Soluţiile Celli, o modalitate de fidelizare a oaspeților HoReCa

Soluţiile Celli, o modalitate de fidelizare a oaspeților HoReCa
person Cătălina Matei
access_time_filled

Celli închiriază  pe piața din România sistemele de filtrat și îmbuteliat apă, fiind lider de piață în Italia și un brand recunoscut internațional pe acest segment. Ioana Matei, Managing Partner, Celli Water Romania, vorbește despre primii pași ai companiei pe piața autohtonă, oferta de produse și servicii, atuurile acesteia și modalitatea de lucru cu oricine își dorește un astfel de sistem, dedicat în special unităților HoReCa.

Care este povestea sistemelor CELLI? Când și cum a încolțit ideea acestui business și care a fost evoluția companiei până în acest moment? 
După nişte ani în care am activat pe piaţa de renewable energy, am simţit nevoia să fac o schimbare de direcţie. Îmi descoperisem pasiunea pentru gătit, iar show-urile tv culinare băteau recorduri după recorduri de audienţă. Am avut în cap să aduc o soluţie tehnologică nouă (pentru că aveam know-how pe parte tehnică), un concept sustenabil (aşa cum lucrasem şi înainte). Mai departe a mai fost un pas până la această idee care a pornit de la propriile mele nevoi de consum (sunt o mare iubitoare de sifon rece). În anul 2015, am fost primii care au adus în România aşa ceva – lucram cu alt brand la început. A fost un drum sinuos până ne-am identificat nişa şi profilul clientului, într-o piaţă cu supraofertă de apă îmbuteliată şi bugete de marketing enorme pentru a o promova. 
Ca pe toţi operatorii HoReCa, pandemia ne-a lovit şi pe noi tare, au renunţat la contracte aproape jumătate dintre clienţi (unele locaţii au închis definitiv). Unul dintre clienții reprezentativi pe care i-am pierdut în perioada pandemiei a fost Intercontinental, care avea cinci sisteme instalate – toată gama noastră de modele Celli. Din fericire deja ne-am revenit şi mergem înainte cu forţe proaspete.

Care este oferta de produse și servicii a companiei, cu precădere pentru segmentul HoReCa? 
Închiriem clienţilor noştri sisteme de filtrat şi îmbuteliat apă potabilă plată şi carbogazoasă, rece, în recipiente designer reutilizabile din sticlă. Sistemele sunt produse în Italia, unde Celli este lider de piaţă, cu o experienţă de 45 de ani. Sticlele le importăm din Franţa. 

Prin ce se diferențiază produsele companiei de alte produse din aceeași categorie existente pe piața
din România? 

Cred că cel mai mare atu pe care îl avem în fața concurenţei este fiabilitatea sistemelor şi designul deosebit. În opt ani de zile, ne-am menţinut mereu proactivi şi aproape de clienţii noştri cu seriozitate şi profesionalism, de la promptitudinea răspunsului pe parte tehnică, până la deschiderea cu care am venit în sprijinul clienţilor noştri în timpul pandemiei, când le-am „înghețat” contractele de închiriere 6 luni de zile, până a trecut ce era mai rău.

Care sunt cele mai solicitate produse din portofoliul companiei pentru sectorul HoReCa și ce puteți spune despre obiceiurile de accesare/cumpărare ale românilor în ceea ce privește serviciile companiei? 
Obiceiurile de consum se schimbă mai ales în rândul tinerilor, fiind conectat aproape simbiotic la digitalizare şi, mai nou, din ce în ce mai mult şi la ideea de sustenabilitate. Dacă în primul val de clienţi as-au regăsit predominant hotelierii (mai ales cei de lanţ, care cunoşteau conceptul din afara graniţelor), cred că în următorii ani patronii de puburi, bistro-uri şi restaurante vor vedea în soluţiile Celli o manieră de fidelizare a clienţilor, oferindu-le opţiunea de a alege alternativa verde, plastic-free. Aşa cum o fac, de exemplu, clienţii şi prietenii noştri de la Pâine şi Vin, unde suntem prezenţi de 6 ani şi care au crescut alături de noi.   

Prin ce se deosebesc obiceiurile de cumpărare ale românilor comparativ cu cele ale cetățenilor UE, din perspectiva businessului pe care îl reprezentați? 
Întrebaţi de produsele pe care le achiziţionează în cadrul unui studiu recent, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made în Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil. Perpectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly. 

Care este modalitatea de lucru cu un client HoReCa? 
Oferta completă de închiriere a echipamentelor include instalarea iniţială şi mentenanţa bi-anuală, cu înlocuirea filtrului cu carbon activ. Încheiem contracte pe trei ani, cu facturare trimestrială în avans. Singura consumabilă care cade în sarcina clientului este butelia de CO2.

Ce planuri aveţi pentru companie în viitorul apropiat? Cum consideraţi că va evolua compania dumneavoastră pe termen mediu şi lung?
Anul acesta am fost partener principal în cadrul primei ediţii a Conferinţei Naționale a Sălilor de Evenimente şi văd în segmentul acesta un potenţial de dezvoltare foarte mare pe termen mediu şi lung. Noi am crescut încet, dar sigur, organic, şi nu am niciun dubiu că vom continua să o facem mulţi ani de acum înainte.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302