Trenduri în designul ospitalier de lux din România în 2023

Trenduri în designul ospitalier de lux din România în 2023
person Natalia Berezovskaia, arhitect de interior la Creativ Interior
access_time_filled

Pentru generațiile noi, născute în era digitală, dar și pentru cei mai în vârstă, care țin pasul cu tehnologia și schimbările din societate, călătoriile dobândesc o semnificație diferită față de cea a înaintașilor lor. Astfel, se conturează un nou profil al turistului, care este mult mai exigent și mai dornic de experiențe bogate, unice, personalizate.

Astfel de exigențe sunt remarcate îndeosebi în turismul de lux, deoarece clienții cu potențial financiar își doresc să obțină mult mai mult de la timpul petrecut departe de casă. Aceștia se orientează către destinații în care își pot îmbunătăți starea fizică și mentală. Sănătatea redevine o prioritate, prin urmare se observă un impuls mai puternic de a alege acele hoteluri în care pot rezerva pachete wellness, care promit relaxare, revigorare și întinerire. De asemenea, s-a evidențiat și o categorie de persoane care prezintă o curiozitate reînnoită față de ceea ce îi înconjoară și o dorință crescută de a se conecta cu natura pentru numeroasele sale beneficii. Astfel de persoane resping destinațiile turistice aglomerate oferite de turismul de masă și aleg să se cazeze în adevărate sanctuare pentru a-și găsi liniștea și pacea și totodată pentru a se bucura de experiențe private. În ceea ce privește persoanele active, acestea planifică vacanțe de lux în unități de cazare care oferă facilități mai bune pentru fitness și sport în general.

În urma analizării comportamentului clienților aflați în etapa de rezervare și a identificării schimbărilor în cultura călătoriei, s-a remarcat că la această categorie de turiști apare și un simț al scopului. Călătoriile au un scop precis, cum ar fi dobândirea unei abilități, descoperirea unui nou hobby, conectarea cu comunitățile locale sau practicarea unui sport. Astfel, turiștii devin tot mai nișați, iar proprietarii HoReCa încearcă să țină pasul reinventând spațiile de cazare sau oferind noi unități de cazare precum cluburi de golf, cluburi de echitație, tocmai pentru a răspunde acestor nevoi.

Trenduri în turismul de lux: turismul inteligent și turismul nișat
Așa cum se poate deduce din cele scrise mai sus, călătoriile de lux evoluează, oferind investitorilor oportunități de a construi noi destinații turistice, în care pot fi aplicate tehnologii revoluționare. Scopul este de a crea un turism inteligent, în care clienții se pot bucura de experiențe captivante și personalizate pentru că, nu-i așa, fiecare client este unic. Iar turismul de lux ține cont în primul rând de acest lucru. Indiferent însă de tendințele remarcate în turismul de lux, există câteva elemente-cheie care se regăsesc pretutindeni la această nișă: exclusivism, siguranță, confidențialitate, inovație.
Pe de altă parte, în România se remarcă un interes tot mai mare din partea turiștilor pentru unitățile de cazare care permit practicarea unui sport sau dezvoltarea unui hobby. Printre acestea se numără cluburile de golf, cluburile de echitație și pensiunile pentru pescuitul sportiv.

Cum pot fi amenajate cluburile de golf pentru a atrage clienți/turiști
Dacă în urmă cu ani jucătorii de golf trebuiau să parcurgă distanțe mari pentru a se bucura de pasiunea lor, în prezent se construiesc în țara noastră tot mai multe cluburi de golf. Pentru a atrage această categorie de turiști, proprietarii trebuie să fie receptivi și creativi ca să le poată oferi clienților o experiență inedită și premisa revenirii. Așa cum o arată și statisticile, turiștii de azi sunt persoane exigente, atente la detalii și dornice să se bucure de o experiență completă. Astfel, amenajarea unui club de golf ar trebui să includă nu doar suficiente spații de cazare, ci și servicii suplimentare, care îi pot motiva pe clienți să-și extindă perioada de cazare.
Ce-și doresc clienții când trec pragul unui club de golf? În primul rând, condiții de cazare optime – confort, curățenie, siguranță, personal atent la detalii și concentrat pe client, facilități de deplasare etc. – precum și modalități de distracție & relaxare. Pentru a răspunde acestor așteptări, este recomandat ca proprietarii să investească în dotări (restaurante, săli de conferințe pentru team building-uri sau evenimente de afaceri, terase, piscine, WiFi gratuit) și servicii suplimentare, cum ar fi cel de concierge.
În încheiere mai doresc să menționez că, în cazul unui club de golf, este importantă și zona în care acesta va fi construit. Proximitatea față de oras, aeroport sau obiective turistice sunt elemente care pot constitui un atu demn de luat în calcul.

Cluburi de echitație
În România, cluburile de echitație se răspândesc pentru că numărul iubitorilor și amatorilor de echitație crește. Dragostea față de cai naște în mulți dintre români o pasiune, iar fiecare pasiune poate fi dezvoltată. O parte dintre proprietarii cluburilor de echitație au anticipat deja așteptările și dorințele clienților și le oferă acestora condiții excelente de cazare și servicii suplimentare surpriză, iar o altă parte sunt pe cale să o facă. Indiferent de context, clienții își doresc calitate și diversitate, iar proprietarii cluburilor de echitație trebuie să pornească de aici. Așadar, pentru o experiență completă, proprietarii pot gândi afacerea în așa fel încât să poată oferi clienților mai multe servicii simultan: centru de cazare, spații de relaxare, școală de echitație (pentru copii și/sau adulți) cu trainer specializat, magazin de echitație, sesiuni de plimbări cu trăsura etc. Mai doresc să adaug că, fiind vorba despre un sport care implică animale, proprietarii acestor cluburi trebuie să acorde o atenție sporită îngrijirii și hrănirii cailor, la cele mai înalte standarde, nu doar din motive de imagine, ci și de etică și feedback din partea iubitorilor de animale.

Pensiuni pentru pescuit sportiv
Pescuitul sportiv a ajuns la un nou nivel și asta deoarece pasionații de pescuit nu se mai mulțumesc să practice acest hobby pe cont propriu, ci într-un cadru organizat, în care pescuitul în sine e parte dintr-o experiență de vacanță relaxantă. Așadar, pensiunile și complexurile hoteliere se întrec în a le oferi clienților opțiuni de transport, de cazare și plimbări în natură, astfel încât pescuitul să se rezume la o activitate lipsită de griji. Proprietarii de pensiuni pot atrage mai mulți clienți prin amenajări piscicole proprii (acolo unde există această posibilitate) care să permită pescuitul în sistem catch and release (prinderea și eliberarea capturii). De asemenea, pot atrage clienți prin crearea unui mediu ambiant captivant (interior și exterior) care să inducă sentimente de relaxare, liniște și calm.

Și dacă aveți nevoie de ajutor, ne găsiți pe creativ-interior.ro sau la adresa de email: contact@creativ-interior.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302