Glovo prezintă 6 tendințe care au marcat evoluția pieței din ultimii 6 ani
Potrivit datelor platformei, principalele tendințe care s-au remarcat în ultimii ani vin atât din zona culinară, respectiv reinterpretări ale unor preparate clasice care câștigă din ce în ce mai mult teren în preferințele consumatorilor, din dorința clienților de a consuma produse mai sănătoase, dar și din diversificarea tipurilor de produse ce pot fi livrate rapid.
Astfel, din categoria de restaurante, datele Glovo arată că burgerii smashed – ale căror chifle de carne sunt presate în timpul gătirii – au trecut deja de la un produs de nișă la unul mainstream. Consumul de smashed burgers a înregistrat creșteri semnificative între 2020 – 2024, iar din 2022 acesta s-a dublat de la an la an, ceea ce reflectă atât interesul utilizatorilor, cât și adaptarea pieței la cererea consumatorilor. De altfel, întreaga categorie de burgeri este printre cele mai căutate, România fiind țara cu cele mai multe comenzi din burgeri din regiunea Europei de Sud-Est. Numai în ultimul an au fost livrați peste 8 milioane de burgeri la nivel național.
Un alt preparat a cărui popularitate crește rapid este bolul poke, un preparat cu specific hawaiian ce are la bază orez sau alte surse de proteină, precum tofu sau ou, și care conține în mod tradițional pește crud sau marinat, tăiat cubulețe, în combinație cu legume, fructe și sosuri. În ultimul an, numărul de comenzi de boluri poke s-a triplat, utilizatorii din Capitală fiind pe primul loc la numărul de comenzi.
În egală măsură, se remarcă evoluții semnificative și pe categoria de preparate sănătoase, în topul celor mai comandate produse din 2023 situându-se salata Caesar, avocado toast și poke-ul cu somon. Această categorie a înregistrat o creștere substanțială din 2021 până în 2023, numărul de produse comandate fiind mai mare cu peste 400% în 2022 și cu peste 50% în 2023. O creștere importantă se remarcă și în numărul de restaurante care oferă astfel de preparate, acesta crescând cu aprox. 25% anul acesta față de 2023, în timp ce în 2022 numărul locațiilor s-a dublat față de anul anterior.
Despre Glovo
Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri și magazine.