Business orientat spre noile tendințe
Conceptul noului hotel ibis Bucharest Politehnica, situat pe malul Dâmboviței, în vecinătatea Universității Politehnice, se numește Agora, termen care în limba greacă veche înseamnă loc de întâlnire. Ridicat de către Novum Business Invest și deschis împreună cu Accor, hotelul este rezultatul unei investiții de 10 milioane de euro.
Povestea ibis Bucharest Politehnica începe în 2015, odată cu dezvoltarea proiectului rezidențial Novum „Splaiul Independenței”, proiect ce cuprinde 12 blocuri de locuințe cu 1190 de apartamente. încă din prima fază de dezvoltare a proiectului, feedback-urile clienților care se mutau treptat în complex i-au încurajat pe dezvoltatori să pună în practică ideea de a constui, atât pentru locuitorii complexului rezidențial, cât și pentru zona de vest a Bucureștiului, o clădire de birouri și un hotel. „Construcția ibis Bucharest Politehnica a fost rezultatul natural al ideii de a dezvolta un complex rezidențial mixt, integrat, care să ofere un plus valoare vestului capitalei și rezidenților acestei zone”, spune Alin Popa, director general, Novum Business Invest.
Construcția hotelului a început în prima parte a anului 2019 și s-a întins pe o perioadă de doi ani. Lucrările au fost finalizate la începutul anului 2021, valoarea investiției depășind 10 milioane de euro.
Hotelul are o suprafață construită la sol de 560 mp, iar suprafața desfășurată este de 6.500 mp. Ibis Bucharest Politehnica este structurat pe subsol, parter, mezanin și nouă etaje, la subsol, locația punând la dispoziția clienților 77 de locuri de parcare.
Concept ofertant
Conceptul locației, Agora, este unul modern, vibrant, energic și convivial. Cu un decor simplu, dar premium, spațiul social invită oaspeții să exploreze diferite zone, la fel cum ar face atunci când vizitează o casă. Atenția la detalii, împreună cu utilizarea materialelor industriale, conferă locului un spirit contemporan.
în designul camerelor, culorile predominante folosite sunt alb și negru, cărora li se alătură petele de culoare roșu și galben, dar și elemente din lemn sau metal. Spațiile de cazare sunt generoase, luminoase, cu ferestre mari care se deschid și sunt izolate fonic. Camerele dispun de LCD smart TV, aer condiționat reglabil manual, telefon, birou de lucru, minifrigider, seif și internet wifi gratuit.
Facilitățile locației sunt completate de restaurantul Albert’s Place, un hub modern, cu un concept multifuncțional, unde oaspeții, fie ei ai hotelului sau din comunitate, sunt așteptați la bar pentru a savura un pahar de vin și snacks-urile disponibile 24/24 sau la restaurant pentru oferta acestuia de mono-cooking, cu specializarea grill. Meniul include atât preparate tradiționale gătite cu ingrediente proaspete de la furnizori locali, cât și o listă cu produsele cele mai apreciate, precum salata Ceasar, burgerul de vită, quiche Lorraine, falafel, dar și ciorbă de văcuță și pastramă de miel. Restaurantul are 90 de locuri și este deschis atât pentru micul dejun, cât și pentru celelalte mese principale ale zilei.
Centrul de conferință este situat la mezanin și cuprinde patru săli de evenimente versatile, moderne, a căror suprafața totală este de aproximativ 250 mp, fără a lua în calcul spațiul dedicat foaierelor. Capacitatea maximă este de aproximativ 200 de persoane.
Printre alte servicii, merită menționate parcarea gratuită exterioară și subterană, camera de bagaje, recepția deschisă 24h/24, servicii de spălătorie – curățătorie. Totodată, hotelul deține și certificarea AllSafe by Accor, în colaborare cu Bureau Veritas și beneficiază de parteneriatul cu AXA, companie ce activează în domeniul asigurărilor de sănătate. Acestea confirmă respectarea unor norme igienico-sanitare riguroase și oferă oaspeților acces la servicii medicale.
Cei mai buni, în contextul dat
Având în vedere că pandemia a lăsat urme adânci în industria horeca, formarea unei echipe s-a dovedit a fi o provocare pentru managementul ibis Bucharest Politehnica. în profilul angajatului căutat a fost nevoie să se regăsească amabilitatea, adaptabilitatea, dorința de a lucra cu oamenii, înțelegerea interacțiunii umane și dorința de a învăța și de a se autodepăși.
Apartenența la grupul Accor oferă angajaților din companie oportunități numeroase în privința formării profesionale, cât și a dezvoltării personale în cadrul organizației.
„în condițiile generate de pandemie, este greu să vorbim, încă, de cât personal ar fi nevoie, ci mai degrabă de cât personal poți avea în contextul dat. Noi funcționam în acest moment cu un număr de aproximativ 30 de persoane, cu un personal redus numeric, pe fiecare departament în parte”, precizează Raluca Mihăescu, director general, ibis Bucharest Politehnica. Raluca Mihăescu activează în industria ospitalității încă din 1997, iar în grupul Accor din anul 2004.
Target și obiective
Având în vedere poziționarea hotelul, în mijlocul cartierului de birouri din vestul capitalei, dar și la doar câteva minute distanță de puncte de interes precum Grădina Botanică, Palatul Cotroceni sau Palatul Parlamentului, noul hotel se pregătește să întâmpine oaspeți care călătoresc atât în interes de afaceri, dar și turiști tineri și familii care doresc să exploreze orașul, să aibă parte de experiențe culturale, de relaxare sau de distracție.
Ca tactici de promovare, Raluca Mihăescu precizează că se vor folosi, preponderent, canalele online, iar ca strategie de vânzări, având în vedere dinamica pieței, vor adopta flexibilitatea, adaptându-și oferta la cererea de pe piață, pentru a forma și a consolida poziționarea pe care se așteaptă să o câștige în timp.
“Pentru că piața hotelieră este încă imprevizibilă și sensibilă față de evoluția pandemiei, preferăm să nu înaintăm cifre de ocupare și să ne concentrăm pe împlinirea indicatorilor calitativi, cum ar fi notorietatea hotelului, gradul de satisfacție al clienților și loialitatea acestora”, completează Raluca Mihăescu. în opinia acesteia cel mai provocator aspect în poziționarea hotelului pe piață este legat de evoluatia pandemiei în următoarele luni. Al doilea aspect ține de revenirea pieței, mai ales cu referire la segmentul de business, iar cel de-al treiea element este legat în strânsă conexiune de așteptările oaspeților, aflate în permanentă transformare, accelerată și mai mult de criza sanitară.
„Cei ce ne calcă pragul caută experiențe autentice, răspuns prompt la nevoile lor specifice și, în egală măsură, spații sociale vii, active, care să rezoneze cu valorile și cu energia lor. Digitalizarea, sustenabilitatea și siguranța sunt elemente noi, specifice industriei hoteliere, existente ca trenduri și anterior, însă accelerate de criza sanitară”, spune directorul general al hotelului.
Un articol realizat de Cătălina Matei pentru ediția 104 a revistei Horeca România.