Berea India Pale Ale (IPA): un veritabil HOT SELLER în lumea berii craft

Berea India Pale Ale (IPA): un veritabil HOT SELLER în lumea berii craft
person Horeca
access_time_filled

între sutele de stiluri de bere craft produse în întreaga lume, unul se distinge prin versatilitate și caracter: India Pale Ale (IPA). Descrisă de The Economist ca o bere autentic globală, IPA-ul a cucerit iubitorii de bere craft din întreaga lume prin gustul intens de hamei care dă berii o varietate de arome fructate și florale.

De ce IPA?

Motivul pentru care avem astăzi IPA-uri a fost unul cât se poate de pragmatic: din dorința de a exporta berea blondă pale ale pe piața indiană la sfârșitul secolului 18, comercianții englezi au adăugat hamei în cantități generoase în bere, acesta acționând ca un conservant și prelungind astfel durata de viață a berii. în timp, IPA-urile au început să fie exportate și către alte piețe, ajungând să inspire mii de berari americani în crearea unora dintre cele mai bune beri IPA din lume.

Deși a fost la origine un stil de bere destinat pieței indiene, astăzi IPA-urile au cel mai mare succes pe piața americană unde una din patru beri craft consumată este IPA. Cele peste 5.000 de micro-berării din SUA care produc bere craft oferă băutorilor de bere o varietate halucinantă de beri IPA.

craftbeer

Flying Dog Brewery din Maryland SUA este unul dintre cele mai elocvente exemple în acest sens. Micro-berăria a produs ~120.000 hl în 2015, o mare parte din vânzări fiind generate de cele șase IPA-uri (dintr-un portofoliu de 11 beri produse tot anul), între care și Raging Bitch IPA o bere în topul IPA-urilor în stil belgian din lume. Potrivit creatorului ei este ‚o băutură sălbatică’ apreciată tocmai pentru că este altfel. Marele avantaj al IPA-urilor în general este că sunt ‚mai altfel’ și oferă diversitatea pe care mulți consumatori o caută.

Chiar și pe piețe conservatoare precum Germania și Belgia IPA-urile au început să câștige teren. Olanda, spre exemplu, a adoptat cu entuziasm IPA-urile. Dacă acum zece ani, India Pale Ale era un concept nou pentru olandezi, acum IPA-urile sunt o categorie importantă de bere craft iar majoritatea micro-berăriilor olandeze o produc.

IPA versus Lager – care câștigă?

beertrotter1

Răspunsul cel mai simplu este: depinde pe cine întrebi. Evaluarea unei beri este inevitabil subiectivă și, prin urmare, depinde de consumator. în general, IPA-ul este preferat de consumatorii tineri, deschiși noului și mai ales cei care pun accent pe calitate și gust. Comparația celor două stiluri de bere se rezumă la următoarele puncte:

  • Gust: IPA-urile sunt bogate în arome însă pentru consumatorii fideli de Lager IPA-ul poate părea prea aromat la prima degustare. Este bine să încercăm o bere de câteva ori înainte de a trage concluzii.
  • Ingrediente: IPA-urile pot conține și de 10 ori mai mult hamei decât Lager-urile. Sunt bine cunoscute beneficiile hameiului, între care și prevenirea și tratarea bolilor cardiovasculare, prevenirea cancerului și îmbunătățirea calității somnului.
  • Conținut alcoolic: consumatorii români sunt obișnuiți cu berile slab alcoolizate și doar recent au început să fie apreciate și cele cu peste 5% alcool. IPA-urile tind să aibă un conținut de alcool mai mare decât Lagerurile. Și în aceasta privință este bine să degustăm câteva din berile mai puternic alcoolizate înainte de a decide care bere ne place mai mult.

Fondatorii conceptului online www.beertrotter.ro consideră că IPA-ul va câștiga cu siguranță fani în România o dată ce oferta de beri IPA se va diversifica: ‚ca orice produs nou, are nevoie de timp pentru ca să fie cunoscut. Românii sunt deschiși conceptelor noi și sunt dispuși să încerce o bere altfel. Vinurile și cafeaua s-au diversificat enorm în ultimii ani în România. Acum a venit timpul berii să evolueze. Noi ne bucurăm de pe-acum pentru consumatorul român care va avea o ofertă mult mai bogată și mai interesantă.

Advertorial apărut în ediția 85 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302