Ministerul Turismului va promova Festivalul George Enescu 2013
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului va promova Festivalul și Concursul Internațional „George Enescu”, iar România, ca destinație de turism, va fi promovată în contextul organizării ediției 2013 a festivalului. În acest sens, MDRT a semnat un protocol de colaborare cu Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, se anunță într-un comunicat de presă.
Protocolul prevede ca Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului să promoveze Festivalul în cadrul acțiunilor de marketing turistic pe care le derulează în mod curent. Totodată, colaborarea se referă și la promovarea de itinerarii culturale aferente evenimentului, a muzeelor, caselor memoriale, așezămintelor culturale, având tematica „George Enescu”. Astfel de acțiuni se referă la asigurarea unui spațiu dedicat promovării Festivalului în standul României organizat de MDRT la târgurile și expozițiile turistice la care participă, la organizarea de vizite de documentare tematice, în România, pentru diverse categorii de publicuri, la includerea evenimentului și a obiectivelor turistice tematice în propriile materiale de informare – broșuri, pliante, CD-uri – în special în cele destinate promovării turismului cultural, și la alte instrumente de marketing turistic gestionate de reprezentanțele MDRT din străinătate.
În ceea ce privește Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, acesta va asigura realizarea, de către organizatorul evenimentului, a materialelor de promovare a evenimentului – cataloage, broșuri, pliante, postere, ghiduri, materiale audio-video, CD- uri, DVD-uri, dar și promovarea brandului de turism al României, prin inserarea în propriile materialele editate cu prilejul Festivalului, stabilirea acelor itinerarii tematice care să fie promovate și participarea la evenimentele organizate de MDRT, prin susținerea de prezentări cu privire la Festival.
Acțiunile punctuale în cadrul cărora MDRT și MCPN vor colabora în baza acestui protocol vor fi stabilite în următoarele săptămâni de direcțiile de specialitate din cele două ministere.
„Ca minister, suntem în situația de a prezenta turiștilor străini atracțiile turistice ale României, atracții pe care, însă, nu le și gestionăm. Tocmai de aceea, singura soluție viabilă este parteneriatul cu cei care administrează regiuni sau obiective turistice, cu cei care organizează manifestări și evenimente de interes pentru potențialii vizitatori. Doar acolo unde parteneriatele funcționează, turismul a avut succes. Este ceea ce ne dorim și pentru colaborarea în contextul viitoarei ediții a Festivalului și Concursului Internațional George Enescu, eveniment care a câștigat deja un loc în calendarul manifestărilor culturale internaționale”, consideră ministrul Eduard Hellvig.
Cea de-a XXI-a ediție a Festivalului și Concursului Internațional „George Enescu” se desfășoară, în perioada 1-28 septembrie 2013, la București. Guvernul României, prin Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, este producător, iar Primăria Municipiului București, Societatea Română de Radiodifuziune, Societatea Română de Televiziune au calitatea de co-producători. Festivalul a avut deschiderea oficială în data de 4 septembrie 1958, la trei ani dupa moartea lui George Enescu, marcând debutul celei mai importante manifestări muzicale internaționale găzduite de România.
Cultura reprezintă una dintre principalele componente ce definesc brandul național de turism. Promovarea culturii românești asigură o susținere consistentă promovării României ca destinație de turism, având în vedere că cele două aspecte ale potențialilor vizitatori străini – de turist și de consumator de cultură – se suprapun adesea. Acțiunile pentru promovarea evenimentelor culturale cu rol în creșterea circulației turistice în România sau cu impact în creșterea notorietății României ca destinație turistică se încadrează în Progamul multianul de marketing și promovare turistică derulat de MDRT.