Metro promovează legumele româneşti în cadrul programului “De-ale noastre”

Metro promovează legumele româneşti în cadrul programului “De-ale noastre”
person Horeca
access_time_filled

Metro Cash&Carry lansează un program de susținere a producătorilor locali, ca urmare a creșterii cererii pentru produsele românești. Intitulat sugestiv „De-ale noastre”, programul vizează, într-o primă fază, agricultorii din bazinul legumicol Poiana Mare, care vor deveni furnizorii Metro pentru 4 tipuri de produse: roșii, ardei gras/ capia/ gogoșar, castraveți și vinete. Legumele vor fi comercializate în rețeaua Metro Cash&Carry din toată țara, sub marca „De-ale noastre”.

alenoastre

Pe lângă asigurarea desfacerii produselor, agricultorii participanți în programul de susținere a producătorilor locali beneficiază de un centru de colectare, precum și de consultanță pe tot parcursul procesului de producție. În plus, la începutul programului, METRO le asigură necesarul de semințe pentru răsaduri.
Consultanța de specialitate este asigurată de un inginer agronom, consultant METRO. Rolul acestuia este de a-i asista pe micii producători în fiecare etapă a procesului de producție, oferindu-le sfaturi privind: selecția soiurilor, în funcție de tipul de sol, perioada optimă de recoltare, tehnici și mijloace de producție sau metode de eficientizare a costurilor de producție și resurselor.
Legumele „De-ale noastre”, produse prin tehnologii tradiționale sunt cultivate în pământ, producția fiind realizată în solar (în proporție de 70%), sau pe câmp (30%), în proces fiind folosite, preponderent, îngrășămintele naturale. Folosirea procedeelor tradiționale oferă legumelor proprietăți organoleptice superioare, gustul si mirosul lor fiind specific celor de grădină.

legume6

Controlul producției, din momentul semănatului și până în momentul când legumele ajung la raft, asigură trasabilitatea produselor sau originea controlată. Aceasta înseamnă că orice client METRO, care cumpără legumele „De-ale noastre”, are la dispoziție informații referitoare la originea acestora, metodele de producție folosite, sau perioada de recoltare, având astfel o garanție a calității lor.
În plus, controlul și respectarea standardelor în procesul de producție, procesele de ambalare, manipulare și transport garantează păstrarea calității legumelor. După colectare, acestea ajung pe rafturile magazinelor METRO Cash & Carry din toată țara, în cel mai scurt timp.
„Segmentul micilor producători este unul dintre acele sectoare care ar avea nevoie de foarte multă atenție, având un aport considerabil la dezvoltarea sănătoasă a economiei locale. Am inițiat acest proiect, unic în România, tocmai din dorința de a veni în sprijinul micilor producători cu soluții concrete, care să îi ajute să devină mai productivi. Am sesizat, de asemenea, în ultimii ani o nevoie în creștere a pieței pentru produsele românești. Programul METRO de susținere a producătorilor locali răspunde acestei cereri oferind produsele De-ale noastre proaspete și de calitate, singurele legume românești de origine controlată, de pe piață”, a declarat Dusan Wilms,  Director General METRO Cash & Carry România.
În program sunt implicați aproximativ 200 de producatori locali. În viitor, METRO Cash & Carry România intenționează să extindă proiectul și în alte regiuni ale țării, pe mai multe tipuri de culturi.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302