Trenduri în HR, utile pentru angajatorii din industria ospitalității

Trenduri în HR, utile pentru angajatorii din industria ospitalității
person Horeca
access_time_filled

trenduriinrecrutareÎn 2014, numeroase organizații au folosit rețelele sociale în procesul de recrutare, dezvoltare și implementare. Conform rezultatelor unui studiu realizat la nivel global, pe care Adecco le anunța în toamna anului trecut, 56% dintre cei care își caută joburi utilizează social media. Astfel, se așteaptă ca în anul 2015, domeniul resurselor umane să-și extindă procesele de recrutare tot mai mult în această arie.

Totodată, în 2015 se așteaptă și o extindere a aplicațiilor mobile în domeniul resurselor umane. Așa cum există aplicații prin care poți chema un taxi sau plăti facturile, vor exista tot mai multe aplicații ce se vor putea utiliza în procesul de recrutare. De asemenea, departamentele de HR vor utiliza aplicații în procesul de autoînvățare a angajaților sau în trimiterea newsletter-elor.

Adecco anunța rezultatele unui studiu din 2014 conform cărora 57% dintre angajatori consideră că dezvoltarea canalelor social media în afaceri sunt un factor important în procesul de recrutare. Având în vedere că și generațiile ce provin din perioada 1977- 1997 au o adaptabilitate tot mai mare la noile tehnologii, 2015 se anunță a fi un an în care recrutarea prin intermediul rețelelor de socializare va fi tot mai folosită.

La bază stă și raportul realizat de Facebook, care arată că cea mai mare creștere demografică a canalelor de Youtube și Google+ aparține grupei de vârstă 45-54 de ani. „Există instrumente și pentru zona muncitorilor. Începe să dispară tot mai mult acest CV cu pix și hârtie pe care lumea îl completează. Avem campanii de recrutare cu un instrument similar iPad-ului, pe care candidații îl completează, oameni cu clase primare sau absolvenți de liceu, iar datele lor sunt trecute în baza de date”, declară Florin Godean, Country Manager Adecco România.

Privind imaginea de ansamblu, Adecco a identificat principalele tendințe în domeniul resurselor umane ce vor dicta viitoarele mișcări în piață.

1. Angajații devin ambasadori ai brandului

Se întâmplă frecvent ca angajații să posteze pe rețelele de socializare lucruri pozitive despre compania la care lucrează, devenind astfel, ambasadori ai organizației. Există companii care, de exemplu, au conceput newsletter-ul astfel încât personalul să poată distribui conținutului lui mai ușor pe conturile de socializare. Adecco remarcă, astfel, o încurajare a ambasadorilor din partea companiilor.

2. Device-urile, tot mai des utilizate la serviciu

În 2015, numărul gadget-urile personale utilizate la locul de muncă va crește. Adecco preconizează că mai mult de jumătate dintre angajații români ar fi dispuși să utilizeze la locul de muncă gadget-urile portabile. Acest lucru se întâmplă cu atât mai mult cu cât acestea le-ar permite să-și facă treaba mai ușor. Însă nu trebuie uitată atenția către productivitate.

3. Aplicații și „Social Learning” vor deveni o normalitate

Un alt studiu anunță că, estimativ, până în anul 2017, 25% dintre organizații vor avea propriul lor magazin de aplicații destinate angajaților. Astfel, Adecco prevede că în viitor, marile companii vor avea un proces propriu de auto-pregătire a angajaților, datorită aplicațiilor mobile.

4. „Data Analytics” este viitoarea cale de recrutare

Candidații care vor trece prin procesul de recrutare nu vor fi analizați doar prin prisma calității lor de a se vinde, a conturilor de Facebook, Linkedin sau Twitter, așa cum se practică acum. Ei vor fi analizați și prin prisma activităților pe care le desfășoară pe site-urile de specializare sau a forumurilor. Astfel, Adecco remarcă un interes mai mare al companiilor de a cunoaște mai detaliat viitorii potențiali angajați.

5. Activitățile de recreere devin un instrument de angajament

S-a scris că 70% dintre angajații americani au un nivel scăzut de angajament față de locul de muncă. În România încă nu există un procentaj clar, dar cu siguranță, din experiența Adecco, ne confruntăm și noi cu astfel de repere. Astfel, departamentele de HR sunt nevoite să găsească diverse modalități prin care angajații să se simtă mai apropiați de companie. Cu alte cuvinte, în anul 2015, se așteaptă ca HR-ul să se folosească de uneltele de entertainment, de diverse jocuri, pentru a crește nivelul de implicare al angajaților.

Grupul Adecco este lider mondial în furnizarea de servicii specializate de resurse umane.

Sursă foto: www.popsugar.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302