România la World Travel Market – Londra 2024
35 de organizații profesionale și agenți economici, inclusiv membri ai Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), au participat la Târgul de turism World Travel Market (WTM), eveniment mondial de amploare pentru profesioniști, ajuns la cea de-a 44-a ediție. Reprezentanții României au avut oportunitatea de a se întâlni cu operatori din 184 de țări, de pe toate continentele.
Londra a fost capitala turismului mondial pentru trei zile, în perioada 5-7 noiembrie, un eveniment la care peste 4000 de profesioniști din turism, incluzând agenții, tour-operatori, hoteluri, transportatori și furnizori de tehnologie, și-au expus produsele și soluțiile turistice.
Având peste 40.000 de mii de vizitatori, se estimează că în cadrul acestui eveniment au fost încheiate contracte de peste 2,4 miliarde de euro, aducând economiei londoneze 200 de milioane de lire sterline într-o săptămână. Participanții au cheltuit 71 de milioane de lire sterline pe cazare, transport și masă, generând venituri indirecte semnificative, conform unui raport Deloitte.
Standul României s-a integrat în peisajul halei Europei, iar funcționalitatea acestuia s-a îmbunătățit considerabil. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a intensificat promovarea României ca destinație turistică în Regatul Unit prin participarea la World Travel Market și printr-o campanie outdoor desfășurată pe autobuzele din patru dintre cele mai importatnte orașe. Campania are loc în perioada 4 noiembrie – 4 decembrie pe autobuzele supraetajate din Londra, Manchester, Birmingham și Liverpool și cuprinde 150 de autobuze în Greater London, cu o acoperire estimată de 51,1% din populația Londrei și peste 16 milioane de impresii. Alte 50 de autobuze traversează Centrul Londrei, generând aproximativ 5,6 milioane de vizualizări. În Manchester, Birmingham și Liverpool, campania se derulează pe 50 de autobuze regionale, cu o rată de acoperire de 4,41% la nivel național.
Regatul Unit este una dintre principalele piețe sursă pentru turismul românesc. Conform estimărilor, britanicii vor realiza peste 97 de milioane de călătorii internaționale în acest an, cu cheltuieli de 90,46 miliarde de dolari. Interesul britanicilor pentru România a crescut constant în ultimii ani, cu o creștere de 280% în 2022 față de 2021 și cu 26,5% în 2023. Turiștii britanici sunt atrași de diversitatea peisajelor naturale, turismul cultural și oferta de city-break, precum și de conectivitatea aeriană optimizată.
Potrivit Institutului Național de Statistică, în primele 9 luni ale anului 2024, 101.135 de turiști din Marea Britanie (Regatul Unit) au vizitat România, fiind pe locul 5 între țările emitente de turiști, după Germania, Italia, Israel și SUA.