Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie? – partea II
Cum va arăta industria HoReCa post-pandemie? Ce schimbări și tendințe se prefigurează în acest sector? Sunt cu siguranță întrebările momentului. Pentru că furnizorii sunt în permanență conectați cu piața și cu tendințele din domeniu, ne-am propus să aflăm cum văd ei revenirea industriei HoReCa post-pandemie, ce schimbări și tendințe observă în acest sector, cum sprijină restartarea sectorului, dar și cum văd relația lor de colaborare cu operatorii HoReCa pe mai departe.
Astăzi vă prezentăm cel de-al doilea interviu din seria de 8 interviuri publicate în ediția 100 a revistei Horeca România, în cadrul materialului “Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie?”. Răspunde la întrebări, Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash&Carry România.
Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash & Carry România: “Cuvântul cheie pentru depășirea acestei crize este solidaritatea”
Luând în considerare colaborarea strânsă a companiei Selgros cu operatorii din industria HoReCa, cum vedeți evoluția/revenirea industriei HoReCa post-pandemie? Ce schimbări și tendințe noi observați în acest sector și cum vedeți perspectivele de dezvoltare ale acestuia, în noul context de piață?
După o perioadă îndelungată în care a înregistrat o creștere constantă, în 2020, unul dintre sectoarele importante ale economiei, industria HoReCa, a fost serios afectat de pandemie. Multe restaurante și-au adaptat însă oferta și au găsit noi oportunități pentru a-și menține afacerile funcționale.
La începutul crizei, dezvoltarea serviciilor de livrare la domiciliu sau take-away, au oferit consumatorilor alternative. Ceea ce putem observa până în acest moment, ca o consecință a pandemiei, este că și după redeschiderea teraselor în luna iulie consumatorii au continuat să folosească mult mai des serviciul de livrare la domiciliu decât înainte de criză.
în prezent, comportamentele din viața noastră profesională, bine înrădăcinate de-a lungul anilor, au fost date peste cap. Restricțiile de călătorie și obligațiile legate de „lucratul de acasă” au arătat un mare potențial de creștere a eficienței pentru companii și mai multă flexibilitate pentru angajați. Pe de altă parte, acest lucru ar putea avea efecte pe termen lung și pentru restaurantele, cantinele și hotelurile noastre, în condițiile în care numărul potențialilor clienți este în scădere. Cu siguranță, industria HoReCa își va adapta serviciile la acest nou trend.
în acest sens, lucrăm deja la concepte și soluții pentru a ne sprijini clienții în această tranziție.
într-adevăr, vremurile sunt provocatoare, dar vedem și multe oportunități.
Cum a impactat pandemia cererea/cerințele clienților dumneavoastră din sectorul HoReCa și ce măsuri ați luat la nivelul companiei pentru a vă sprijini partenerii HoReCa în această perioadă dificilă?
încă de la începutul pandemiei, la Selgros Cash & Carry România ne-am asigurat că toți clienții care vin la magazinele noastre fac cumpărături în condiții cât mai sigure pentru sănătatea lor.
Așa cum spuneam, cuvântul cheie pentru depășirea acestei crize este solidaritatea.
Prin urmare, i-am sprijinit pe clienții noștri gastronomi atunci când și-au redeschis afacerile, oferindu-le reduceri suplimentare la prima achiziție, dar și un pachet de redeschidere, care conține elementele necesare de semnalizare a măsurilor de siguranță, precum și condiții comerciale personalizate pentru a le facilita activitatea în aceste momente dificile.
Cum a schimbat pandemia relația de colaborare cu partenerii dumneavoastră din industria HoReCa și cum vedeți pe viitor această colaborare?
Unul dintre obiectivele companiei noastre este de a oferi un portofoliu de produse și de servicii îmbunătățite în mod constant. Astfel, în această perioadă dificilă, ne-am adaptat sortimentația și serviciile pentru a susține nevoile specifice ale tuturor categoriilor noastre de clienți – HoReCa, revânzători și consumatori finali.
în special în ceea ce privește HoReCa, pentru a ne ajuta clienții să aibă o tranziție lină în aceste momente dificile, ne-am concentrat în primul rând pe optimizarea costurilor acestora de achiziție, printr-un mix care include un sortiment variat, discounturi speciale și asistență personalizată pentru clienți.
Ca tendință, clienții restaurantelor și gastronomii doresc în permanență să exploreze noi gusturi și preparate. Pentru a le susține acest interes, am dezvoltat proiectul online „Masterclasses by Selgros”, prin intermediul căruia, bucătari renumiți, parteneri ai Selgros, le transmit celor care ne urmăresc pe canalele noastre de social media, informații valoroase pentru gastronomi sau pentru cei care sunt pasionați de gătit.
Pentru moment, bucătarii și pasionații pot explora aceste cursuri gratuite online. în viitorul apropiat vom face și cursuri în cadrul institutului nostru culinar din Brașov, unde bucătarii clienților noștri vor putea beneficia de workshop-uri interactive cu bucătarii noștri.
Suntem încrezători că industria HoReCa își va recăpăta puterea după perioada pandemiei, întrucât România are foarte mult de oferit: peisaje impresionante, tradiții frumoase și ospitalitate deosebită, ceea ce conferă un foarte mare potențial. în această privință, vom continua să ne sprijinim clienții prin adaptarea permanentă a sortimentului și a serviciilor noastre pentru a fi un partener credibil și de încredere.
Interviu publicat în ediția 100 a revistei Horeca România, în cadrul materialului „Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie”.