Transilvania Trek debutează pe piața locală de management hotelier

Transilvania Trek debutează pe piața locală de management hotelier
person Horeca
access_time_filled

Piața investițiilor hoteliere își continuă trendul ascendent, iar acest lucru generează o efervescență și pe piața locală de management hotelier și un interes crescut pentru această nișă de business. Săptămâna trecută o nouă companie de management hotelier s-a lansat pe piață, este vorba despre Transilvania Trek, o companie din Cluj care își propune să devină partener pe termen lung pentru investitorii instituționali sau pasivi din industria hotelieră din România.

în prezent, Transilvania Trek deține în portofoliul său hotelul Double Tree by Hilton – City Plaza din Cluj-Napoca, iar pentru 2020, compania are în plan preluarea gestionării unui nou proiect hotelier în Cluj, aflat în stadiu de construcție, precum și semnarea a cel puțin două contracte de management până la finalul anului.

Andreea Bălaj, General Manager Transilvania Trek, care are 15 ani de experiență în domeniul hotelier, a precizat într-o conferință de presă că focusul companiei îl constituie extinderea serviciilor de management hotelier la nivel național, dar că se ia în calcul și posibilitatea achiziției și investiției în industria hotelieră.  

transilvaniatrek

Transilvania Trek este o companie din Cluj, suntem în acest moment proprietari și operatori de hoteluri și vrem să ne poziționăm ca un partener pentru investitorii instituționali sau investitorii pasivi din industria hotelieră din România. Focusul nostru este optimizarea investiției hoteliere, a business-ului hotelier (…) Ce ne dă motivația să ieșim acum cu această propunere? Cred că în România suntem în momentul de față într-o poziție atrăgătoare și favorabilă pentru investitori, pentru că încă ne uităm la un cost al capitalului destul de redus – și asta e valabil la nivel regional și european -, nivelul de atractivitate al României ca și piață de investiții, mai ales în imobiliare, crește din ce în ce mai mult, percepția de risc din afară scade și randamentele pe care le putem oferi în piața investițiilor în România sunt peste ceea ce se poate obține în piețe mai consolidate, cum ar fi Germania, Franța, și chiar și Polonia. De fapt, se și vede faptul că începem să fim în radarul investitorilor instituționali din domeniul hotelier, din ce în ce mai mult”. – a declarat Andreea Bălaj, General Manager Transilvania Trek (foto sus).

Potrivit companiei, contractul de management poate fi semnat atât la începutul investiției, chiar din momentul proiectării, sau din timpul funcționării hotelului și se încheie pentru o perioadă de minimum zece ani, cu două opțiuni de extindere de câte cinci ani fiecare.

în ceea ce privește principalele criterii de selecție a hotelurilor pentru a intra în portofoliul Transilvania Trek, compania analizează în primul rând destinația în care se află acestea, fiind necesar un potențial de cerere pe tot parcursul anului, apoi poziționarea în cadrul destinației și existența unui minimum de 40-50 de camere în cadrul fiecărei unități de cazare.

Circa 40-50 de camere ar fi un minim la care ne uităm și, în același timp, ne uităm și la destinație. Din experiența mea îmi dau seama că oricât ai fi de bun operator hotelier, dacă destinația nu are atracție sau nu are o poziționare este foarte greu să rentabilizezi o investiție. Și această promovare a destinației nu mai ține de un actor individual ci de mai mulți actori, de autoritățile locale… Acestea sunt două criterii la care ne uităm la început”, a declarat Andreea Bălaj.

Referitor la avantajele aduse investitorilor și proprietarilor de hoteluri, Andreea Bălaj a subliniat că acest model de business aliniază cel mai bine interesele între investitor și operator. 

Eu cred că modelul acesta de business în industria hotelieră aliniază cel mai bine interesele între investitor și operator. Mai există de exemplu partea de închiriere, în care eu ca și proprietar îți închiriez ție hotelul și tu trebuie să îmi dai mie o sumă fixă pe lună, pe an, și dacă vrem există o durată de reziliere a acestui contract. în acea situație, operatorul sau chiriașul nu are neapărat un interes comun cu proprietarul, pentru că el vrea să-și maximizeze veniturile lui fără să păstreze bunurile și infrastructura într-o anumită stare, adică nu se uită neapărat să facă o mentenanță preventivă a clădirii, nu se uită neapărat să gestioneze portofoliul de clienți pe termen lung și să se asigure că are o relație pe termen lung cu acești clienți. Un contract de închiriere se poate termina mult mai repede decât un contract de management și atunci nici chiriașul nu are neapărat interes să gândească pe termen lung… Și tu ca și proprietar te poți trezi la finalul unui contract de închiriere că îți recuperezi o investiție care nu este neapărat în cea mai bună stare și că, dacă vrei să o păstrezi și să o repoziționezi pe piață, sunt necesare niște investițiii substanțiale.

Mai există și operarea în regim propriu, și asta se practică cel mai mult la noi. Aici depinde foarte mult de experiența proprietarului, pentru că sunt proprietari care au experiență în industria hotelieră, dar sunt și proprietari care nu au experiență în domeniu și atunci le este mai greu să înțeleagă cum trebuie optimizată o astfel de investiție. Ori noi venim cu prezentarea unui buget operațional, cu niște obiective financiare pe care ni le asumăm și ajutăm proprietarii să-și facă un plan pe termen mediu și lung în privința randamentului pe care îl pot obține pe urma investiției”, a punctat Andreea Bălaj. 

întrebați care sunt avantajele pe care compania Transilvania Trek le aduce investitorilor, în comparație cu lanțurile internaționale care oferă, de asemenea, servicii de management hotelier, reprezentanții companiei au menționat expertiza în piața din România și costurile mult mai scăzute. în plus, spun reprezentanții Transilvania Trek, lanțurile internaționale nu au interes să se uite la hotelurile mici și vin cu mărcile proprii, iar modelul de management hotelier pe care îl aduce Transilvania Trek se poate aplica și fără afiliere la o marcă internațională. “Nu orice destinație are nevoie de o marcă internațională ca să își maximizeze valoarea”, a declarat reprezentantul Transilvania Trek. 

în momentul de față, È‹n România, majoritatea hotelurilor sunt gestionate direct de proprietar/ investitor și majoritatea investițiilor hoteliere sunt realizate de investitori individuali (față de alte piețe mai mature, unde investițiile sunt realizate de fonduri specializate pe industria hotelieră).

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302