Crama SERVE sărbătorește 30 de ani predând ștafeta în business și vinificație

Crama SERVE sărbătorește 30 de ani predând ștafeta în business și vinificație
person Horeca
access_time_filled

SERVE este o cramă de familie născută din ambiția și pofta de aventură a unui om, contele corsican Guy Tyrel de Poix, care a avut curajul să vină în România post-decembristă în urmă cu 30 de ani, în 1994, și să pună bazele Societății Euro Române de Vinuri de Excepție (SERVE) – prima societate privată de vinificație din România. Guy începea această aventură alături Mihaela Tyrel de Poix.


De-a lungul celor 30 de ani, Crama SERVE a fost deschizătoarea mai multor drumuri:
*Prima cramă privată din România
*Primul vin românesc (gamă de vinuri) eminamente sec, în anii ’90
*Primul rose sec din România
*Primul colac de salvare pentru un soi românesc – Feteasca Neagră
*Primul vin soi românesc pur care a obținut peste 90 puncte Parker

Crama și business-ul SERVE au crescut viguros pe o piață care în anii 90 număra câteva zeci de producători, iar astăzi peste 400. Consecvența în calitatea vinurilor, indiferent de categoria de preț, a asigurat continuitatea acestui business într-un domeniu în care inovația se măsoară în multe încercări, lupta cu capriciile vremii și ale vremurilor și decizii de business ale căror consecințe se văd abia după ani de zile.

2024 – Anul predării de ștafetă în business și vinificație
După 30 de ani de muncă din pasiune pentru vinuri, Mihaela Tyrel de Poix a luat decizia strategică de a transfera funcția de director general al companiei SERVE fiicei sale, Silviana Petre Badea, și de a-i rămâne alături în calitate de principal consultant.
Silviana a preluat conducerea cramei după o lungă carieră de succes în domeniul real-estate, iar experiența de business și noua sa perspectivă reprezintă o completare valoroasă pentru o companie cu rădăcini solide.
Schimbarea de generație se va produce în următorii 3 ani și la nivelul producției. Aurel Rotărescu este oenologul căruia Guy Tyrel de Poix i-a acordat o deplină încredere și libertatea de a testa cele mai adaptate metode de vinificație pentru zona Dealu Mare, Ceptura. După 30 de ani de recolte și vinuri excepționale, dl. Aurel Rotărescu își transferă pasiunea și știința în mâinile unui tânăr oenolog talentat, Sabin Baniță, care lucrează alături de SERVE de mai bine de 5 ani.

Planuri de continuitate și viitor
Noul director general și-a propus ca, în 5 ani, Crama Serve să devină cel mai admirat business de vinuri din România în rândul partenerilor și consumatorilor și să contribuie semnificativ la poziționarea vinului ca brand de țară.
SERVE se va implica în acțiuni de organizare și coeziune pentru a promova zona alături de alți producători și pentru a crea un obicei de consum în oenoturism, astfel încât Dealu Mare să devină o alternativă la Valea Prahovei pentru bucureșteni. Ca noutate, profitând de spațiul vast și ofertant, Crama și-a deschis porțile vizitatorilor în baza unui program zilnic. Aceștia pot intra direct în cramă pentru experiențe de degustare, fără o programare prealabilă.
Compania explorează în prezent oportunități atât în zona de producție, cât și în cea de marketing și vânzări, respectiv cultura și vinul BIO, sustenabilitate și ESG în viticultură, inovație în packaging pentru reducerea amprentei de carbon, demistificarea vinului pentru consumatori și oenoturism. Pentru următorii 5 ani, SERVE vizează o creștere cu 30% în listele on-trade de produse high-end, o cifră de afaceri de 10 ori mai mare în B2C și o diversificare majoră pe piețele de export. Aceste obiective se vor realiza prin investiții în vânzări și marketing, întărirea relației cu distribuitorii și consumatorii, inovație în producția sustenabilă și intensificarea prezenței în comunitatea de business.

Crama SERVE este unul dintre cei mai cunoscuți producători de vin din Dealu Mare, regiune renumită pentru condițiile climatice ideale pentru cultivarea strugurilor roșii. Crama SERVE deține și exploatează 65 de hectare de viță de vie în zona Ceptura, având o producție anuală de circa 500.000 de sticle de vin și o cifră de afaceri de aproximativ două milioane de euro.
Din portofoliul SERVE fac parte branduri precum „Vinul Cavalerului”, „Terra Romana” și gama „Cuvée”. Crama este în special cunoscută pentru vinurile premium Cuvée Charlotte, Cuvée Guy de Poix, Cuvée Clemence, Cuvée Amaury, Cuvée Sissi și Cuvée Pacs, precum și pentru asocierea de soiuri autohtone precum Feteasca Neagră sau Fetească Albă cu soiuri internaționale, în asamblaje excepționale.
Pe lângă producția de vin, Crama SERVE oferă consumatorilor și experiențe diverse pentru a descoperi și cunoaște cât mai bine lumea vinului, precum degustări de recunoaștere de soiuri, degustări verticale (vinuri din recolte din ani diferiți), experiențe de blending și experiențe legate de activitățile din vie.

Crama SERVE în cifre:
•30 de ani de la înființare
•500.000 de sticle de vin producție în 2023, vândută integral
•două milioane de Euro cifră de afaceri în 2023
•1 milion de sticle de vin – capacitate totală de producție
•40% din vânzările de pe piața internă se realizează în marile rețele de retail (Kaufland, Carrefour, Metro, Selgros, Auchan, Lidl 
•30% din producție vândută la export (Belgia, Franța, Germania, Marea Britanie, Elveția,, Canada și SUA)
•842 de restaurante din România includ vinurile SERVE în meniu
•60 de angajați
•20 de ani media de retenție a angajaților

Distincții:
•87 de premii câștigate la competiții de profil din Austria, Germania și SUA, în ultimii 5 ani
•90 de puncte Parker acordate vinului Cuvée Guy de POIX (2016), singurul vin din soi autentic romanesc, Fetească Neagră, care a obținut acest punctaj până astăzi

Teren:
•65 de hectare de teren cultivate cu viță de vie
•450 m – altitudinea terenurilor cultivate
•15 ani – vârsta medie a plantațiilor
•3 soiuri de viță românească: Fetească Neagră, Fetească Albă și Tămâioasă
•6 soiuri de viță internațională: Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Merlot, Sauvignon Blanc, Riesling și Chardonnay

Plan de extindere pe următorii 5 ani:
•Creștere cu 30% – în listele on-trade de produse high-end
•Creștere cu 200% – în listele on-trade de produse mid-end
•De 10 ori cifra de afaceri (TO) în B2C, astfel crescând marja
•2030 – anul de referință pentru obiectivul strategic de diversificare a piețelor de export

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302