Noi tendințe în designul hotelier

Noi tendințe în designul hotelier
person Horeca
access_time_filled

Anul 2020 a fost pentru mulți dintre noi destul de provocator, iar domeniul HoReCa a fost printre cele mai afectate de pandemia COVID-19. Totuși, făcând un studiu asupra cererilor de ofertă pe care le-am primit legate de proiecte de amenajare pe acest segment, ne-am dat seama că antreprenorii nu au renunțat, ci mai degrabă au regândit strategia și conceptul business-urilor. Așa s-a întâmplat și pe nișa hotelieră, care s-a reinventat și a venit cu noi soluții pentru clienții lor, luând în calcul normele de igienă, siguranță și distanțare socială.

De aici au rezultat noile tendințe care reflectă nevoile clienților și care oferă o gamă mult mai variantă de servicii. într-un fel, hotelurile sau alte unități de cazare au devenit spații multifuncționale, unde te poți relaxa în intimitatea proprie, poți lucra, poți avea diverse activități individuale, poți să-ți personalizezi dotările în cameră și toate acestea într-un decor ecologic, dar în același timp foarte tehnologizat.

Haideți să vedem unde ne vom caza și unde vom petrece mai mult timp, atunci când vom evada de acasă.

tendintedesignhoteluri

5 TENDINÈšE DE DESIGN HOTELIER PENTRU ANUL 2021

1. Eco-tendințele – se vor regăsi în aproape toate noile concepte de amenajare interioară.

Respectul față de mediul înconjurător și dorința de apropiere de natură sunt două aspecte pe care reprezentanții afacerilor hoteliere le-au integrat în noile concept ale unităților de cazare. Tendința designului „verde”, care s-a născut în urmă cu câțiva ani, dictează anumite reguli în amenajarea și decorarea hotelurilor, dar care sunt respectate atât de designeri, cât și de beneficiari. Iată cu ce soluții vin specialiștii:

  • Tehnologizarea în favoarea consumului economic. Deja există multe unități de cazare care au integrat senzori în camerele de cazare care ajută la oprirea automată a apei sau a luminei, când acestea au fost uitate aprinse. Temperatura din încăpere se poate seta mult mai ușor, datorită aplicațiilor de pe telefon, iar filtrele de aer și apă vă ajută să duceți un stil de viață sănătos pe toată perioada cazării. în plus, s-au inventat diverși senzori care vă pot monitoriza ritmul cardiac, în așa fel încât să vă poată recomanda un plan de exerciții pe care le puteți face împreună cu antrenorul personal din cadrul hotelului. Toate aceste tehnologii creează condiții speciale pentru menținerea sănătății și a confortului individual.
  • Materiale de finisaj naturale, de înaltă calitate. Dacă tot ne petrecem mai mult timp în spațiul închis, am început să fim atenți la detalii, la calitate. Același lucru au început să facă și proprietarii de hoteluri și designerii cu care lucrează. Materialele naturale sunt mai apreciate acum, dar să nu uităm și de calitatea lor. Hotelurile sunt spații cu trafic mai intens, de aceea, nu se va face rabat de la calitate, ci din contră, se vor investi atât în materiale rezistente, ușor de întreținut, dar care arată și spectaculos. Lemnul natural brut și gresie porțelanată de dimensiuni mari sunt cele mai folosite în designul interior.
  • Decor ecologic. Fitodesign-ul va fi aplicat în cele mai diverse forme și idei – plante în ghivece sau jardiniere, pereți verzi, crearea de cât mai multe zone verzi exterioare care sunt ca o continuare a spațiilor interioare.

2. Diversitatea stilurilor și a conceptelor

Repetivitatea designului și a decorului camerelor de hotel par a fi din ce în ce mai puțin relevante. Astăzi, hotelurile continuă să lupte pentru fiecare client, încercând să-i ofere exact ceea ce caută. Această abordare i-a împins pe beneficiary și i-a inspirat pe designeri să proiecteze camere în diferite stiluri, abordând concepte și tematici diferite.

Ca și client puteți alege într-o singură unitate de cazare o cameră modernă sau una clasică, cu decor Art-Deco sau Urban Chic. Iar pentru familii cu copii trebuie să existe camere dotate corespunzător în funcție de numărul și vârsta copiilor, dar și cu tematici atractive pentru cei mici, și părinții lor.

Totuși, aplicând această diversivitate, conceptul unitar al hotelului trebuie să fie armonizat, iar acest lucru se poate face prin finisaje, culori, grafică, accesorii.

3. „Hometels”: simte-te ca acasă

în ultimii doi ani, valoarea unei atmosfere de casă a fost cea mai apreciată de clienți, chiar și de cei care se cazează pe timp limitat. Această tendință a determinat industria ospitalității să dezvolte un nou concept – un design care să reflecte atmosfera confortabilă de acasă. Cum se întâmplă acest lucru? Prin câteva tehnici aplicate:

  • camerele de hotel sunt mici studiouri sau apartamente, independente față de restul unității;
  • se optează pentru o gamă cromatică caldă și un decor expresiv;
  • băile și bucătăria sunt echipate complet, dormitoarele confortabile, iar camerele de zi sunt multifuncționale și pot servi ca zonă de relaxare, de lucru sau de joacă.

Hometels

Să nu omitem și faptul că tradiția și cultura locală ar fi bine să se regăsească în decorul hotelului. în primul rând, atrage mai mulți turiști și exploaratori internaționali, iar în al doilea rând, oferă atmosfera tradițională de acasă pentru clienții locali, chiar dacă sunt într-o călătorie de afaceri și nu au timp pentru vizitarea obiectivelor turistice.

4. Hotel ca spațiu de working și coworking

Tendința către utilizarea eficientă a spațiului și receptivitatea nevoilor clienților a dus la regândirea spațiului din cadrul unităților de cazare. Iar aici ne referim atât la spații comune (holuri și sălile de așteptare sunt transformate în zone de lucru și întâlniri de afaceri), dar și la camerele de hotel care au devenit birouri individuale. Cumva tendința în domeniul hotelurilor este să devină și niște hub-uri, unde totul este la îndemână, iar programul se poate adapta în funție de job.

5. Hotel ca platformă de artă

Din cauza restricțiilor generate de pandemie și închiderea multor unități culturale și de artă, hotelierii s-au gândit să ofere clienților posibilitatea de a retrăi emoțiile culturale, prin transformarea recepției sau a spațiilor comune în galerii de artă, muzee, prezentări de colecții ale tinerilor artiști sau designeri.

Un concept de acest tip a fost dezvoltat pentru hotelul Nhow din Milano, în holul și coridoarele căruia se organizează în mod regulat expoziții tematice de lucrări ale artiștilor și designerilor și chiar prezentări de modă și clipuri de filmare.

Ca urmare, interiorul zonelor comune din hotel poate fi reactualizat la fiecare câteva luni, transformându-se astfel într-un magnet pentru noii clienți, dar și pentru cei fideli, care pot reveni pentru a admira o nouă expoziție de pictură sau de sculpture abstracte.

Sper ca informațiile prezentate să vă inspire să vă adaptați vremurilor actuale și să veniți cu cât mai multe idei interesante care să atragă publicul dornic de noutăți!

Articol scris de Natalia BEREZOVSKAIA, arhitect de interior la Creativ Interior, pentru ediția 101 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302