American Hotel Academy, o călătorie de tip transformaţional

American Hotel Academy, o călătorie de tip transformaţional
person Cătălina Matei
access_time_filled

Absolventul American Hotel Academy este un cetăţean angajabil global. El studiază în România, într-un mediu multicultural, deţine o diplomă din Marea Britanie, urmează un stagiu de practică în Europa sau SUA şi apoi obţine un loc de muncă în Dubai sau în altă zonă din lume„.
Acestea sunt cuvintele Adei Țerea, director al American Hotel Academy (AHA), care a punctat dintre beneficiile de a studia în cadrul unității de învățământ pe care o conduce, vorbind despre parteneriate academice, intershipuri, programe noi de studii și abordare educațională transformațională.

Care sunt punctele tari ale programei American Hotel Academy (AHA)?
Produsul educaţional oferit de American Hotel Academy are, pe lângă partea academică, de cursuri, componenta de internship, atât de valoroasă şi cu atât de mult impact. Pe de-o parte, studenţii experimentează încă din timpul facultăţii, în cadrul internship-urilor intercalate în curricula academică, cum este să lucrezi în industria ospitalităţii, pe de altă parte, angajatorii au parte de forţă de muncă şi îşi pot alege viitorii angajaţi dintre studenţii de la AHA pregătiţi de ei. Este o situaţie de tipul win-win.
Primul internship este în Europa, mai aproape de casă şi de zona de confort, la partenerii noştri de la Atlantica Hotels& Resorts, iar al doilea internship poate fi pe orice continent, avem parteneriate globale, însă cel mai cunoscut este internshipul din SUA.
De asemenea, lectorii internaţionali, profesioniştii din industrie ce vin şi predau la AHA, sunt, de asemenea, elemente ce fac oferta atractivă.
Programele noastre de licenţă oferă cunoştinţe fundamentale de business şi din ospitalitate, ele reprezintă baza necesară oricărui profesionist din domeniu. Aceste programe, cu predare exclusivă în limba engleză, includ oportunităţi de practică, proiecte aplicate în industrie şi practică aplicată în restaurantul şi bucătăria profesională a şcolii.
Un parcurs complet la American Hotel Academy include şi un program de master cu focus pe o ramură conexa industriei ospitalităţii, ca de exemplu managementul de evenimente. Pentru noi, programul de master reprezintă o continuare firească, o specializare a tânărului profesionist, ce îi va da posibilitatea acestuia să devină expert în domeniul de interes, accelerându-i avansul în carieră.
Un student AHA din anul II a prezentat foarte bine această unitate de învățământ atunci când a spus: „AHA nu poate fi înţeleasă, AHA poate fi doar trăită, în sensul că trebuie experimentată, că oferă o călătorie de tip iniţiatic şi transformaţional”.

Ce doreşte AHA să transmită studentului dincolo de informaţia intrinsecă din cadrul cursurilor?
La American Hotel Academy ne dorim să oferim studenţilor o experienţă transformaţională, ce îi va ajuta să îşi descopere şi să îşi atingă potenţialul maxim. Abordarea noastră este centrată pe student şi pe crearea unei comunităţi în jurul acestuia. Realizăm o legătură strânsă între partea academică şi industrie, fie că vorbim despre orele de curs, cu jocuri de rol, simulări sau studii de caz, orele de practică din laboratoarele şcolii sau stagiile obligatorii de practică internaţională.
Toate programele noastre oferă experienţe autentice de învăţare, livrate într-o comunitate de sprijin, augmentate prin tehnologie, ce vor da posibilitatea studenţilor să devină lideri inteligenţi, capabili mai degrabă să conducă, să creeze şi să transforme mediul în care acţionează, decât să reacţioneze la schimbările şi provocările inevitabile ce le ies în cale. Pentru a deveni cetăţeni globali, studenţii noştri învaţă să fie indivizi independenţi, cu o gândire critică dezvoltată, să fie responsabili şi etici în comunitatea lor, să înţeleagă lumea care îi înconjoară.
Accentul pus pe practică încă din prima zi în academie îi dă posibilitatea studentului să înţeleagă foarte bine industria şi responsabilităţile pe care le implică o carieră în domeniu. Studentul are astfel posibilitatea să testeze, să înţeleagă dacă această industrie este potrivită nevoilor şi personalităţii sale.

Cine sunt profesorii de la American Hotel Academy?
Am creat o echipă diversificată de lectori – profesionişti din industrie, dar şi profesori universitari cu experienţă, din ţara sau de la universităţile partenere. Abordarea lor este una deschisă, flexibilă, orientată spre sprijin şi ghidare constantă a studentului. Adesea lectorii noştri devin mentori pentru studenţi, îi inspiră, oferindu-le o perspectivă de dezvoltare în cariera lor. Ne mândrim, de asemenea, cu aboslvenți care se întorc în comunitate, ca lectori, împărtăşind astfel din experienţa acumulată.

Care sunt beneficiile directe ale absolventului AHA?
Absolventul AHA este un cetăţean angajabil global. El studiază în România, într-un mediu multicultural, deţine o diplomă din Marea Britanie, urmează un stagiu de practică în Europa sau SUA şi apoi obţine un loc de muncă în Dubai sau în altă zonă din lume.
Diploma internaţională de licenţă sau de master obţinută îi asigură recunoaştere imediată în orice colţ al lumii, facilitându-i astfel mobilitatea.
Indiferent de programul pe care se decide să îl urmeze, datorită oportunităţilor de carieră oferite şi a expunerii constante la industria în care va activa, absolventul AHA are o experienţă de muncă de cel puţin un an și jumătate în domeniu şi o înţelegere în profunzime a industriei, devenind astfel angajabil imediat după absolvire.
Accesul la instituţiile de învăţământ superior partenere, cum sunt University of Derby, Anglia Ruskin University, Coventry University London, vine să augmenteze oferta educaţională şi să întărească încrederea viitorilor angajatori atunci când sunt în proces de recrutare şi de selecţie a viitorilor oameni din ospitalitate.

Care sunt posibilitățile de studiu, durata și costurile?
Şcolarizarea se desfăşoară pe o perioadă de trei ani şi jumătate, pentru programul de licenţă în Hospitality Management. Sunt 100 de locuri anual, iar tariful de şcolarizare începe de la 342 euro / lună.
Programul de Master in Hospitality Management are o durată de 15 luni, studenţii pot alege să termine cu o diplomă de Master of Science sau MBA. Taxa de şcolarizare începe de la 305 euro / lună.

În ce măsură această ofertă de studiu se adaptează nevoilor din România?
Tot mai mulţi au înţeles că „teoria ca teoria, dar practica ne omoară”. Altfel spus, să ai o diplomă este important, dar să ai şi o expunere practică internaţională te va ajuta foarte mult când vei absolvi facultatea. Vei rămâne nu doar cu diploma, ci vei avea abilităţile practice ce îţi vor da încredere şi putere în a te afirma.
În industria ospitalităţii, a avea skill-uri practice, a şti „cum se face”, „cum se așează” şi „cum se setează”, toate acestea sunt foarte importante. Tot mai mulţi sunt cei care îmbrăţişează domeniul şi înţeleg realitatea aceasta care ţine de caracterul vocaţional, practic. Există o nevoie tot mai mare de a îmbrăţişa caracterul practic, specific industriei ospitalităţii, căci altfel industria ar avea doar teoreticeni lipsiţi de abilităţi practice. Industria împinge şi cere formarea unei resurse de acest fel. Noi avem programe de management, însă mereu explicăm candidaţilor şi studenţilor că etapele nu se ard, că trebuie să ştii să faci lucrurile de bază şi apoi vei conduce o echipă, pentru ca, la nevoie, să ştii să îi arăţi cum se face corect, să ajustezi, să îmbunătăţeşti cu echipa ta.

Cine este studentul de astăzi al American Hotel Academy?
Elevul care este programat la admitere la AHA este un tânăr ce vine dintr-o familie ce, de obicei, îl încurajează şi îl susţine în alegeri. Este o persoană în permanentă căutare de nou, este comunicativ, dornic să experimenteze, să se dezvolte şi, foarte important, să muncească. Vrea să călătorească cât mai mult şi să se perfecţioneze. Simte că poate mai mult, aşa că rupe barierele. Sigur, elevii vin şi cu insecurităţi, dar determinarea învinge.
Noi avem pe website o promisiune (în engleză, limba în care, de altfel, se şi predă la AHA) şi pe care ne-o menţinem: „oricine îşi poate permite această şcoală, trebuie doar să fie dispus să muncească”.
Tot noi îi oferim şi variante unde să lucreze, prin intermediul departamentului Career pe care îl avem în structura organizaţională. Acest elev vorbeşte şi scrie în engleză la un nivel mediu (ce urmează a fi perfecţionat în anii facultăţii şi în internshipuri, cu siguranţă).
Viziunea lor este să meargă în internshipuri internaţionale, să înveţe, să crească, şi apoi unii vor să revină acasă. Alţii aleg să rămână în străinătate. De altfel, de câte ori apare un hotel în România care doreşte o colaborare cu noi, le arătăm deschidere pentru că vrem ca absolvenţii noştri să se întoarcă în ţara natală, să aducă o parte din ospitalitatea aceea învăţată peste mări şi țari, acasă. Să lucreze într-un hotel din ţară sau, de ce nu, să îşi deschidă propria afacere în această frumoasă industie a ospitalităţii.

Care sunt criteriile de selecție ale studenţilor?
Ne cunoaştem candidaţii la târguri educaţionale, la liceele lor, unde mergem cu prezentări sau la evenimentele pe care le organizăm periodic în unitate. La admitere, limba engleză este factorul eliminator, în sensul în care trebuie să aibă măcar un nivel mediu (Ielts 6 sau echivalent) de cunoaştere a limbii engleze. Se susţine un test de engleză sau, dacă au certificat lingvistic, se poate echivala acel certificat. Întrucât predarea este exclusiv în limba engleză, ei trebuie testaţi înainte de a-i grupa şi a-i aduce în sala de clasă, e firesc şi natural procesul.
Mulţi se îngrijorează pentru că nu au încredere în ei şi de multe ori cred că nu pot depăşi pragul sau nivelul acceptat de limba engleză. De cele mai multe ori însă nu este aşa. Sunt mai buni şi mai pregătiţi decât cred, însă au o lipsă acută de încredere în sine.
Au de scris şi o scrisoare motivaţională în care îşi justifică alegerea, dar au de adus la admitere şi o scrisoare de recomandare de la un profesor de la liceul/ colegiul de unde vin sau de la un angajator.
Participarea la interviu este obligatorie. Ne dorim a ne cunoaşte toţi candidaţii şi a avea un dialog de 20 – 30 de minute cu fiecare, la Braşov, la sediul nostru. Ei sunt emoţionaţi, cei mai mulţi, dar parcurg etapele aceastea ajutaţi de consilierii din admitere, care îi susţin pe tot parcursul acestei etape.

Care sunt planurile AHA, pe termen scurt și lung?
Suntem conştienţi că digitalizarea nu mai este o opţiune, ci o necesitate în viaţa fiecăruia. Ne-am asumat un angajament de transformare digitală a educaţiei pe care noi o oferim, ceea ce înseamnă mai mult decât adoptarea unor platforme specifice de învăţare, devenind o parte integrantă din strategia noastră de învăţare. Înseamnă crearea unui ecosistem care facilitează o experienţă de învăţare flexibilă, dinamică şi interactivă, adaptată stilului de viaţă al fiecărui student.
De asemenea, intenţionăm să lansăm şi programe de studiu nișate, de exemplu Events Management, Sports, Business Management şi Luxury Management.


Scurt istoric al American Hotel Academy (AHA)
American Hotel Academy (AHA) a fost înfiinţată în anul 2007, la Braşov, unde are sediul şi astăzi, iar în primul an a avut 26 de studenţi. În anul 2012, programul de Bachelor of Arts in International Hotel Business Management a fost validat şi AHA a intrat într-un parteneriat academic cu Manchester Metropolitan University, universitate renumită din Marea Britanie. În următorul an, programul de Master in Hospitality&Tourism Business Management a fost validat deopotrivă, cu aceeaşi universitate britanică. Între anii 2014 – 2020 AHA a crescut, ajungând la peste 400 de studenţi, însă pandemia a lovit şi educaţia din cadrul ospitalităţii, nu doar sectorul turistic şi economic în general, astfel încât, în anii următori, efectele s-au resimţit. AHA s-a adaptat, mutându-se pentru următorii doi ani în zona „hybrid learning”, căutând să se reinventeze. Astfel, în anul 2023 a adoptat un nou model de business prin diversificare, oferind nu doar educaţie în managementul ospitalităţii, ci lărgind aria către business management aplicat în servicii conexe industriei. De asemenea, şi-a diversificat numărul de parteneriate academice şi a adoptat o nouă formulă de învăţare digitală, cu soluţii din zona de hybrid learning şi online.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302