SOMARO, o soluție concretă la risipa de alimente

SOMARO, o soluție concretă la risipa de alimente
person Horeca
access_time_filled

într-o societate consumeristă, în care risipa a devenit o obișnuință, există oameni care transformă risipa într-o oportunitate pentru cei săraci. Este exemplul lui Simon Suitner, directorul general al Asociației SOMARO, care, prin intermediul magazinelor sociale SOMARO, îndeplinește un dublu obiectiv: contribuie la reducerea risipei de alimente și ajută, totodată, persoanele aflate în pragul sărăciei. Despre misiunea Somaro și cum poate reprezenta acest concept o soluție pentru companiile din industria alimentară și horeca, ne-a povestit Simon Suitner.

asociatiasomaro1

Cum și când a luat naștere SOMARO și în ce constă conceptul?

Asociația SOMARO – Magazinul Social este o asociație privată, cu conducere proprie, non-profit și independentă politic, care a fost fondată în anul 2010, la inițiativa câtorva parteneri. Conceptul care stă la baza magazinului social SOMARO a fost preluat din Europa și constă în îmbinarea cu succes a 3 mari direcții sociale cu care se confruntă societatea actuală: sprijinirea persoanelor aflate în pragul sărăciei, diminuarea risipei alimentare prin valorificarea unor produse ce ar fi irosite și ajutarea persoanelor care ar risca să fie excluse social și izolate de societate.

Cum funcționează SOMARO?

Somaro colectează produse cum sunt alimentele și produse esențiale de uz casnic, dar și îmbrăcăminte, încălțăminte, de la diferite companii (producători, procesatori, distribuitori, retail etc.) și le comercializează la prețuri simbolice către beneficiarii cu venituri mici.

Cine sunt beneficiarii proiectului?

Obiectivul SOMARO este acela de a sprijini victimele sărăciei. Clienții magazinului social sunt selectați împreună cu serviciile sociale din orașele unde ne desfășurăm activitatea, iar principalul criteriu este ca venitul acestora să nu depășească 500 lei/lună/persoană.

Cine sunt sponsorii? Cine poate deveni sponsor și ce avantaje au aceștia prin colaborarea cu SOMARO?

în momentul de față, SOMARO este sponsorizat de o varietate de companii, dintre care Albalact, Billa, Carrefour, Transilvania Lactate, Danone, Zimbo, Batrânu Sas, Humanic, Elgeka Ferfelis, Selgros, Metro Cash & Carry, Kaufland etc. Orice firmă poate deveni partener SOMARO, iar colaborarea cu magazinele sociale are și o serie de beneficii: promovarea gratuită a firmei partenere în segmentul de CSR (logo pe mașinile SOMARO, în magazine, în online – pe site și/sau pagina de Facebook, la evenimente sociale), diminuarea sau chiar eliminarea costurilor de depozitare și/sau distrugere a alimentelor risipite și o colaborare profesionistă și cât mai flexibilă.

magazinesomaro

Ce ne puteți spune despre colaborarea cu industria gastronomică?

Din experiența noastră de până acum putem concluziona că o astfel de colaborare este posibilă și am inițiat deja discuții. Deși în momentul de față inițiativa de colaborare cu firme Horeca este abia la început, putem spune că sponsorizarea se face la fel ca și în cazul producătorilor sau supermarketurilor, iar beneficiile sunt aceleași.

Ce tip de produse se pot dona și ce condiții trebuie să îndeplinească alimentele donate? Cine răspunde de calitatea produselor?

Produsele donate pot fi de orice tip, de la alimente precum fructe, legume, lactate, produse din carne, articole congelate (în principiu orice produs ambalat și etichetat), la articole de uz casnic, îmbrăcăminte, încălțăminte etc. Principalul motiv pentru care alimentele ajung la SOMARO este că acestea nu mai sunt vandabile pe piața standard (au ambalaje murdare, urmează să expire în curând), însă sunt în continuare adecvate pentru consumatori sau utilizări. Din momentul în care colectăm produsele de la donatori, SOMARO devine responsabil pentru calitatea produselor.

Ce planuri de extindere aveți?

în viitorul apropiat, avem în plan să ne extindem în zona de Sud-Centru (județele Argeș, Dâmbovița, Prahova sau Brașov), iar în acest sens suntem în permanentă căutare de noi parteneri și sponsori.

Interviu realizat de Diana SBâRCEA pentru ediția 81 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302