Sectorul hotelier din Roma ignoră criza economică

Sectorul hotelier din Roma ignoră criza economică
person Horeca
access_time_filled

În ciuda crizei economice care s-a accentuat în Italia în 2011, sectorul hotelier din Capitala Italiei – Roma a înregistrat creșteri la nivelul tuturor celor 3 indicatori de performanță hotelieră: Grad de ocupare, ADR și RevPAR. Venitul mediu pe cameră disponibilă a crescut cu 7,8%, în perioada sept. 2010 – sept.2011, ajungând la 102 euro, iar indicatorul ADR (Average Daily Rates) a crescut cu 6,2% în aceeași perioadă, ajungând la 150 euro. Gradul de ocupare a crescut și el în această perioadă cu 1,4%, ajungând la 68,4%.
itRoma este considerată una dintre cele mai importante destinații turistice din întreaga lume, și, cu 5,5 milioane de sosiri turistice internaționale în 2010, se clasează pe locul 3 în topul celor mai vizitate orașe din întreaga lume, potrivit Euromonitor.
Roma are 934 de hoteluri, dintre care 27,5% în segmentul Upscale și Upper-Scale, 36% în segmentul Midscale și 36,5% în segmentul Buget.
,,Proeminența segmentelor upscale și upper-scale din sectorul hotelier din Roma explică performanța extrem de bună a indicatorului ADR”, a declarat Celine Vadam, Hospitality Consulting Project Manager pentru Horwath HTL Italy SpA. Totuși există un decalaj în segmentul hotelurilor de tip buget, în termeni de ofertă și de calitate, căci majoritatea hotelurilor în acest segment sunt mici și independente și sunt sub standardele internaționale”, a adăugat Celine Vadam.
romahLa fel ca alte destinații turistice, piața hotelieră din Roma a fost puternic afectată de criza economică din anul 2008, care a condus la o scădere cu 2,1% a sosirilor turistice. În termeni de performanță a sectorului hotelier, gradul de ocupare a scăzut cu 3,6% în anul 2009 comparativ cu 2008, ajungând la 62%, potrivit STR Global, în timp ce ADR-ul a scăzut cu 11,8%, iar RevPAR a scăzut cu 15%, ajungând în 2009 la nici 87 euro.
În ciuda crizei economice și condițiile dificile cu care se confruntă economia Italiei, Roma rămâne un oraș atractiv atât pentru turismul domestic cât și pentru turismul internațional iar recuperarea adevărată a început în 2010, cu o creștere de 7,6% a gradului de ocupare, o creștere de 2% a ADR-ului și o creștere de 9,7% a indicatorului RevPAR, comparativ cu 2009.
Aceste trenduri pozitive înregistrate în industria hotelieră au continuat în acest an,  iar introducerea în luna ianuarie a unei taxe hoteliere nu a afectat prea mult industria hotelieră din Roma.
2011 a fost un an cu multe evenimente în Roma care au pompat turismul și care au dus la o creștere a tarifelor din sectorul hotelier. Aniversarea a 150 de ani a Republicii Italiene în luna martie și Beatificarea Papei în luna mai au atras nu pai puțin de 300.000, respectiv 1 milion vizitatori.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302