Patronatele cer înființarea unei asociații turistice reprezentative în București

Patronatele cer înființarea unei asociații turistice reprezentative în București
person Horeca
access_time_filled

Patronate și asociații puternice din turismul românesc, printre care ANAT, FIHR, FAPT și ANBCT, atrag atenția autorităților locale asupra necesității înființării unei Asociații de promovare și dezvoltare a turismului în București care să fie formată din toți jucătorii care contribuie la crearea unui produs turistic: hotelierii, agențiile de turism, transportatorii, gastronomii, autoritățile locale și centrale cu atribuții în turism, organizatorii de evenimente, expoziții și târguri, gastronomii, taximetriștii etc.

asociatieturismbucuresti

Organizațiile menționate mai sus au transmis astăzi presei un comunicat comun în care precizează următoarele: „Operatorii de turism din București, agenții de turism și hotelieri, au luat la cunoștință din presa centrală despre inițiativa Consiliului Local al Municipiului București de a încheia un parteneriat pentru promovarea destinației turistice București cu un ONG recent înființat, precum și de intenția Primăriei București de a aloca sume importante de bani pentru elaborarea unui slogan și imn al Bucureștiului. Dorim să informăm pe această cale opinia publică cu privire la eforturile făcute de patronatele din turism, în ultimii 7 ani, pentru a pune bazele unei promovări coerente a destinației turistice București – și anume prin intermediul unei Asociații de Promovare și Dezvoltare Turistică a Municipiului București, după modelul entităților similare din toate capitalele europene.”.

Operatorii din turism consideră că singura soluție coerentă în acest sens este o astfel de asociație care să adune în același loc toți jucătorii care contribuie la crearea unui produs turistic: hotelierii, agențiile de turism, transportatorii, gastronomii, autoritățile locale și centrale cu atribuții în turism, organizatorii de evenimente, expoziții și târguri, gastronomii, taximetriștii etc., se precizează în comunicat.

casapoporului3

După eforturi îndelungate ale ANAT și asociațiilor hoteliere pentru înființarea unei asemenea Asociații, Primăria București a decis să înființeze, în anul 2010, o asociație de acest tip, dar fără prezența reprezentanților hotelierilor și ai agențiilor de turism. Asociația astfel înființată la acel moment (Asociația Turistică a Municipiului București), și care este condusă de Primarul General al Municipiului București – nu a reușit, așa cum era de așteptat, în trei ani de zile, să realizeze niciun proiect semnificativ de promovare pentru București.”, se mai arată în comunicat.

În acest context, încă de la mijlocul anului 2012, ANAT, FIHR și alți operatori de turism au reluat discuțiile cu reprezentanții Primăriei București, pentru a pune bazele unei noi entități, similară cu cele înființate până în prezent și care funcționeaza în România, sub cupola Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), și anume Asociațiile de Promovare și Dezvoltare a Turismului Litoral- Delta Dunării, Prahova, Brașov, Sibiu, Sighișoara, Bucovina, Maramureș, Vrancea etc, create în sistem de parteneriat corect public-privat, asa cum prevede Master Planul pentru Turism creat de experții Organizației Mondiale a Turismului, pentru România, în anul 2007.

În ciuda discuțiilor purtate și a deschiderii arătate de către Primărie, până la finalul anului 2012 proiectul nu s-a putut realiza.

„În acest context, ne exprimăm nedumerirea față de acțiunea recentă a Primăriei de a semna un contract de colaborare cu un ONG înființat în data de 4 ianuarie 2013 și care are ca scop promovarea destinației turistice București. Ne punem întrebarea care mai este scopul existenței actualei și ineficienței structuri de acest tip, în care Primăria este deja membru și chiar Președinte. Ne permitem pe acestă cale să invităm încă o dată reprezentanții autorității locale din București la un dialog care să aibe ca scop un parteneriat de tip ONG public-privat, în care să participe toți jucătorii din industrie și administrație, luând ca model orice capitală europeană importantă. Considerăm că orice altă variantă pentru promovarea coerentă a orașului București va fi sortită eșecului, ca și până în prezent.”, se mai precizează în comunicat de presă comun emis de ANAT, FIHR, FAPT și ANBCT.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302