Guest Boutique: 10 ani de activitate în domeniul textilelor hoteliere
În octombrie 2024 Guest Boutique a împlinit 10 ani de activitate în domeniul producţiei de textile hoteliere. Cu această ocazie, Brîndușa Bunea a vorbit despre provocările, atributele și planurile companiei pe care o reprezintă.
Care au fost provocările acestor 10 ani? Cum vedeţi evoluţia Guest Boutique din 2014 până în prezent?
Într-adevăr, în această lună, Guest Boutique împlinește 10 ani frumoși şi intenşi de activitate, în domeniul textilelor hoteliere high-end şi nu numai. Provocările nu au lipsit, cum nu lipsesc în nici un alt segment antreprenorial de altfel, dar, din punctul meu de vedere, provocarea principală a unui antreprenor este menţinerea şi dezvoltarea abilităţii de a se reinventa constant, de a simţi piaţa în care activează şi a avea capacitatea de adaptare rapidă la flexiunile ei. La un alt nivel, o provocare şi mai mare o constituie postura celui care stabileşte trendurile, capabil să influenţeze tendinţele în piaţa în care activează.
Uitându-mă în urmă, evoluţia Guest Boutique a fost una impresionantă, de la o firmuliţă de „garaj” în 2014, care comercializa două – trei produse pentru industria hotelieră, la un producător capabil să acopere ca şi producţie şi manufactură personalizată tot ce înseamnă zonă de textile în industria ospitalităţii (drapaje, fețe de masă, şervete, skirtinguri conferinţe, lenjerii de pat, articole textile customizate).
Analizând la rece piaţa concurenţială în care activaţi, care credeţi că sunt atributele ce vă recomandă şi vă diferenţiază de alţi jucători din piaţă ?
În primul rând capacitatea de producţie şi know-how-ul dobândit în timp, ca urmare a implementării cu succes a unor proiecte hoteliere complexe, atât în ţara cât şi în afară, proiecte provocatoare din perspectiva implementării tehnice, cât şi a materialelor utilizate. Posibilitatea producţiei customizate, chiar şi pentru serii mici, într-o piaţă unde manufactura locală este aproape inexistentă, fiind „inundaţi” de produse „ready made”, care nu pot fi adaptate cerinţelor specifice, este de departe unul dintre elementele principale care ne diferenţiază în piaţă.
Un alt element important de menţionat este lanţul de aprovizionare redus la minim ca şi număr de pioni, fapt ce se traduce într-un control foarte bun al calităţii produsului final oferit clienţilor noştri, precum şi garanţia unei calităţi constante pe tot parcursul colaborării.
Care este impactul digitalizării în domeniul industriei textile şi cum s-a schimbat abordarea clienţilor?
Prezenţa în online este de necontestat ca fiind indispensabilă în prezent şi cine o reneagă nu este ancorat într-o realitate funcţională. Dar, acest lucru trebuie calibrat la profilul activităţii fiecăruia. Chiar dacă trăim o perioadă în care interesul/impulsul de achiziţie este instant şi este generat în mare parte datorită navigării în online, putem spune că încă în piaţa textilelor apropierea faţă de client, şi implicit posibilitatea de a vedea, a simţi textura materialelor este extrem de importantă, definitorie pentru un proces de achiziţie corect, în cunoştinţă de cauză. Din această dorinţă de a veni în întâmpinarea clienţilor noştri, şi în urma numeroaselor solicitări, în acest an am deschis un nou punct de lucru în Bucureşti, tocmai pentru a facilita procesul decizional.
Care sunt planurile de dezvoltare pentru viitorul apropiat?
Planurile de dezvoltare pentru 2025 sunt împărţite pe trei linii importante: investiţie în retehnologizare şi dezvoltare capacitate de producţie, lansarea unei colecţii noi de articole unicat high end, pe segmentul de fețe de masă, șervete şi dezvoltarea pe orizontală, întregirea gamei de articole din portofoliu cu două branduri de renume internaţionale. Și multe altele pe care le vom dezvălui la timpul potrivit.