Preferințele turiștilor chinezi în materie de hoteluri se schimbă
Cu ani în urmă, exista o frază în industria turistică internațională care descria turiștii chinezi: „Sleep cheap, shop expensive” (Cazează-te ieftin, cumpără scump). Chiar și astăzi, shopping-ul se află în topul cheltuielilor efectuate de turiștii chinezi atunci când călătoresc, 31% din totalul cheltuielilor acestora mergând pe cumpărături, care sunt urmate de cheltuielile pe transport (21,6% din totalul cheltuielilor) și de cheltuielile pe hoteluri (14% din totalul cheltuielilor), potrivit unui raport publicat de China Tourism Academy în aprilie.
Cheltuielile turiștilor chinezi pe hoteluri din afara țării au crescut însă anul trecut cu 4% față de 2011. Statisticile arată că turiștii chinezi devin din ce în ce mai dornici să lase hotelurile de buget redus, în favoarea hotelurilor de nivel mediu.Â
În 2012, aproape jumătate din turiștii chinezi s-au cazat la hoteluri de 2 sau 3 stele aparținând unor lanțuri hoteliere internaționale, în creștere cu 10% față de anul precedent. Circa 15% au fost dispuși să plătească pentru hoteluri de 4 stele sau mai mult, cu 7% mai mulți decât anul trecut.
„Calitatea unităților de cazare este din ce în ce mai importantă pentru turiștii chinezi”, spun specialiștii.
În 2012, turiștii chinezi au efectuat 83 milioane de călătorii internaționale, o creștere anuală de 15% iar pe 2013 se anunță noi creșteri semnificative ale numărului de chinezi care călătoresc peste hotare.
Cheltuielile chinezilor pe călătorii în străinătate au atins anul trecut suma record de 102 miliarde dolari americani, în creștere cu 40% față de anul 2011, China devenind astfel cel mai mare contributor la veniturile turismului internațional.
Sursa: www.chinadaily.com.cn