Etichetarea alimentelor preambalate, element cheie al supraviețuirii în pandemie
În domeniul producției și comercializării alimentelor preambalate sunt deja cunoscute și aplicate normele europene și legislația română referitoare la etichetarea alimentelor. Prevederilor existente li s-a adăugat nevoia adaptării întregii societăți la realitatea pandemiei generate de virusul SARS-COV-2.
Restaurantele au adoptat livrarea la domiciliu, ceea ce a dus la o lipsă de comunicare directă între producător și consumator, la scăderea fidelității și la incapacitatea de oferi informații complete despre alimente.
Etichetele cu informații de bază despre alimente – generatoare de costuri
Regulamentul nr. 1169/211 și NORMELE METODOLOGICE din 7 februarie 2002 menționează obligativitatea de a se preciza pe etichetă: denumirea produsului și cantitatea, ingredientele, termenul de valabilitate, condițiile de păstrare, denumirea producătorului și sediul acestuia, instrucțiunile de utilizare, lotul și multe altele.
Numărul mare de informații obligatorii sunt un obstacol pentru producători, care au nevoie de etichete lizibile, de dimensiuni variabile, cu un cost redus și rezistente la umiditate sau temperaturi foarte scăzute.
Etichetele pretipărite nu pot fi actualizate și vin la pachet cu o condiționare legată de volumul achiziționat, generator de costuri în avans.
Soluția eficientă este utilizarea unei imprimante rapide de etichete, care poate, cu o singură rolă de bandă continuă, să tipărească la cerere etichete la dimensiuni variate cu informații predefinite dar și cu informații cu actualizare în timp real – cum ar fi data și ora. O astfel de imprimantă este Brother TD-4550DNWB.
Adoptarea livrărilor la domiciliu – barieră în fidelizarea clienților?
în luna martie 2020, DSVSA a transmis instrucțiuni ce privesc desfășurarea activității de livrare a comenzilor on-line. Pe lângă informațiile anterioare obligatorii pe o etichetă, se adaugă și: clasificarea unității care produce mâncarea, județul și numărul autorizației DSVSA. în plus, este necesară aplicarea unei etichete pe ambalaj, care asigură integritatea acestuia și, implicit, a alimentelor conținute.
Această solicitare – absolut normală în condițiile date, a pus o și mai mare presiune pe unitățile nevoite să se reinventeze brusc pentru a supraviețui.
Privind dincolo de nevoia de a păstra afacerea și angajații pe termen scurt, unitățile HoReCa trebuie să-și asigure vizibilitatea ca brand și după trecerea pandemiei. Dacă firmele de curierat și companiile dedicate food-delivery au crescut ca popularitate în rândul consumatorilor datorită eforturilor de a se mișca rapid și corect, cei din linia întâi a producției de alimente preambalate și restaurantele cu livrare și-au pierdut din vizibilitate și datorită platformelor online dedicate ale “livratorilor”.
Păstrând în minte că ultimul gest al consumatorului înainte de a mânca este acela de a desface ambalajul și eticheta producătorului, devine relevantă nevoia de a plasa o etichetă personalizată, cu cel puțin un logo.
O soluție creativă pentru a readuce fidelizarea în aria de influență a producătorului este posibilitatea personalizării pe loc a etichetei cu ajutorul unei imprimante proprii, cum ar fi Brother TD-2130N, punând nu numai un logo, ci și un mesaj personalizat, cum ar fi “Pregătit cu drag, pentru Dana”.
Imprimantele profesionale de etichete Brother TD au fost create pentru a susține activitatea unor domenii precum HoReCa prin funcții care permit: personalizare la cerere prin editarea simplă a etichetelor, reducerea costurilor cu consumabilele prin utilizarea benzilor continue, viteză de lucru prin imprimarea rapidă la rezoluție mare și simplitatea utilizării mulțumită posibilității de conectare opțională Wi-Fi.
Brother este un lider de talie mondială în piața de printing și etichetare. Cu echipamente premiate pentru design japonez de înaltă eficiență, echipamentele Brother beneficiază de 3 ani garanție, fapt care atestă calitatea acestora.
Imprimantele de etichete Brother, de la cele mobile, la desktop sau industriale, sunt disponibile în România la partenerul dedicat, IT Genetics. Pentru detalii suplimentare despre echipamentele și consumabilele Brother dedicate domeniului HoReCa, contactați un reprezentant specializat: Dana Vlăduțoiu la dana.vladutoiu@it-genetics.ro sau Simona Predescu la simona.predescu@brother.ro.