„Sectorul HoReCa este unul dintre pilonii business-ului ChocoLand”

„Sectorul HoReCa este unul dintre pilonii business-ului ChocoLand”
person Cătălina Matei
access_time_filled

Chocoland este unicul importator în România al brandului Whitakers Chocolates, care deține cea mai mare fabrică de ciocolată personalizată din UK, având o istorie de 135 de ani. Alexandru Stoica, fondator și administrator al companiei importatoare, spune povestea faimosului brand și vorbește despre nevoia din piață a produselor personalizate și relația cu segmentul HoReCa.

Care este povestea companiei Chocoland? Când, cum și de ce ați ales să dezvoltați acest business?
În anul 2007 am pus bazele primului magazin online de cadouri personalizate din România, www.GiftLand.ro, un proiect dezvoltat în timpul studiilor universitare. Personalizam pentru persoane fizice, cu poză şi text, tot felul de cadouri (tricouri, căni, perne, globuri etc.). În acest fel am descoperit ce presupun produsele promoţionale corporate, care se personalizau cu logo-ul firmei, eventual şi un slogan etc. După anul 2012, pentru că deja piața pe astfel de servicii se aglomerase şi, totodată, pentru că aveam atelierul de personalizare şi creaţie grafică, am încercat să introducem în oferta noastră un produs care să îmbine personalizarea cu utilitatea (promovarea imaginii) şi cu recurența comenzilor.
Astfel, de aproape 13 ani importăm şi personalizăm produse din ciocolată. Concret, suntem importatori unici în România al brandului Whitakers Chocolates, care deține cea mai mare fabrică din UK de ciocolată personalizată, cu o istorie de 135 de ani, fiind activă din 1889.

Care este povestea brandului ale cărui produse le importați?
Whitakers Chocolates reprezintă o moștenire a ciocolatei făurită cu măiestrie de John și Rebecca Whitaker, avându-i ca ajutor pe copiii lor, Reg și lda. Aceștia și-au deschis fermecătorul lor magazin alimentar în Skipton, UK, unde Reg și lda au prosperat, Reg livrând mărfuri, iar Ida fiind scânteia creativă. Pasiunea Idei pentru ciocolată a înflorit, dar și pentru artele panificației, pe care a ajuns să le stăpânească, astfel că magazinul s-a transformat într-o brutărie și ciocolaterie, renumită pentru prăjiturile de nuntă rafinate ale ldei și rețetele secrete de ciocolată, încă prețuite în ciocolata brandului de astăzi!
Succesul familiei a crescut, ceea ce a determinat o mutare într-un loc spațios din Skipton, care presupunea o brutărie și o cofetărie splendidă, cu o cafenea confortabilă la etaj, unde delicii precum prăjiturile și trufele Idei i-au fermecat pe toți ce care le-au încercat. Succesul magazinului și a cafenelei a condus la o nouă afacere: o brutărie dedicată, construită pe terenul casei lor din Skipton, pentru a satisface cererea în continuă creștere. Abilitățile de copt și ciocolatier ale Idei s-au dezvoltat, în timp ce Reg a livrat bunătăți în Yorkshire. Brutăria Skipton a prosperat, devenind un centru local de angajare. În mijlocul agitației, dragostea a înflorit între Reg și angajata de la brutărie, Claire Smith. Relația lor a dus la căsătorie și la bucuria de a avea patru copii: John, Fred, Peter și Susan.


Al Doilea Război Mondial, ce s-a desfășurat începând cu anul 1939, a schimbat viețile multor antreprenori din acest business și a închis nenumărate unități. Dar Whitakers Chocolates a rezistat, redeschizându-se în anul 1945, în mijlocul unei lumi transformate. Ida Whitaker, un far al artei de copt și ciocolată, a lăsat o moștenire profundă. Pasiunea, inovația și spiritul ei creativ au modelat Whitakers Chocolates în ceea ce este astăzi, memoria ei fiind prețuită ca un adevărat erou Whitaker. Rețetele ei continuă să fie inima ciocolatelor brandului!
John Whitaker, împărtășind pasiunea Idei pentru ciocolată (și un interes puternic pentru mașini!), s-a dedicat extinderii diviziei de ciocolată împreună cu mama sa, Claire. Recunoscând o piață neexploatată, John și-a dorit să furnizeze ciocolată rafinată pub-urilor, restaurantelor, hotelurilor și punctelor de vânzare cu amănuntul. Într-o mișcare esențială, el a convins-o pe Claire să înființeze Whitakers Chocolatiers (Skipton) Limited, marcând un nou capitol în istoria Whitakers Chocolates.
Cererea de ciocolate Whitakers a crescut, depășind producția și eclipsând brutăria. John și Claire, prevăzând un viitor plin de ciocolată, s-au angajat în extinderea fabricii, o decizie care a transformat grădina lor de trandafiri într-un centru al creației de ciocolată. Îmbrățișând progresul, John a investit în utilaje germane avansate, o mișcare îndrăzneață care a revoluționat Whitakers Chocolates.
După pierderea mamei sale dragi, John a condus singur afacerea de familie, obținând cu timpul recunoașterea globală. Între timp, John, fiind căsătorit și având trei copii, William, James și Sally, a văzut că tradiția familiei poate continua atunci când cel mai mare fiu al său, William, a venit alături de el, în anul 1980. Împărtășind pasiunea profundă a tatălui său pentru ciocolată, William era dornic să continue moștenirea familiei și să propulseze afacerea către noi culmi.


John și William, uniți de devotamentul pentru ciocolată, au fost un duo dinamic în tărâmul cofetăriei, inovând în mod constant și creând noi minuni de ciocolată. Recunoscând o nișă pentru ciocolatele învelite în folie personalizată, ei au aspirat să devină pionieri în acest domeniu. Alături de echipa lor, au procurat cele mai bune utilaje, transformând rapid visul ciocolatei ambalate individual în realitate. Cu noi produse, creme de fondant înfoliate, trufe și ciocolată în folie şi ambalaj personalizat, aceștia stabilesc noi standarde în industrie.

Prin ce se diferențiază aceste produse de altele din aceeași categorie existente pe piața din România?
Diferenţiatorul numărul unu este calitatea produselor. Certificatul de Conformitate cu Standard AA+ este cel mai înalt nivel de calitate în domeniu. Faptul că producţia se desfăşoară în UK, într-o ţară cu principii şi valori deosebite şi recunoscute în întreaga lume este certitudinea că produsele Whitakers Chocolates sunt alegerea corectă.
Toate produsele sunt gluten free, palm oil free, pentru vegetarieni, iar cele dark sunt certificate vegan de către Vegan Society.
Apoi, când discutăm de personalizare, există atât personalizare folio, cât şi personalizare full color, ceea ce acoperă integral nevoile oricărui brand.
Preocuparea pentru mediu şi tot ceea ce ne înconjoară este una majoră. Societatea deţine acreditarea ISO 14001:2015, a sistemului de management de mediu eliberat de Management Certification.

Ce puteți spune despre colaborarea cu operatorii HoReCa?
Sectorul HoReCa este unul dintre pilonii business-ului, alături de domeniile tech, pharma şi bancar, lucrurile fiind într-o dezvoltare accelerată cu perspectiva de creştere de la an la an.
Lucrăm cu multe firme din HoReCa, în România, dar şi în alte ţări din UE, atât în mod direct, cât şi prin diverse agenţii, calitatea ciocolatei, personalizării şi promptitudinea livrării produselor creând parteneriate de durată şi de succes.

Care sunt cele mai solicitate produse din portofoliul companiei pentru sectorul HoReCa?
Produsul numărul unu este tableta de 5g personalizată policromie, față şi verso. O comandă minimă de doar 500 bucăţi şi livrare a doua zi este soluţia perfectă pentru promovarea imaginii oricărei companii, indiferent de domeniul de activitate. Cu nouă arome diferite şi cinci culori de staniol, cu siguranţă oricine poate să găsească combinaţia potrivită.
Apoi avem bănuţii de ciocolată de 10g ce se personalizează policromie pe o față, unde avem 21 de arome diferite, majoritatea certificate vegan (fără lapte). Fiecare aromă are propria culoare de staniol.
Cutiile de trufe şi selecţii de ciocolată sunt, de asemenea, alegerea perfectă pentru un give-away la finalul oricărui eveniment.
Toate produsele sunt pe stoc intern şi se pot livra a doua zi de la comandă.

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru perioada următoare?
Dezvoltarea este obiectivul numărul unu a activităţii noastre. De curând am achiziţionat un teren unde dorim să construim o nouă unitate de depozitare şi ambalare personalizată pentru a ţine pasul cu vremurile şi cerinţele tot mai înalte, atât ale clienţilor, cât şi ale autorităţilor. Clădirea va fi adaptată standardelor de mediu actuale, fiind o clădire tip „Green Building”, care va avea la bază ghidul DNSH (Do No Significant Harm) al Uniunii Europene.
Odată cu această investiţie, vom devzolta şi partea de retail, segment ce acum este practic inexistent.

În ce fel se pot accesa produsele Chocoland și care ar fi pașii în stabilirea unei colaborări între companie și un operator HoReCa?
Produsele ChocoLand/ Whitakers Chocolates se pot vizualiza/ achiziţiona de pe www.ChocoLand.ro. Cel mai simplu mod de a intra în contact este prin intermediul site-ului, adresa de e-mail şi numărul de telefon fiind pe prima pagină.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302