Responsabilitatea socială a IMM-urilor, premiată de Metro
La nivel global, una dintre cele mai importante tendințe din ultimii ani este creșterea rapidă a activităților referitoare la responsabilitatea socială corporatistă (CSR). În România, companiile au rezonat mai greu cu acest concept, dar lucrurile încep să se miște înspre direcția bună.
Pentru a sublinia importanța responsabilității sociale în rândul întreprinderilor mici și mijlocii, Metro Cash&Carry România a lansat astăzi cea de-a 2-a ediție a programului de responsabilitate socială METRO – Starurile Comunității. Prin această inițiativă Metro îi încurajează și premiază pe acei antreprenori care, pe lângă activitățile comerciale zilnice, reușesc să facă un bine comunității lor.
Toate întreprinderile mici și mijlocii înregistrate și care își desfășoară activitatea pe teritoriul Romaniei (clienti Metro și nu numai) se pot înscrie în competiție completând datele necesare în secțiunea dedicată competiției, de pe site-ul Metro. Întreprinzătorii se pot înscrie în competiție în intervalul 23 aprilie – 23 iulie 2015.
„Fie că vorbim despre parteneri care și-au transformat locația într-un centru de activități culturale pentru educarea comunității locale, de antreprenori care au pornit afaceri sociale pentru a ajuta grupuri defavorizate sau de restaurante care donau produse membrilor comunității, cazurile înscrise anul trecut ne-au impresionat prin dedicarea de care au dat dovadă antreprenorii față de comunitatea din care fac parte. Poveștile lor ne-au convins să continuăm căutarea modelelor locale, prin lansarea celei de-a doua ediție a competiției METRO – Starurile Comunității„, a declarat Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry România. „Prin competiție, ne dorim să mulțumim persoanelor implicate în dezvoltarea comunităților locale”.
Responsabilitatea socială corporatistă (CSR) reprezintă implicarea mediului de afaceri în îmbunătățirea calității vieții comunității din care face parte și în care își desfășoară activitatea.
METRO – Starurile Comunității în cinci pași: înscriere, votare, validare, evaluare, premii
În perioada 23 aprilie ” 23 iulie, antreprenorii își pot înscrie poveștile în secțiunea dedicată ” www.metro.ro/starurile-comunitatii. Poveștile care descriu implicarea în comunitate pot fi completate cu imagini și înregistrări video, pentru a atrage voturile publicului. Publicul larg își poate susține proiectul preferat până în 23 iulie, când cele mai votate 10 proiecte vor intra în faza de validare și vizite pe teren. Proiectele validate vor ajunge apoi în finala METRO – Starurile Comunității și vor fi supuse evaluării unui juriu format din experți în zone cheie pentru competiție, precum antreprenoriat, comerț, zona neguvernamentală și media specializată.
Finaliștii vor câștiga premii în valoare totală de 70.000 de lei, în funcție de punctajul oferit de juriu, pe baza criteriilor din regulament. Astfel, premiul I constă în 30.000 de lei, premiul II – 20.000 de lei și premiul III – 15.000 de lei. În plus, ceilalți șapte finaliști vor fi recompensați cu vouchere de cumpărături în magazinele METRO Cash & Carry România, în valoare totală de 5.000 de lei.
Brutăria Concordia – primul „Star al comunității” premiat de Metro
Evenimentul de lansare al competiției a avut loc astăzi la brutăria Concordia din Ploiești, câștigătorul primei ediții Metro – Starurile Comunității. Brutăria Concordia a fost inaugurată în 2011 în Ploiești și reprezintă un model de întreprindere socială. Proiectul brutăriei reprezintă un sistem unitar complex, ale cărui activități principale, laboratorul-atelier din Ploiești, și conexe, punctul de vânzare din Mall Promenada din București și serviciul de comenzi, își servesc cu onoare rolul de sprijinire atât a tinerilor asistați de către Organizația Umanitară Concordia, cât și a celor din afara organizației, în procesul de reintegrare socio-profesională.
Brutăria oferă posibilitatea tinerilor cu o situație socială dificilă, să urmeze gratuit cursurile atelierului de brutărie și să obțină diplome recunoscute de către CNFPA, precum și în Uniunea Europeană, pentru meseriile de brutar, patiser și cofetar.
Toate veniturile obținute din vânzarea produselor de panificație susțin cursurile pentru meseriile de brutar, patiser și cofetar din cadrul școlii. Pâinea modelată de aceaștia ajunge totodată în fiecare zi pe masa celor peste 400 de copii și tineri de care Organizația Umanitară Concordia are grijă.