Prezență în creștere a României la World Travel Market din Londra
25 de touroperatori specializați pe incoming, membri ai Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) și ai Asociației partenere Incoming Romania (AIR), alături de alți coexpozanți, au reprezentat România la World Travel Market Londra, unul dintre cele mai importante evenimente din industria turismului la nivel mondial, care s-a desfășurat între 6 și 8 noiembrie. Cu 38.500 de vizitatori și 3500 de expozanți din 184 de țări, World Travel Market reprezintă un punct de întâlnire esențial pentru profesioniștii din domeniul turismului.
În cadrul acestui eveniment, ANAT, prin agențiile membre, au participat și promovat România ca destinație turistică. De asemenea, au prezentat o gamă largă de servicii turistice oferite de touroperatorii specializați în incoming.
În cele trei zile ale WTM Londra au avut loc 72 de sesiuni de conferințe și prezentări despre cele mai actuale teme ale turismului mondial.
”România are o prezență remarcabilă la acest eveniment, depășind cu mult nivelul din anul 2022. Cu un număr de 40 de coexpozanți, dintre care 25 sunt agenții de turism specializate pe incoming, cu un spațiu generos și mese de discuții, suntem pregătiți să promovăm și să dezvoltăm turismul românesc în fața unei audiențe globale. Această prezență puternică este posibilă datorită eforturilor susținute ale ANAT și a partenerilor noștri, care au reușit să depășească limitările ce ne-au împiedicat să participăm în nume propriu la evenimentele internaționale de profil. Pentru prima dată, suntem prezenți și în calitate de touroperatori, firme și nu doar ca asociații, patronate sau autorități publice. România a reușit în sfârșit să rezolve o limitare de neînțeles care ne-a blocat ani de zile accesul în nume propriu la manifestările internaționale. Cine nu e la Londra, ca profesionist al turismului de incoming, nu există! Nicio țară mică sau mare nu lipsește de aici. Bugetele sunt absolut șocante. România are nevoie de minim 30 de milioane de euro anual ca să conteze în ‘războiul’ brandurilor și să își îndeplinească misiunea de a aduce în viitor 10 milioane de turiști străini”, a spus Adrian Voican, vicepreședinte ANAT.
Participarea României la World Travel Market Londra subliniază importanța promovării turismului autohton la nivel global.