Raport: Industria hotelieră globală va creşte în 2014
Activitatea de tranzacționare și de dezvoltare de noi proiecte în industria hotelieră globală se așteaptă să ia avânt în următoarele 12 luni, încurajată și de investitorii în căutare de noi oportunități de investiții în acest sector, se arată în raportul EY- Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014.
După ani buni de recuperare lentă și bugete limitate de investiții, sectorul hotelier global a dat dovadă de un apetit puternic pentru creștere în 2013, o tendință care va continua și chiar se va intensifica în 2014. Raportul EY, Global Hospitality Insights, prezintă cele 13 tendințe-cheie care se așteaptă să aibă un impact major în industria hotelieră în 2014 și anticipează o consolidare a fundamentelor economice din sector, ceea ce va sta la baza unor performanțe financiare solide în 2014. Cel mai important, companiile hoteliere au acum acces la o mai mare varietate de credite și surse de capital, provenind atât din zona publică cât și din cea privată, făcând posibilă continuarea creșterii.
„Ne așteptăm ca 2014 să fie un an de referință pentru industria hotelieră”, spune Michael Fishbin, director global EY Hospitality. „EY anticipează pentru anul acesta o creștere a ratelor medii de închiriere și a gradului de ocupare a camerelor în mai multe piețe și în mai multe segmente din industrie, ceea ce va duce la o consolidare a bazelor economice, atrăgând după sine o creștere a prețurilor de achiziție a hotelurilor la cheie, în special în orașele cunoscute ca deținând importante puncte de conexiune cu alte destinații, dar și în piața hotelieră secundară”.
Accelerarea piețelor de capital
În contextul apariției unui număr mic de hoteluri noi și a doar câtorva tranzacții realizate în ultimii cinci ani, investitorii de la nivel global au acumulat un apetit impresionant ” dar și un nivel ridicat de capital – pentru noi tranzacții. Aceasta a dus la o intensificare a activității pe piețele de capital și la mărirea fluxurilor de capital transfrontaliere. Căutând investiții de înaltă calitate în piețele stabile, investitorii asiatici au dominat tranzacțiile hoteliere la nivel mondial în 2013 și par hotărâți să mențină același nivel ridicat de activitate și în 2014. Se estimează că investițiile provenind din China și Singapore, luate la un loc, vor reprezenta peste 60% din totalul capitalului ce va fi investit în industria ospitalității din afara Asiei în 2014.
Oportunități pentru dezvoltatori
Printre oportunitățile globale de investiții, dezvoltările de unități hoteliere reprezintă un nou pol de interes. Dezvoltatorii se concentrează să răspundă solicitărilor venind dinspre actualii și potențialii lor clienți pentru dezvoltarea de unități hoteliere cu servicii limitate, de stațiuni de tip all inclusive sau de de unități de cazare alternativă, cum ar fi hostel-urile.
Activitatea de dezvoltare de unități hoteliere este în creștere în mai multe piețe din întreaga lume și, în special, în orașele cu porturi sau aeroporturi care fac legătura cu alte destinații. În acest context, dezvoltatorii care operează în Asia și în piețele Africii sub-sahariene se numără printre principalii beneficiari ai accesului crescut la credite și la capital.
Schimbarea profilului demografic al turiștilor
Estimările arată că, dacă se iau în calcul cheltuielile în creștere făcute de doar două dintre grupurile de populație la nivel global ” respectiv milenialii și turiștii chinezi – e de așteptat ca industria globală a ospitalității să înregistreze performanțe solide pentru următorii câțiva ani.
Milenialii ” sau generația Y ” reprezintă o treime din piață iar estimările arată că, în următorii cinci ani, vor ajunge să reprezinte o jumătate din piață. Influența exercitată de cheltuielile făcute de ei asupra afacerilor din industria de ospitalitate i-a determinat pe hotelieri să-și modifice serviciile și facilitățile pentru a răspunde mai bine cerințelor acestora în privința valorii, a inovației, a accesului rapid, a comodității și a mobilității.
Însă, cheltuielile făcute de turiștii chinezi le-ar putea eclipsa chiar și pe cele ale milenialilor. Potrivit United Nations World Tourism Organization (UNWTO), cheltuielile făcute de turiștii chinezi în 2012 le-au depășit pe cele făcute de germani și americani, ajungând la peste 100 de miliarde de USD și clasându-i pe primul loc la nivel global în privința cheltuielilor cu turismul. Turiștii chinezi reprezintă segmentul cu cea mai rapidă creștere din piață. Ca urmare, în tot mai multe hoteluri pot fi întâlnite în camere diverse facilități care vizează așteptările oaspeților chinezi, cum ar fi papuci, ceaiuri chinezești, ziare și canale TV în limba chineză, precum și adaptarea meniurilor restaurantelor prin includerea de feluri de mâncare chinezească.
„România a ocupat locul 27 în Europa, în 2010, după contribuția sectorului ospitalității la PIB. Dar, dacă hotelierii români vor lua în calcul din timp faptul că generația Y se așteaptă să reprezinte în 5 ani jumătate din numărul de turiști la nivel mondial, veniturile realizate din turism în România ar putea crește semnificativ. Trebuie avută în vedere dezvoltarea unor facilități care să răspundă așteptărilor acestei categorii de clienți, cum ar fi aplicații pentru rezervări direct de pe smartphone, posibilitatea de a face comandă la room service de pe tableta disponibilă în camera de hotel, programe extinse de fidelizare pe bază de comision care să prelungească cât mai mult cazarea și, bineînțeles, prezența intensă în social media”, spune Elena Badea, Head of Marketing, EY România.