Numărul camerelor de hotel din Bucureşti a crescut cu 9% în 2012
Oferta de cazare de pe piața hotelieră bucureșteană a crescut semnificativ anul acesta. Numărul camerelor de hotel din capitală a crescut cu 9% în 2012, față de anul trecut, astfel încât Bucureștiul deține în prezent 11.543 de camere de hotel, potrivit unei analize realizate de compania Trend Hospitality, prezentată în cadrul conferinței Hospitality Trends Bucharest 2012.
(Marshal Garden – hotel de 5 stele deschis în București în iunie 2012)
Potrivit analizei, în București există în prezent 161 de hoteluri, totalizând 11.543 de camere, număr în creștere față de anul precedent. Piața hotelieră din București continuă însă să aibe o structură neechilibrată, hotelurile de tip upscale și upperscale totalizând 75% din camerele de hotel existente pe piață, în vreme de hotelurile de tip buget sunt extrem de puține.
Bucureștiul nu stă deloc bine în ceea ce privește hotelurile economice. Multe hoteluri de acest tip, care erau vechi, de proastă calitate și majoritatea timpului nefuncționale, au fost scoase din circuitul turistic. De asemenea, în ultimii ani, multe hoteluri upscale s-au declasificat voluntar în București, deoarece clienți mari, precum companiile medicale, au implementat politici care nu le dă voie să se cazeze și să organizeze evenimente la hoteluri de 5 stele. În acest context, anumite hoteluri de 5 stele sau declasificat la 4 stele pentru a-și păstra clienții, a arătat Lucian Marinescu, Senior Associate Trend Hospitality.
Bucureștiul a înregistrat o creștere și în ceea ce privește sosirile turistice, și acesta este un semn pozitiv într-o perioadă dificilă pentru România. Pentru al treilea an consecutiv capitala României a înregistrat o creștere a numărului de vizitatori (2009 a fost cel mai negru an din acest punct de vedere). Bucureștiul a primit 1, 254 de milioane de vizitatori anul acesta, comparativ cu 918,883 în 2009.
Înnoptările au urmat același trend ascendent și au înregistrat creșteri în ultimii 3 ani. Dacă în ceea ce privește sosirile vorbim de o creștere de 19% în ultimii 3 ani, la capitolul înnoptări vorbim de o creștere de 13%. Vestea proastă este că durata medie de ședere a scăzut, datorită reducerilor de bugete și a constrângerilor de timp.
În ceea ce privește cei 3 indicatori de performanță hotelieră, RevPAR-ul a crescut cu 7,7% anul acesta, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Gradul mediu de ocupare a hotelurilor din capitală a crescut cu 6,4% comparativ cu anul trecut, ajungând la 55,7%, iar ADR-ul a crescut ușor, cu 2,2%, la 65,4 euro.Â
Deși s-au făcut eforturi în promovarea Bucureștiului ca o destinație de leisure nu s-a înregistrat un progres în acest sens, a arătat Lucian Marinescu, lucru care reiese și din performanța slabă a lunilor de vară, dar pe termen lung sunt speranțe, mai ales că se întreprind măsuri în acest sens.