Grupul City Grill la 20 de ani pe piață
Grupul City Grill, ale cărui restaurante sunt vizitate zilnic de aproape 20.000 de clienți, aniversează 20 ani de activitate în domeniul ospitalității în România.
Grupul City Grill a pornit în 2004, cu deschiderea restaurantului City Grill din Primăverii și 50 angajați. Cu o strategie de dezvoltare eficientă și o viziune centrată pe client și echipa internă, Grupul City Grill a devenit rapid un lider pe piața restaurantelor. În prezent, Grupul City Grill cuprinde 10 branduri, 24 restaurante.
Cu peste 1.000 de angajați, Grupul City Grill susține o cultură organizațională ce promovează dezvoltarea profesională, inovația și inițiativa. Angajații beneficiază de cursuri de formare, traininguri și un mediu de lucru sigur și echilibrat, care întreține performanța și creativitatea. În interiorul Grupului este cultivată o viziune intraprenorială, angajații fiind încurajați să experimenteze, să adopte tehnologia și practicile sustenabile. Astfel, Grupul City Grill dezvoltă proiecte care stabilesc un standard în piață, atât din perspectiva meniurilor și serviciilor, cât și din perspectiva atmosferei din restaurante, inovațiilor și politicilor de reducere a impactului asupra mediului.
„În urmă cu 20 de ani mi-am propus să dezvolt un business pe piața restaurantelor din București, în care să ajung să fac diferența, să pot da tonul și să stabilesc standardul. Alături de o echipă solidă, am reușit nu doar să-mi îndeplinesc acest obiectiv, ci să ne menținem sus, să rămânem cel mai important grup autohton de restaurante, să construim branduri durabile, iubite de public și recunoscute internațional”, spune Dragoș Petrescu, Fondator și Președinte Grup City Grill.
Restaurantele ce fac parte din Grupul City Grill, Caru’ cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Hanu’ Berarilor, City Grill și Buongiorno Italian, sunt destinații de referință pentru publicul bucureștean, dar și național și internațional.
Recent, Grupul City Grill a finalizat câteva proiecte majore de investiții, printre care modernizarea restaurantului Hanu’ Berarilor – Oprea Soare și deschiderea celor două hoteluri sub brandul La Boheme, precum și renovarea unor locații din rețeaua Buongiorno.
Pentru acest an, Grupul City Grill estimează afaceri de 60 milioane euro și a bugetat investiții de peste 20 milioane de euro în restaurantele din portofoliu, dar și în dezvoltare pe segmentul de restaurante și hoteluri. Un proiect deosebit de important este și renovarea locațiilor din Aeroportul Otopeni, care va asigura o prezență remarcabilă a grupului în Terminalul Plecări.
Restaurantele Grupului City Grill, destinațiile preferate
Potrivit unui sondaj realizat în aprilie 2024, restaurantele din Grupul City Grill sunt o destinație preferată și vizitată frecvent de o mare parte din publicul bucureștean. Derulat pe un eșantion reprezentativ de 520 de bucureșteni, sondajul a relevat faptul că restaurantele grupului sunt alegerea numărul 1 pentru 17.3% dintre respondenți, și în primele trei alegeri pentru aproape o treime dintre aceștia (31%).
De asemenea, același sondaj arată că 86% dintre intervievați au trecut pragul restaurantelor din Grupul City Grill cel puțin o dată, iar aproape 40% le-au vizitat în ultimele 3 luni (39.3%).
Mai mult de o treime (35.8%) dintre respondenți au indicat drept restaurant favorit un restaurant din Grupul City Grill și unul din cinci (22.2%) a menționat restaurantele grupului drept destinațiile la care a consumat cel mai des în ultimele 90 de zile.
„De-a lungul timpului, am învățat permanent despre așteptările și preferințele publicului nostru. Bucătăria tradițională și cea mediteraneeană rămân favoritele publicului, însă influențele moderne ale bucătăriilor internaționale, alături de expunerea la nou, prin călătorii, cultură urbană și stilul de viață dinamic, au schimbat filtrele prin care este evaluată experiența clienților în restaurante. Dacă în urmă cu 20 de ani gustul dicta alegerea unui restaurant, astăzi, triada gust – calitate servicii – atmosferă și design a devenit un triunghi echilateral, fiecare latură fiind esențială pentru succesul unui restaurant. Echilibrând aceste elemente la un standard foarte ridicat, reușim să oferim o experiență culinară de excepție, apreciată atât de publicul local, cât și de turiștii care ne vizitează restaurantele”, spune Daniel Mischie, CEO Grup City Grill.
Piața restaurantelor, în era post-pandemie
Sondajul desfășurat în această primăvară surprinde și comportamentul de consum al publicului intervievat. Astfel, potrivit datelor analizate, publicul se distribuie aproape egal între weekend și zilele săptămânii, dar și momente ale zile, procente similare indicând că ultima dată au ieșit la restaurant pentru cina în weekend (23.8%), prânz în weekend (23.6%), cina în timpul săptămânii (23.1%), sau prânz în timpul săptămânii (21.6%).
În ceea ce privește bugetul alocat pentru o persoană, aproape jumătate (46.5%) au alocat sub 100 de lei ultimei mese în oraș, 36% au alocat între 100-199 lei, 13.8% au cheltuit peste 200 lei, în timp ce restul de 3.6% nu au indicat un buget individual.
Bucătăria românească este agreată de 88.4%, cea italiană de 64%, urmate de bucătăria grecească (58.5%) și turcească (40.2%). Restaurantele cu specific asiatic (libanez, chinez, japonez, indian, koreean) atrag și ele un interes în creștere al publicului din Capitală.
Mai mult de jumătate (55.3%) dintre respondenți iau masa în oraș alături de familie, cu prietenii merg la restaurant 45.6%, iar întâlnirile intime, cu partenerul sau partenera sunt populare pentru 43.3%. Un sfert dintre persoanele intervievate ies la restaurant alături de colegii de serviciu (24.4%).
În ceea ce privește frecvența meselor la restaurant, 16.5% declară că merg la restaurant de cel puțin 2 ori pe săptămână, 20% o dată pe săptămână, iar 23.6% de 2-3 ori pe lună. Restul ajung la masă în oraș o dată pe lună sau mai rar.
Pizza, mâncarea gătită și fripturile sunt preferate de peste jumătate dintre intervievați, iar burgerii, cartofii prăjiți și pastele sunt alese de peste 40% dintre ei.
Studiul a fost realizat în perioada 26-30 aprilie 2024.Culegere online, pe panel cu certificare ESOMAR. Eșantion final 520 respondenți. Marja de eroare statistică +/-4.3% pe întreg eșantionul, pentru un prag de încredere=95%.
Populația țintă: București & Ilfov. Consumatori de restaurante din București, în ultimele 30 zile. Vârsta: 20-60 ani.