Ionela Todoran va reprezenta România la Viena în cadrul BARISTA CUP 2024 by Julius Meinl
Julius Meinl organizează prima ediție Barista Cup, competiție dedicată specialiștilor barista desfășurată la nivel internațional. Concursul este deschis specialiștilor barista Julius Meinl din 14 țări, care își doresc să își pună în valoare expertiza și pasiunea de a lucra cu cafea. Pentru a câștiga un loc pe podium, specialiștii barista trebuie să treacă de cele trei etape ale competiției: înscrieri și selecție finaliști locali, etapa locală în care este selectat câștigătorul pe țară, etapa internațională în care sunt selectați trei mari câștigători.
Pe 17 iulie a avut loc etapa locală, unde a fost selectat specialistul barista care va reprezenta România în etapa internațională de la Viena, de pe 19 septembrie. Câștigătorul selectat de juriul de specialitate dintre cei 10 finaliști este Ionela Todoran, specialist barista în cadrul locației partenere Julius Meinl, Café Wien.
Pentru selecția finalistului, membrii juriului au analizat, luând în considerare mai multe criterii, preparatele din cele trei categorii ale concursului: Espresso, Cappuccino și Signature Drink. Juriul a fost format din specialiști din industria cafelei și reprezentanți ai brandului. În decizia finală au fost importante atât respectarea criteriilor de preparare a cafelei, cât și creativitatea și rapiditatea concurenților.
Ionela Todoran, finalista care va reprezenta România în etapa internațională a competiției, are o experiență de peste 11 ani în prepararea cafelei și lucrează de 7 ani cu cafeaua Julius Meinl la Café Wien din Sibiu. Dragostea pentru poveștile oamenilor pe care îi întâlnește zilnic și pasiunea pentru munca sa au ajutat-o să exceleze în carieră.
Aceasta este prima competiție globală pentru specialiști barista organizată de Julius Meinl, unde participanții au șansa să își demonstreze măiestria în prepararea cafelei în fața unui juriu de top, concurând cu cei mai buni barista Julius Meinl de la nivel internațional. Cei trei câștigători selectați ai competiției, care obțin cel mai bun punctaj în fiecare categorie, se vor bucura de o excursie în Honduras, unde vor avea ocazia de a-și îmbogăți cunoștințele despre cultivarea durabilă a cafelei.
În marea finală de la Viena, România va concura alături de alte 13 țări pentru unul dintre cele trei locuri pe podium: Austria, Bosnia şi Herţegovina, Croația, Cehia, Georgia, Germania, Ungaria, Italia, Moldova, Polonia, Slovacia, Emiratele Arabe Unite și Statele Unite ale Americii. În competiție au putut participa specialiști barista angajați în cafenele, restaurante și hoteluri partenere Julius Meinl.
Pe tot parcursul competiției, specialiștii barista participanți au la dispoziție sortimentul Belvedere Blend pentru prepararea cafelei, realizat din boabe 100% Arabica și dublu certificat Bio și Fairtrade. Acest produs este născut din pasiunea pentru durabilitate a companiei și este dedicat partenerilor din industria HoReCa ce își doresc să adere la demersuri de sustenabilitate, în timp ce oferă aceeași calitate premium clienților.
Competiția Barista Cup este susținută de nume importante din industrie atât pe plan global, cât și pe plan local. În etapa locală, evenimentul s-a bucurat de parteneriate cu branduri precum Fabbri, Bardezzi și Top Brands, iar pe tot parcursul competiției, branduri precum Rancilio Group, Fiorenzato, Cafetto și BWT susțin demersul Julius Meinl.
DESPRE JULIUS MEINL
Fondată în 1862, Julius Meinl este una dintre cele mai vechi companii de prăjire a cafelei din lume și un brand emblematic al cafenelelor din Viena. Dedicarea pentru calitate este o marcă de familie, menținută timp de cinci generații. Cu 160 de ani de experiență în aprovizionarea, amestecarea și prăjirea cafelei, Meinl este furnizorul preferat de cafea pentru cele mai importante cafenele din Viena. Astăzi, cafelele și ceaiurile Meinl contribuie la crearea unor momente semnificative pentru clienții din întreaga lume și sunt vândute în peste 50.000 de hoteluri, cafenele și restaurant din 70 de țări, plus într-un număr mare de puncte de vânzare cu amănuntul.