Hotelul Radisson Blu Aurum din Brașov mizează pe o cifră de afaceri de 6,5 milioane euro în 2023
Amplasat în inima orașului, Radisson Blu Aurum Brașov s-a deschis în octombrie, după o investiție ce ajunge la 17 milioane de euro, pe locul fostei clădiri Palatul Telefoanelor de pe Bd. Eroilor din Brașov. Vechea clădire, construită în anii 1930 și aflată într-un grad avansat de degradare, a fost reabilitată și transformată într-o destinație atractivă.
Cu 110 camere elegante, un restaurant cu specific eclectic asiatic, sală de degustare care găzduiește un fragment vechi de peste 400 de ani din zidul vechii cetăți a Brașovului, executive lounge cu vedere panoramică, sală de conferințe cu capacitate de 170 persoane și facilități de wellness, hotelul Radisson Blu Aurum Brașov este o destinație care îmbină designul contemporan cu finisaje premium, armonizate cu detalii din istoria Brașovului.
Impact de milioane de euro în comunitatea locală
Hotelul Radisson Blu Aurum Brașov este construit de antreprenorii locali Ramona și Răzvan Neamțu, proprietarii Ra-Ra Group. Familia de antreprenori brașoveni și-a dorit să dezvolte un proiect cu impact semnificativ în comunitatea locală, iar franciza Radisson Blu a venit cu instrumentele necesare pentru crearea unei atmosfere locale, din perspectiva designului și furnizorilor. Astfel, pentru construcția și amenajarea hotelului, aproape 80% din investiție a fost făcută cu contractori și producători români. După deschidere, hotelul menține dorința de a susține mediul de afaceri local și integrează furnizori din zonă în achizițiile de materii prime pentru restaurant și consumabile.
Hotelul a fost construit cu obiectivul de a deveni o atracție în sine în Brașov. Zidul vechii cetăți descoperit în subsol a fost pus în valoare și este vizibil și din exterior, printr-un tavan din sticlă. Întregul design al hotelului îmbină elemente vizuale specifice cetății și breslei aurarilor, care au inspirat numele și conceptul Radisson Blu Aurum.
Pentru deschiderea Hotelul Radisson Blu Aurum din Brașov a fost necesară o investiție totală de 17 milioane de euro. Lucrările de construcție au durat 34 de luni, fiind îngreunate de complexitatea proiectului și contextul pandemic și socio-economic. Estimările arată că investiția va fi recuperată în aproximativ 10 ani.
În prima lună de funcționare, 80% dintre turiști au fost români. Pentru primul an de funcționare, estimările arată un grad mediu de ocupare de 65-70% și o împărțire egală între oaspeții români și cei străini. Prețurile de cazare pornesc de la 125de euro/noapte, însă media anuală se va situa la 165 euro/noapte.
Radisson Blu este un brand hotelier de lux care oferă servicii personalizate în destinații din întreaga lume.