Piaţa berii din România, în continuă scădere

Piaţa berii din România, în continuă scădere
person Horeca
access_time_filled

Piața berii din România, în continuă scădere

Piața berii din România a scăzut în 2010 pentru al doilea an consecutiv, potrivit ultimului raport al Asociației Berarilor, atingând un volum total de 17 milioane de hectolitri, cu 3,5% mai puțin ca în 2009 și cu 16% mai puțin față de nivelul anului 2008, când  volumul vânzărilor de bere a atins o cotă maximă de 20,2 milioane de hectolitri. Vina? „Contextul economic instabil al țării noastre”, se arată în raportul Asociației Berarilor.

beri 2

Consumul de bere pe cap de locuitor în anul 2010 a înregistrat o valoare de 78 de litri, continuând trendul descedent început în anul 2009 și demonstrând faptul că situația economică a afectat consumatorii și obiceiurile de consum.

În ceea ce privește importurile și exporturile de bere în 2010, importul a crescut, însă exportul a scăzut. Segmentul de bere de import a crescut până la 0,22 milioane de hl, în timp ce exporturile au scăzut ușor, ajungând la 0,14 milioane hl, „fapt ce denotă o orientare a consumatorului față de specialitațile de bere”, se arată în raport.

grafic bere 2010

Cu toate acestea, „berea este cel mai patriotic sector din România, aproape 99% din piața berii fiind acoperită de producția locală, acest sector având cel mai mic procent de importuri din industria alimentară.

În ciuda situației dificile, membrii Asociației „Berarii României”- Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries și Ursus Breweries –au investit 51 milioane de euro anul precedent, iar contribuția la bugetul de stat prin diferite taxe (accize, TVA, taxe de personal și contribuție la asigurări sociale) a atins pragul de 270 de milioane de euro, în creștere cu 7 milioane de euro comparativ cu anul 2009.

cioc bere

În acest moment, cele 5 companii membre ale Asociației „Berarii României” ating în hectolitri un volum de 15,3 milioane, cu 4,4% mai puțin față de anul 2009, și oferă un număr de peste 4 100 de locuri de muncă în cadrul celor 10 fabrici de bere situate în mai multe orașe din țară.

„Cu toate că în anul 2010 industria berii a întâmpinat o serie de schimbări datorate reculului economic, puternic resimțite la nivelul investiției și al forței de muncă, precum și în închiderea unor fabrici de bere, ne dorim ca prin eforturile susținute să menținem stabilitatea și totodată revenirea acestui sector cu o producție preponderent locală”, a declarat Constantin Bratu, Director General al Asociației „Berarii României”.

Asociația Berarii României a fost înființată în 2004 și reprezintă producătorii de bere din România atât pe plan local, cât și internațional. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producători de bere din România, iar începând cu anul 2011 s-au alăturat și producători de hamei și malț, materia primă necesară pentru orice bere: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302