Starbucks mizeaza pe calitate si nu pe cantitate
Starbucks mizeaza pe calitate si nu pe cantitate
Compania Starbucks a luat atitudine si a ordonat baristilor sai sa lucreze mai incet si mai atent. in loc sa macine boabele de cafea la inceputul fiecarei zile, baristii trebuie sa macine cafeaua la fiecare dozare si in loc sa pregateasca mai multe bauturi in acelasi timp, ei trebuie sa prepare numai doua, iar al doilea preparat trebuie inceput in timp ce se proceseaza primul. Rezultatul va fi o experienta mai consistenta.
in timp ce compania evolueaza si se dezvolta se confrunta, ca orice alta mare organizatie, cu dificultati in ceea ce priveste controlul rezultatelor angajatilor, astfel incat experienta consumatorilor sa fie aceeasi de fiecare data. in mod normal aceasta este problema tuturor companiilor mari care furnizeaza servicii.
in acest caz, Starbucks pare sa aleaga calitatea, sau macar standardizarea calitatii, in defavoarea vitezei de servire. Ceea ce doreste compania este sa poata spune „prepara un latte in acest fel de fiecare data†si toti baristii care lucreaza in shopurile Starbucks sa pregateasca acest latte in aceeasi mainiera si cu aceeasi savoare. Dar cei care au angajati in subordine stiu ca acest lucru nu este usor de realizat, chiar si cei mai buni si motivati angajati vor avea scapari cateodata.
Baristii nu sunt foarte incantati de aceste masuri, ei considerand ca nu pot sa stea sa se uite cum se prepara un produs, timp in care pot sa pregateasca un ice-tea sau alte bauturi. Daca Starbucks se va tine de aceste noi reguli, clientii vor avea de asteptat mai mult sa le fie servite bauturile comandate, vor obtine o caffe latte de inalta calitate, dar timpul de asteptare se va dubla.