Călin Ile, FIHR: “Este vital să se implementeze acel sistem statistic al turiștilor”

Călin Ile, FIHR: “Este vital să se implementeze acel sistem statistic al turiștilor”
person Horeca
access_time_filled

statisticahoteluriCifrele raportate de Institutul Național de Statistică privind rezultatele înregistrate în turism nu sunt reale, din mai multe motive, unul din acestea fiind faptul că modul de raportare al INS-ului se referă la locuri, nu la camere, ceea ce este depășit total, ne-a declarat Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR). Călin Ile subliniează că, pentru hotelieri, este vital să se implementeze acel sistem statistic al turiștilor, mai ales că s-a plătit pentru el, lucru care va duce la o acuratețe mult mai mare a datelor.

Cifrele din INS nu sunt cifrele reale, cu tot riscul pe care mi-l asum spunând asta. Modul de raportare al INS-ului se referă la locuri, nu la camere, ceea ce e <obsolete>, e depășit total. Toți indicatorii de calcul a ocupării în industria ospitalității se referă la gradul de ocupare pe cameră nu pe loc, pentru că nu mai poți să vinzi camera ca în vremea comunismului. Ca să vă dau un exemplu, noi avem aici (la hotelul Ibis Gara de Nord, n.r.) 250 de camere, care înseamnă 500 de locuri; dacă eu am ocupate 200 de camere, din care majoritatea sunt single, mie îmi figurează că am un grad de ocupare de 40%. Hai să nu fie 40%, să spunem că în 200 de camere am 250 de oameni, mie îmi figurează grad de ocupare la INS de 50%. Deși el real este de 80%, că am 200 de camere ocupate din 250. Și asta pentru că e un mod de raportare pe locuri”, spune Călin Ile.

Potrivit acestuia, datele reale sunt mai bune, iar cel mai bun exemplu îl avem acolo unde sunt disponibile și datele sistemelor moderne STR.

Pe București, dacă ne uităm la INS suntem undeva la 40-45% grad de ocupare, pe când STR-ul se duce în 70%. De ce? Pentru că raportează real. Pe mine, că e o persoană sau două în cameră prea puțin mă interesează, mă interesează să fie ocupată camera și să plătească clientul prețul solicitat. Dar pe INS îl interesează. Deci o dată pornim de la faptul că nu toată lumea raportează în INS și apoi că modul de raportare e unul greșit pe loc și nu pe cameră și asta diluează cifrele și ne dă senzația că hotelurile nu sunt ocupate. Dar în același timp când căutați o cameră în perioada iunie-septembrie în Constanța, în perioada de iarnă la Brașov sau în mijlocul săptămânii în București, Sibiu sau Cluj, nu găsiți. Cum vă explicați?”, spune președintele FIHR.

Potrivit acestuia, statisticile INS mai au o hibă: nu țin cont de sezonalitate.

Cifrele spun că hotelurile din România au fost ocupate 30% în perioada ianuarie – mai. Dar e un aspect important aici: aceste cifre nu țin cont de sezonalitate. Noi avem o mare capacitate de cazare pe litoral, care nu e ocupat aproape deloc în perioada ianuarie-mai. Și atunci asta îți coboară cifra generală. Eu aș merge mult mai în detaliu cu statisticile și noi, ca hotelieri, spunem că e vital ca până la urmă să se implementeze acel sistem statistic la turiștilor, mai ales că s-a plătit pentru el. Ar fi o eliminare a birocrației, adică cele fișe turist pe care noi le înregistrăm și pe care suntem obligați să le dăm la poliție s-ar elimina printr-un sistem online – o conectare între sistemele din hotel și acest sistem informatic, care îți preia dimineața automat datele și care ar duce la o acuratețe mult mai mare a cifrelor pe care noi le raportăm și ar elimina și alte riscuri”.

Călin Ile subliniază că datele sunt esențiale pentru cei care vor să investească și că, din fericire, investitorii și-au dat seama că datele publice nu sunt accurate și se uită mai mult la rapoarte private decât la cele publice.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302