Newsletter: castiga, fidelizeaza, fa profit!
e-mailurile si au cont pe Facebook. Ei nu mai folosesc de mult timp ziare si reviste de hartie pentru a se informa despre restaurante si alte localuri. Ei citesc NEWSLETTERELE concurentilor tai care s-au miscat mai repede si isi trimit ofertele lor speciale direct prin e-mail. Unele newslettere sunt livrate prin e-mail, altele sunt livrate doar pe website. Ramane la latitudinea ta cum sa procedezi, dar retine: daca doresti sa trimiti direct clientilor tai mesaje, asigura-te ca ai permisiunea lor, altfel, vei fi catalogat drept spammer si vei intra in dizgratiile lor, dar si a furnizorilor de Internet. Exista o serie de unelte soft care pot sa te ajute in expedierea mesajelor catre o baza de date deja existenta. De asemenea, daca postezi doar pe website newsletterele tale, asigura-te ca semnalizezi existenta lor pe site, intr-o maniera grafica potrivita. Desigur, in ambele situatii, poti apela la o agentie de marketing on-line care sa te sustina in acest demers. Un profesionist va face intotdeauna treaba buna si îti va economisi timpul, foarte pretios pentru un antreprenor ocupat ca tine. Este mult mai simplu sa pornesti o publicatie a ta intr-un format electronic decat sa faci o editie tiparita. Nu ai nevoie decat sa te decizi pe o tema, sa dai un titlu si sa te apuci de scris. Este usor sa gasesti o audienta (pe langa baza ta de clienti actuala) in numeroasele directoare de informatii, site-uri de socializare (Facebook, Neogen, Twitter sau Linkedin). Sunt multe beneficii pe care afacerea ta le poate obtine din publicarea periodica de newslettere si trimiterea acestora catre baza ta de clienti fideli sau interesati de tine. Sa-ti prezint cateva trucuri si sfaturi de baza pentru o campanie de newslettering de succes.
1. PÄ‚STREAZÄ‚ LEGÄ‚TURA!
Clientii tai sunt seva care circula prin afacerea ta. Ce alta cale de a ramane in contact cu clientii tai actuali poate fi mai simpla si mai directa decat un newsletter? Probabil niciuna. Un newsletter îti permite sa adaugi note personale relatiei tale cu clientul prin care poti celebra realizari, atat ale tale, cat si ale sale. Aditional, pentru a intari legatura ta cu clientii, un newsletter îti permite, de asemenea, sa comunici despre noi produse, noi retete spectaculoase sau discount-uri la micul dejun oferit de restaurantul tau cochet, catre baza ta de clienti si sa incurajezi „word of mouth marketing” – adica sa dea de veste la prieteni si alte cunostinte, despre tine.
Beneficiu: Clientii fideli monitorizeaza constant, deci abordarea lor îti va asigura existenta in industria ospitalitatii si peste 10 ani.
2. AGAŢĂ NOI CLIENŢI!
Daca nu au o nevoie imediata sau au venit printr-o foarte puternica recomandare in restaurantul tau, cei mai multi potentiali clienti nu vor cheltui bani in afacerea ta prea curand. Deseori se vor uita la tine si vor compara cu alte localuri sau businessuri similare, ceea ce poate reprezenta un risc si s-ar putea sa nu-i mai vezi vreodata pe la tine. Cu toate acestea, daca ai un newsletter gratuit care ofera clientilor interesati oportunitatea de a afla mai multe despre tine, restaurantul, barul sau cafeneaua ta si despre minunatele produse si servicii pe care le oferi, atunci aceasta strategie simpla poate sa transforme un client pasager intr-un client fidel pe termen lung.
Beneficiu: Nu te costa mai nimic sa expediezi un newsletter periodic, in raport cu a angaja o companie specializata in telemarketing sau o tipografie care sa îti tipareasca ofertele.
3. ARATĂ CÂT DE BUN EŞTI!
Nimeni nu stie mai multe despre afacerea ta decat tine. Da, este un truism, evident, dar asta te face un expert. Lumea iubeste expertii, stiai? Vorbeste ca un expert despre retetele tale si mancarurile exceptionale gatite la tine in restaurant, descrie in detaliu evenimentele petrecute la tine in club. Vino cu sfaturi utile si împarte cunoasterea ta de expert cu clientii tai. Provoaca-i sa intrebe si raspunde direct problemelor semnalate de ei.
Beneficiu: Te vei erija intr-o pozitie de specialist, iar clientii te vor respecta pentru asta. Fidelizarea va veni ca o etapa fireasca, iar afacerea ta nu va avea decat de strans cash dupa asta.
4. ABORDEAZÄ‚ PERSONAL!
Nu aborda la gramada. Exprimarile de tipul „va asteptam” si „sunteti foarte importanti pentru restaurantul nostru” jignesc clientii tai orgoliosi. Toti ne asteptam sa se discute doar cu noi, asa ca evita persoana a II-a plural. Nu se supara nimeni daca îi vorbesti cu dumneavoastra in newsletterul tau, dar da senzatia in el ca e vorba doar despre tine si clientul tau in el.
Beneficiu: vei seduce un numar mai mare de clienti, iar sansele ca newsletterul tau sa fie sters vor scadea dramatic, in beneficiul cashflow-ului restaurantului tau.