Aderarea României la Spațiul Schengen crește gradul de ocupare al Hotelului Cișmigiu

Aderarea României la Spațiul Schengen crește gradul de ocupare al Hotelului Cișmigiu
person Horeca
access_time_filled

În contextul unei creșteri semnificative a numărului de sosiri și înnoptări ale turiștilor în România în anul 2024 (sursa INSSE), anul aderării aeriene și maritime la Spațiul Schengen, interesul pentru Hotel Cișmigiu a crescut semnificativ în perioada septembrie – decembrie 2024, iar tendința s-a accelerat în prima parte din 2025

Ne așteptăm ca aderarea noastră la spațiul Schengen cu granițele terestre să contribuie semnificativ la creșterea încrederii turiștilor străini în destinațiile din România ”, a spus Mirela Cojocaru, directorul general al Hotelului Cișmigiu.Vedem deja semnale solide în acest sens, reflectate în numărul de rezervări înregistrate de Hotel Cișmigiu în prima lună și jumătate din acest an. În ianuarie am înregistrat un grad de ocupare de 65%, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă din 2024, iar în prima săptămână din februarie aveam deja un grad de ocupare de 70%. Mai mult decât atât, avem deja 25% din hotel ocupat pentru luna martie, față de un procent de 14% în aceeași perioadă a anului trecut ”, a completat Mirela Cojocaru.

Hotel Cișmigiu, parte a portofoliului Hercesa România din anul 2004, a înregistrat rezultate sensibil îmbunătățite față de 2023. Veniturile au crescut cu 2% față de 2023, gradul de ocupare a fost de 76%, similar celui din 2023, Average Daily Rate (ADR) s-a majorat cu 5%, iar gradul de dublă ocupare a fost de 1,52, în creștere față de 1,4 în 2023.

Anul trecut, 15% din turiștii care au stat la Hotel Cișmigiu au provenit din România, iar 85% din afara țării. Din totalul turiștilor străini, 23% au provenit din Israel, 10% din Marea Britanie, 9% din Italia, 8% din Statele Unite ale Americii, 7% din Germania și câte 4% din Spania, Franța și Grecia.

Hotel Cișmigiu – repere istorice

1912 – Inginerul Nicolae Pissiota începe construcția Palace Hotel, fiind autorul proiectului de rezistență, în vreme ce vărul său, arh. Arghir Culina, s-a ocupat de partea de concepție și organizare a hotelului.

1913 – Palace Hotel, cu 200 de camere, este inaugurat.

1941 – Se deschide, la parterul Palace Hotel, celebra Berărie Gambrinus.

1948 – Hotelul este naționalizat și redenumit „6 martie”.

1965 – Clădirea primește numele Hotel Cișmigiu.

1985 – Hotelul este închis din cauza degradării.

1990 – Clădirea devine căminul studenților de la Academia de Teatru și Film.

1995 – Hotel Cișmigiu este din nou închis din cauza degradării semnificative.

2004 – Hercesa achiziționează Hotel Cișmigiu.

2012 – Hotel Cișmigiu este redeschis și redat circuitului turistic și cultural, în urma unei investiții de 15 milioane de euro.

Despre Hercesa

În cei 50 de ani de experiență în sectorul imobiliar, Hercesa a dezvoltat și livrat peste 28.000 de locuințe în proiecte rezidențiale situate pe întreg teritoriul Spaniei. Începând cu 2004, transferă modelul de afaceri dezvoltat în Spania, adaptându-l la realitatea fiecărei țări: România, Portugalia, Bulgaria, Bulgaria, Republica Cehă, Maroc, Panama, Ecuador și Mexic. Hercesa gestionează terenuri de 800.000 de metri pătrați în zone industriale și, în același timp, promovează și construiește hoteluri, centre comerciale, zone industriale, clădiri de birouri și centre pentru bătrâni. În plus, deține clădiri de locuințe în regim de închiriere, apartamente turistice și spații comerciale.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302