Singureni Manor, o experiență completă

Singureni Manor, o experiență completă
person Cătălina Matei
access_time_filled

Valorile şi principiile retreat-ului Singureni Manor sunt respectul pentru natură şi animale, autenticitatea în relaţii, oferirea unui confort absolut și a unor experienţe elevate oaspeţilor. Adrian Adam, Executive Manager, Singureni Manor, povestește despre tot ceea ce cuprinde acest business turistic, unic în România.

Ce motivație a stat la startul acestui frumos proiect?
Domeniul din Singureni a fost utilizat de proprietari pentru perioada de lockdown. Observând cât de benefică a fost experiența de petrece timp în natură pentru copiii din familie, a apărut ideea de a oferi acest loc magic şi publicului, deschizând o nouă linie de business în turism, o zonă în care proprietarii nu aveau experienţă ca şi operatori. Au călătorit însă foarte mult şi au adus cu ei multe trăiri faine, multe experienţe şi, în plus, natural, sunt gazde bune pentru cei ce le trec pragul. Eu am venit cu experienţa de peste 20 de ani în ospitalitate şi consider că avem o sinergie fantastică împreună, simţim că putem face orice!

Care sunt particularitățile conceptului Singureni Manor?
Conceptul a fost creat de cea care deține retreat-ul, Cristina Roşu, împreună cu mine, fiind o aliniere frumoasă între owner şi manager, rezultatul unei comunicări directe, corecte, în care scopul final a a fost oferirea unei conectări autentice şi plenare în mijlocul naturii. Am folosit aşa numita “white paper document approach”, adică am trecut pe o foaie albă tot ce ne doream să creem în acest loc pentru îndeplinirea acestui scop. Astfel, s-a conturat ceea ce noi am numit o experienţă completă, rotundă, de 360 grade, în care confortul cazării, diversitatea activităţilor, nivelul serviciilor oferite, calitatea şi conceptul bucătăriei oferite oaspeţilor în mijlocul naturii să creeze experienţe memorabile. Caii pur sânge arab din ferma existentă şi multitudinea de animale sălbatice din pădure au contribuit din plin la realizarea acestui concept.

Ce cuprinde, de fapt, Singureni Manor?
În primul rând este vorba de un spaţiu foarte mare, izolat, acoperit de pădure de stejar şi salcâm. Zona este foarte sigură şi asta este extrem de important pentru oaspeţii noştri, accesul în locaţie este posibil doar pe bază de rezervare. În interior sunt momentan două locaţii pentru cazare, Conacul Paul’s Lodge cu 14 camere, piscina semiolimpică, saună umedă şi uscată, Jacuzzi, sala de relexare şi… foarte multă intimitate, locaţia fiind gândită pentru grupuri sau cupluri care doresc să beneficieze de linişte şi relaxare, departe de alţi vizitatori. Aici, mobila, obiectele de decor, corpurile de iluminat sunt diferite de la cameră la cameră, “hand-picked” de către proprietari cum zic englezii, astfel încât fiecare spațiu de locuit este unic şi special. Livingul este extrem de generos, un loc pe care vrei să îl împărţi doar cu cei apropiaţi.

Apoi avem Paul’s horses – pensiunea legată organic de grajdurile cailor pur sânge arab cu 19 camere. Aici avem ca şi facilităţi ciubăr, saună, platformă de Yoga, două săli de masaj, toate în pădure, în deplină armonie cu natura. Tot aici avem şi două săli de şedinţe, dar şi un lounge spectaculos, în aer liber, cu şemineu, unde se pot organiza diverse tipuri de evenimente de firmă sau private. Restaurantul La Hambar cu bucătărie fină este o completare perfectă a acestei locaţii, fiind un restaurant dedicat adulţilor cu gusturi fine, unde Chef Alexadru Dumitru pregăteşte meniuri de degustare cu foarte multe ingrediente din fermele proprii, sau chiar din grădina din locaţie de care are grijă împreună cu echipa lui. Mai nou am amenajat şi o ciupercărie cu diverse tipuri de ciuperci, pe care le aşteptăm cu interes să crească din sporii inoculaţi în butuci de lemn, Chef Alex fiind un mare iubitor de ciuperci.
Avem şi spaţii mai mult sau mai puţin clasice de evenimente, inclusiv o platformă de lemn în mijlocul pădurii, cu o masă lungă pentru 150 de persoane.

Care au fost provocările cele mai mari în poziționarea pe piață a unui astfel de business? Dar oportunitățile?
Din punct de vedere al produsului, a fost clar de la bun început ce ne dorim. Însă, ca să transpunem planul de pe hârtie în realitate ştiam bine că este nevoie de oameni. De oameni pasionaţi, dornici să contribuie la crearea unei poveşti de succes şi care pot porni la drum cu finalul în minte când practic porneşti de la zero. Ce vreau să spun este ca Singureni, ca şi zonă, ca şi branding, nu spunea nimic din punct de vedere a unei locaţii turistice. Nu a fost neapărat uşor, la început, să convingem colegi să vină la Singureni şi să formăm echipa pe care o avem acum. Astăzi, după aproape patru ani de la deschidere, ne putem mândri cu cea mai stabilă echipă de pe piaţă; avem aceiaşi oameni de la început pe poziţii cheie.
Faptul că echipa este cheia succesului în domeniul ospitalităţii este un lucru ştiut, însă cum formăm aceste echipe şi cum le menţinem pe termen lung performante este mai greu de realizat în practică de cele mai multe ori. Toată lumea ne întreabă cum ne descurcăm cu staff-ul… şi toţi sunt surprinşi să afle că suntem bine, că avem colegi noi care vin spre noi şi aplică pentru poziţii diverse, uneori părăsind locuri de muncă aparent prestigioase, dar care nu le aduc mulţumire, nu îi împlineşte. Şi la noi se simt bine, fac performanţă, oferă experienţe superbe oaspeţilor, pentru că vin cu plăcere la job. Avem şi colegi din alte ţări care acoperă poziţii importante şi care locuiesc în permanenţă în resort, asigurând continuitate serviciilor oferite în orice moment oaspeţilor cazaţi la noi.

Oportunităţile consider că au fost în principal legate de proprietari, care au fost extrem de înţelegători şi s-au îndrăgostit rapid de noua linie de business, turismul! S-a lucrat extrem de mult şi bine în echipa proprietar – manager şi lucrurile s-au derulat rapid, fără sincope, fără conflicte, target-urile au fost agreate şi toată echipa a tras în aceiaşi direcţie clară.

Apoi, o altă oportunitate a fost piaţa, care tocmai ieşea din pandemie şi aştepta cu interes să descopere locuri noi, în care natura începea să fie şi mai apreciată, şi mai căutată, în care clienţii erau dispuşi să încerce experienţe noi. Fiind în mijlocul naturii, ne-a fost facil să gândim spaţii generoase pentru oaspeţi, să le oferim intimitate şi servicii personalizate, la standarde înalte, însă într-un registru prietenos, simplu, curat, aşa cum o facem şi acasă cu prietenii care ne vizitează. Rezultatul a fost reacţia majoritară de genul “nu credeam că există astfel de locuri în România”! Şi faptul că oaspeţii se simt bine se vede în google reviews, în proporţia foarte mare de clienţi care revin, în felul în care ne dau mereu feedback constructiv, bine intenţionat, prin care ne arată că le pasă să ne meargă bine!

Care sunt planurile de investiție în continuare pentru Singureni Manor?
Investiţia de până acum este de ordinul milioanelor de euro, însă trebuie înţeles faptul că iniţial locaţia nu a fost gândită pentru turism, nu a avut ca şi bază clasicul „return on investments” din industria noastră.
Planurile sunt pe un orizont de timp lung, cu investiţii notabile în infrastructura din Singureni şi nu numai. Chiar acum, în toamnă, am mărit numărul de igloo-uri de la pensiune, astfel încât şi pe perioada rece să oferim cât mai multe experienţe în mijlocul naturii pentru oaspeţii noştri.
Plănuim un nou concept pentru restaurantul din Paul’s Horses, într-un spaţiu inedit, pentru anul viitor, apoi o altă locaţie de cazare tip „destinaţie – concept”, în care vom adăuga facilităţi recreative de top, de la teren de sport, squash, piscină exterioară, spaţii creative pentru adulţi şi copii de diverse vârste. În plus, lucrăm la noul hotel boutique din centrul Bucureştiului care, odată deschis, sperăm că va aduce un suflu proaspăt pe piaţa Capitalei şi va fi răspunsul petrfect pentru clienţii care încă nu rezonau cu oferta existentă.

Cum a evoluat profilul oaspeților de la Singureni Manor pe parcursul timpului?
La finalul pandemiei majoritatea oaspeţilor erau bucureştenii care începeau să călătorească, la început în scop personal, cu familia, apoi şi cu firma, pentru şedinţe, teambuildinguri. Încet, am început să targetăm şi alte mari oraşe şi astfel Constanța a devenit o sursă excelentă de oaspeţi noi. Acum avem clienţi fideli din Bulgaria şi din ce în ce mai mulţi străini, fie expați din ţară, fie turişti care urmăresc Ghidul Michelin (în care suntem prezenţi de peste un an!) şi care caută „hoteluri pentru care merită să călătoreşti”.

Apoi segmentul „corporate” a crescut foarte mult, avem zilnic evenimente, fie de zi, fără cazare, fie de grupuri, care decid să se bucure pe deplin de locaţie şi rezervă minim două nopţi.
O altă tipologie este cea a oaspeţilor care ne utilizează ca şi locaţie pentru evenimente deosebite din viaţa lor, precum aniversări, nunţi și diverse alte evenimente private care se pot personaliza până la cel mai mic detaliu.

Cum ați descrie comportamentul de consum în ceea ce privește turismul de echitație?
Echitaţia este un sport aspiraţional, în creştere continuă şi rapidă în ultimii ani. Noi am mizat de la deschidere pe echitaţia de agrement, fără a intra în competiţii şi zona de performanţă. Însă, ca activitate complementară cazării, am testat diverse alte discipline, cum ar fi voltija, dresaj spaniol sau chiar demonstrații de atelaje. Mult mai importantă pentru noi a fost însă conectarea dintre oaspeţi şi caii pur sânge arab, care sunt în programul de breeding pentru show-uri de frumuseţe, cai care nu se călăresc, se admiră. Legătura pe care copiii în special, dar şi adulţii o creează cu aceste animale spectaculoase este incredibilă.

Oferim, de asemenea, lecţii individuale de echitaţie pentru începători şi avansaţi, pentru oaspeţii cazaţi, dar şi abonamente de 10 lecţii pentru clienţi din exterior, fără cazare.
Numărul clienţilor pentru aceste servicii este în continuă creştere şi observăm un vârf la nivelul cererii în perioadele de vacanţă, unde am şi lansat diverse pachete dedicate copiilor.

Ce puteți spune despre turismul de echitație în Europa sau/și în lume?
Este un segment foarte interesant, există iubitori de cai care călătoresc în acest scop şi România captează o foarte mică parte din acest public. Lipseşte branding-ul de ţară, targetarea corectă a acestui public şi infrastructura, dar se fac progrese în acest sens.

Cum se adaptează Singureni Manor problemelor determinate de inflație?
Încercăm să ne adaptăm căutând parteneriate solide, de cursă lungă, care să ne susţină şi să ne înţeleagă afacerea. Negociem parteneriatele astfel încât să putem oferi calitatea dorită la preţul corect. Nu este uşor, aplicăm şi noi majorări de tarife când nu putem suporta creşterile de la furnizori, însă încercăm să fim cât mai rezonabili şi nu facem rabat de la calitate, ştiind că aceasta este apreciată de oaspeţii noştri.

Ce ne spuneți despre prima școală de polo din România, cât și despre prima competiție de polo din țară, ambele găzduite de Singureni?

Am avut privilegiul să intrăm în contact cu acest sport extraordinar şi ne-am propus să îl popularizăm şi în ţara noastră. Efectul de promovare a destinaţiei cu un astfel de eveniment este foarte mare. Faptul că am introdus Singureni – România într-o listă de destinaţii precum St Moritz, Miami, Dubai, Courchevel, unde se organizează competiţii similare şi că acum suntem urmăriţi de publicul acestor destinaţii este foarte interesant pentru noi.
Am organizat în 11-13 octombrie 2024 prima cupă de polo din țară, în arenă, pe nisip, cu participarea a patru echipe din Malta, Azerbaijan, Elveţia şi SUA, unde am avut alături de noi sponsori fantastici, care au înţeles imediat potenţialul unui asemenea sport nou în ţara noastră şi au depus eforturi pentru promovarea lui. Am decis deja datele pentru 2025, acestea sunt 26-28 septembrie şi avem deja o listă impresionantă de interesaţi, atât din ţară, cât şi din străinătate!

Între timp, organizăm cursuri de iniţiere în polo pentru publicul interesat, dar şi sesiuni de grup, dedicate în principal corporaţiilor care doresc să ofere angajaţilor experienţe de neuitat, timp de calitate petrecut în aer liber în prezenţa acestor animale minunate, caii. Trainerii sunt jucători de polo de nivel internaţional, adică înveţi de la cei mai buni din domeniu!

Ca şi curiozitate, am aflat cu această ocazie că sunt universităţi de elită în străinătate care în loc de educaţie fizică în curiculă oferă lecţii şi apoi meciuri de polo… evident că noi încă suntem departe; există însă un interes în creştere şi ne bucurăm să fim promotorii acestui sport.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302