6 bucătari profesioniști, recunoscuți în peisajul culinar românesc, au oferit, în primăvara acestui an, o adevărată demonstrație de talent, viziune și creativitate în cadrul concursului „Peștele și fructele de mare din Alaska în bucătăria tradițională românească”, organizat de Alaska Seafood Marketing Institute. Scopul concursului a fost informarea bucătarilor profesioniști din România despre beneficiile peștelui de Alaska pentru sănătate și despre versatilitatea și adaptabilitatea lui la bucătăria românească.

Bucătarii înscriși în consurs au realizat două rețete originale cu pește de Alaska, unul cu pește alb, cod Alaska Pollock, celălalt cu somon sălbatic Keta sau Sockeye din Alaska. Dincolo de originalitate, rețetele au fost în concordanță cu tema concursului, adaptarea peștelui de Alaska stilului tradițional românesc.

Ovidiu Tărbuc – Food Department – pe primul loc în clasamentul concursului “Peștele și fructele de mare din Alaska în bucătăria tradițională românească”.

Câștigătorul locului 1, Ovidiu Tărbuc, a cucerit publicul cu două preparate versatile, inspirate din bucărăria moldovenească și transilvăneană: papricașul și rasolul de pește. Alex Petricean, prin rețetele peștelui pe cărbune și a somonului pe frigăruie de mesteacăn verde, ne-a transpus în poveștile pescarilor și vănătorilor de demult. Conceptul din spatele rețetelor alese de Nico Lontras – duo-ul de somon sălbatic și codul de Alaska cu castraveți murați și texturi de sfeclă – îmbină tehnicile noi, elementele tradiționale românești și calitatea ingredientelor folosite.

Deliberarea a fost strânsă, Ioan Șușală (Rare Foods Services) impresionând prin reinterpretarea rețetei de saramură de pește și cea a peștelui în crustă de mălai, cu diverse texturi de porumb. Peștele în mălai și saramura au fost și alegerile lui Nicolae Lică (JW Marriott Grand Hotel), alături de zacusca reinterpretată. Ema Uță (Petite Bistro) a ales să îmbine urbanul cu tradiționalul prin cele două alegeri de rețete: somonul cu spanac și zacusca de pește.

Rețetele înscrise în consurs pot fi găsite pe rețelele social media sub eticheta #AlaskaGăteșteRomânește.

Juriul internațional

Din juriu au făcut parte reprezentanți ai Alaska Seafood Marketing Institute și ai Departamentului de Agricultură al Statelor Unite în România, dar și figuri recunoscute în lumea culinară internațională: Tomi Marsh – bucătar extraordinar, unul dintre cei mai respectați căpitani de vas de pescuit al zonei de sud-est din Alaska și autorul cărții “The Fishes and Dishes Cookbook”,  Volodymyr Yaroslavskyi – participantul de anul trecut la evenimentul culinar din Alaska din partea Ucrainei și membru al juriului în proiectul Master Chef Ucraina, precum și Ekaterina Avdeeva, fondator al ”Intenational Chef Congress Fontegro”, tot din Ucraina.

Participanți reprezentativi din universul culinar românesc

Câștigătorul concursului, Ovidiu Tărbuc (foto jos), va participa la o excursie în Juneau, Alaska, S.U.A, în vara anului 2019, unde va avea loc evenimentul organizat și sponsorizat anual de Alaska Seafood Marketing Institute pentru bucătarii internaționali.

ovidiutarbucchef

în timpul vizitei, grupul va învăța despre speciile de pește și fructe de mare din Alaska, va observa pescuitul comercial și va avea parte de numeroase experiențe practice. Bucătarii și mass-media vor avea ocazia să vorbească cu pescarii și biologii, să guste toate tipurile de fructe de mare și pește din Alaska, să învețe să fileteze un somon, să experimenteze tehnici adecvate pentru gătirea fructelor de mare congelate și să viziteze fabrici de prelucrare a peștelui și fructelor de mare.

Despre Alaska Seafood Marketing Institute

Alaska SeaFood Marketing Institute este o organizație ce are la bază un parteneriat public-privat între Statul Alaska și reprezentanții industriei peștelui și fructelor de mare din Alaska. Una dintre misiunile principale ale acestei organizații este de a crește nivelul de informare cu privire la beneficiile peștelui și fructelor de mare sălbatice de Alaska la nivel mondial. De asemenea, Alaska Seafood Marketing Institute își asumă ca scop asigurarea calității, analiza tehnică, educația și cercetarea în domeniul industriei peștelui și fructelor de mare.

Mai multe informații despre disponibilitatea peștelui sălbatic de Alaska în România, puteți afla de pe site-ul dedicat Alaska Seafood Marketing Institute: www.eeu.AlaskaSeafood.org

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302