Cum gândim o campanie de Influencer Marketing eficientă în HoReCa
Influencer marketing este o formă de promovare în social media ce implică susţinere de idei, concepte şi plasare de produs prin intermediul influencerilor. Aşa cum îi spune şi numele, acest tool are rolul de a promova un concept şi de a influenţa clienţii potenţiali ai unui brand în a accepta o idee sau a lua o decizie: de acţiune, de achiziţie.
Influencer marketing este instrumentul de promovare cu cea mai mare dezvoltare (300% în ultimii trei ani) şi cu estimări consistente de creştere în continuare. Business-urile de ospitalitate care au nevoie de construcţie de imagine au la dispoziţie acest tool eficient şi extrem de măsurabil.
Ce sunt influencerii?
Influencerii sunt persoane cu prezenţă semnificativă şi impact în mediul online, câştigate prin capacitatea acestora de a crea conţinut relevant şi a atrage comunităţi consistente care îi urmăresc şi îi urmează. Canalele pe care ei creează şi distribuie conţinut sunt blog-uri personale sau canale de social media (Youtube, Instagram, Facebook, Tik-Tok etc).
Macro sau micro-influenceri?
În funcţie de dimensiunile comunităţilor care îi urmăresc, influencerii se împart în mai multe tipuri: de la macro (peste 100k urmăritori), până la micro / nano influenceri (sub 10k urmăritori).
Un exemplu de platformă care reuneşte micro influenceri şi comunităţi profesionale relevante pentru industria de ospitalitate este heyoclub.ro. În HEYO Club poţi accesa atât micro influenceri specializaţi în ospitalitate, travel, food & beverages, cât şi resurse specializate (bucătari, barmani, somelieri, fotografi de food etc). Mesajul tău va ajunge ajunge autentic, relevant şi credibil către clienţii potenţiali.
Vrei să lansezi un meniu nou? Invită creatorii de conţinut potriviţi la tine în restaurant, aceştia vor promova conceptul tău către audienţele lor.
Lansezi un hotel nou sau ai trecut printr-un rebranding? Creează o campanie de influencer marketing în care oameni selectaţi pe profilul conceptului tău vor avea parte de experienţa completă a hotelului şi vor vorbi despre asta în comunităţile lor. Poţi chiar monetiza influenţa lor prin acordarea unor coduri de reducere personalizate pentru fiecare influencer.
Cum folosim influencer marketing în HoReCa?
În campaniile de influencer marketing, în funcţie de specificul brandului, planul de promovare poate conţine macro sau micro-influenceri sau un mix eficient. În general pentru awareness, brand equity şi acoperire audienţe mari comunicăm prin macro influenceri, iar pentru accesarea unor micro comunităţi, identificare, autenticitate şi credibilitate, comunicăm cu ajutorul micro influencerilor.
Când apelăm la influencer marketing în HoReCa?
Iată mai jos câteva momente din viaţa brandului tău în care recomandăm includerea în planul de comunicare a campaniilor de influencer marketing:
•• Lansări de concept (hotel, restaurant, pub etc);
•• Lansări de meniu: invitaţii de testare;
•• Seri / meniuri tematice;
•• Aniversări ale brandului;
•• Orice moment relevant din viaţa business-ului.
Tipuri de campanii de influencer marketing în HoReCa:
•• Campanii de plasare de produs / unboxing: puteţi trimite invitaţia la evenimentul vostru în cadrul unei campanii de unboxing;
•• Pre-lansare: invitaţi creatori de conţinut să se bucure în premieră de noul concept, înainte de a fi lansat. Astfel de tactici stârnesc aşteptare şi interes din partea micro comunităților;
•• Campanii de branded content şi sponsorizate de brand – indiferent de conţinut (articol, vlog), brandul va fi integrat în mod natural, în stilul personal al autorului, ceea ce conferă credibilitate;
•• Vouchere, coduri de discount şi conversii – creatorul de conţinut va lansa în comunitatea sa recomandarea de achiziţie, însoţită de diverse incentive-uri;
•• Concursuri & giveaway – sunt o modalitate uzuală pentru a genera engagement şi interes pentru un brand. Sunt modalităţi uşoare de a creşte numărul de follow-eri în canalele de social media ale unui brand sau impactul campaniilor de hashtags;
•• Campanii de hashtags.
Cum alegem vocile potrivite?
Ne uităm în primul rând la afinitatea influencerului cu brandul nostru, apoi la dimensiunea comunităţii vs investiţie şi engagementul pe care conţinutul creat îl generează.
Afinitatea înseamnă relevanță, potrivirea cu tot ceea ce presupune conceptul tău şi publicul tău ţintă. Vom face întotdeauna selecţia în funcţie de tipul de conţinut, stilul de viaţă pe care îl promovează, profilul audienţei acestuia care trebuie să fie practic tipologia de client pe care o doreşti în locaţia ta.
Dimensiunea comunităţii vs. buget implicat sunt importante pentru că aici generezi acoperire mare şi scalare.
Capacitatea influencerului de a genera engagement şi conversii (likes, shares, tags, achiziţie etc.) este, de asemenea, un criteriu foarte important în selecţia în campanii.
Bine construite, cu un mix eficient de macro şi micro influenceri, campaniile HoReCa vor avea parte de vizibilitate şi conversie, rezultatul final fiind un brand mai puternic.
Parte a grupului de comunicare Hello, cu o prezență în piaţă de 12 ani, Foodwise Marketing este un hub de branding, creativitate şi comunicare pentru industria de food & beverages şi ospitalitate din România – corporaţii, antreprenoriate şi comunităţi de consumatori. Competenţele Foodwise Marketing includ dezvoltarea de concepte “la cheie” în zona de retail şi HoReCa, branding şi comunicare integrată. www.foodwise.marketing/blog/.
În anul 2022, compania a lansat heyoclub.ro – platforma de social engagement și influencer marketing care pune brandurile în contact cu consumatorii lor printr-o rețea de micro influenceri și profesionişti din diverse domenii (bucătari, barmani, somelieri etc.) credibili în comunitățile lor.