Planurile Comarket, SaaS de achiziții centralizate adresat industriei ospitalității românești
Platforma Comarket, un SaaS de achiziții centralizate și marketplace B2B adresat industriei ospitalității românești, își propune să atragă o nouă finanțare, de tip seed, de 750.000 de euro, prin care să accelereze planurile de dezvoltare și investițiile în tehnologie.
Comarket are ca obiectiv 1500 de conturi active în platformă pană la finalul anului 2022, ceea ce înseamnă 5% din industria ospitalității. Mai departe, compania ar putea ajunge, în urma investițiilor, la peste 3300 de utilizatori activi în anul 2023.
În urma investițiilor pre-seed, valoarea companiei a ajuns la 2,3 milioane euro. În faza de start-up, Comarket a atras investiții totale în valoare de 300.000 de euro din partea TZA Investors, V7 Capital și a unui grup de investitori individuali, care au participat la campania de crowdfunding derulată de Seedblink.
“Viitoarea investiție ne va ajuta să accelerăm creșterea modelului de business validat deja de piață și pivotarea spre Platform as a Service (PaaS), dublată de investiții în componenta de inteligență artificială. Pe termen scurt, vom dezvolta programul Personal Buyer, implementat cu succes de marile rețele de restaurante. Vrem astfel să creștem competitivitatea economică a jucătorilor din piață, dar și eficientizarea logisticii și reducerea costurilor producătorilor”, a spus Florin Maxim, CEO și co-fondator al Comarket.
Comarket a implementat un proiect împreună cu Tucano Coffee, prin care achizițiile lanțului de cafenele, inclusiv cele de la depozitul central, se desfășoară prin platforma de achiziții Comarket. Practic, a fost creat un ecosistem exclusiv, în care produsele sunt vizibile doar cafenelelor din rețea. Astfel, fiecare cafenea sau francizat Tucano are acces la produsele negociate anterior și la marketplace-ul Comarket în același timp.
Fondatorii Comarket își propun să extindă acest model și pentru alți jucători din piață, nevoia de digitalizare a achizițiilor fiind mare în sectorul ospitalității, ceea ce va duce la o optimizare substanțială a costurilor operaționale. Prin dezvoltarea parteneriatelor cu operatorii din HoReCa, startup-ul tech Comarket va migra spre un model de business de tip PaaS (Platform as a Service).
După primul an de activitate, Comarket are 6000 de articole disponibile la comandă, la nivel național și cu free delivery, și încă 2000 disponibile doar în anumite regiuni geografice, în timp ce 235 de cumpărători și 168 vânzători sunt activi în platformă, cu o comandă medie de 1.000 de lei. Comanda medie este influențată de volumul lunar tranzacționat, iar acesta a fost afectat până acum de valurile pandemice și de restricțiile anunțate. “Din păcate, industria horeca se confruntă cu o fluctuație mare la nivel de prețuri obținute de la furnizori de la începutul anului, ceea ce face clientul să se îndrepte spre retail sau cash&carry și spre achiziții foarte mici, cu stoc de 1-2 zile”, a declarat Florin Maxim.
Platforma Comarket oferă o soluție rapidă și eficientă de gestionare a activității de achiziții în cadrul unui business HoReCa, fiind o alternativă modernă la metodele tradiționale (vizita agentului de teren în locație, plasarea de comenzi prin SMS, Whatsapp sau telefon etc.). În plus, platforma automatizează un proces care se repetă aproape zilnic, oferind utilizatorilor date privind istoricul comenzilor, centralizarea și detaliile logistice.
Despre Comarket
Comarket este un marketplace digital B2B, născut ca răspuns la nevoia de digitalizare a proceselor de achiziție, care aduce împreună, în aceeași platformă, profesioniștii și furnizorii din industria ospitalității, un proces menit să eficientizeze lanțul de aprovizionare. Prin digitalizarea proceselor de achiziții, platforma sprijină buna desfășurare a business-urilor din ospitalitate.