Conferințele Naționale de E-Commerce, powered by GPeC

Conferințele Naționale de E-Commerce, powered by GPeC
person Horeca
access_time_filled

În perioada 8-9 mai, la Crystal Palace Ballrooms, au avut loc Conferințele Naționale de E-commerce, sau, pe scurt, GPEC, așa cum au fost menționate în cele două zile în social media. La invitația organizatorilor, reprezentanții Horeca România au fost la eveniment, interesați de temele de discuție promțătoare și de numele importante anunțate în program.
Gpec-2012
Începutul conferințelor legate de comerțul electronic i-a aparținut lui Daniel Enescu, cel care a reșșit să realizeze o radiografie a magazinelor online și a consumatorilor autohtoni.
A urmat un studiu de caz al pieței de comerț online, cu statistici, evolutie, probleme și trenduri, unde invitați au fost Cătălin Cretu (Visa Europe), Gabriel Ghiță (MasterCard Europe), Marin Mitroi (RomCard), Dan Bulucea (Google Romania) și Cristian Herghelegiu (PayU).
În următoarele conferințe, Jerzy Warchalowski, reprezentant al Google Polonia ne-a împărtașit viziunea Google asupra comerțului online, iar Robert Anghel (Orange România) a vorbit despre cele trei mituri false în comerțul electronic. Detalii aici: http://www.slideshare.net/anghelrobert/3-mituri-false-in-ecommerce-gpec2012.

Concluzii:
– Google domină piața de căutări în România, iar Yahoo înca domină piața de e-mail. (workshop Mihai Secasiu E-mail marketing)
– Andrei Radu, despre cum ar trebui sa fie un site de vânzări online: „când utilizatorul se află în coșul de cumpărături, încurajează-l să termine tranzacția”, „keep it simple, fără sign up obligatoriu, nu mai mult de 3 culori de baza în background”, „magazinele online vând stări și senzații, nu doar produse” (workshop „usability și customer journey’).
– Liviu Taloi – „în cazul setării unui goal pentru un site de ecommerce, valoarea goal-ului așteptat ar trebui să fie 0”.
– Bloggerul Cristian China Birta, a vorbit despre legătura strânsă dintre Social Media și comerțul electronic, „in fiecare minut se trimit 204 milioane de e-mailuri”.
– Se cheltuiesc peste 2 milioane de euro pe lună pe piața de reduceri colective în România (cupoane, groupon etc.).
– Mihai Pătrașcu (magazin online evomag.ro): „85% din clienții care au un produs pe care nu îl vor, nu vor banii înapoi, ci mai degrabă alt produs”.
– Gary Beal „Social Media face 60% din SEO”, „în 2012 se va investi cu 30% mai mult în social media decât în 2011”.
– Sorin Manica – „piața de anunțuri și licitații pe internet din România este estimată la peste 12 milioane de euro”.

Și pentru că de la o conferință de comerț online nu putea lipsi un workshop despre campaniile Google AdWords, acesta a fost susținut de Cristian Ignat și Ionuț Munteanu, care au adus în discuție avantajele utilizării și optimizării acestui tip de publicitate.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302