Un nou inceput
Un nou inceput
Ca in fiecare an, dupa o iarna grea, totul – oameni si afaceri – renaste, se transforma, se pregateste pentru un nou inceput. Unii zic mai promitator, altii zic ca va fi mai putin promitator ca 2009. Criza, ca un adevarat tsunami, a maturat totul in calea sa: de la afacerile mici pana la cele mari care nu au avut o crestere sanatoasa si sustenabila.
Mai mult, chiar si business-urile solide si-au vazut clatinate vanzarile, cota de piata, baza de clienti, intr-un cuvant pozitia pe care o detineau pe piata. Dar criza are si o parte buna: desi este departe de a se fi incheiat, deocamdata au rezistat cei puternici, care au un cuvant greu de spus, care sunt formatori de piata si trend-setteri. Ca au avut un model de afaceri solid, in care au avut buna inspiratie sa ia in calcul poate si vremuri mai tulburi, si sa nu investeasca profiturile fabuloase inregistrate pana in 2008 in domenii care astazi sunt la pamant, este de la sine inteles. Dar au avut in spatele strategiei oameni foarte bine pregatiti care au stiut sa o implementeze corect. Asadar, poate ca una dintre primele lectii invatate de pe urma crizei ar fi aceea de a va pastra cu orice chip oamenii buni in companie! Instruiti-i in continuare, nu diminuati pana la zero bugetele de training. Nu pentru ca ar veni o alta criza, ci pentru ca oamenii valorosi aduc intr-adevar valoare reala companiei si sunt intotdeauna bineveniti… pentru un nou inceput!