Sphera Franchise Group își extinde portofoliul prin includerea brandului italian Cioccolatitaliani
Sphera Franchise Group își extinde portofoliul prin adăugarea francizei italiene Cioccolatitaliani, parte a Grupului Gioia. Brandul este cunoscut pentru produsele sale pe bază de ciocolată, inclusiv înghețată, produse de patiserie și cafea.
Sphera Group intenționează să dezvolte franciza pe piața italiană și va inaugura prima unitate Cioccolatitaliani în prima jumătate a anului 2025, cu o investiție de circa 500.000 de euro. Grupul estimează aproximativ 4 noi deschideri pe an în următorii 5 ani, concentrându-se inițial pe regiunile din nordul Italiei, dar are în vedere și piața din România. Grupul Sphera este deja prezent în Italia cu 18 unități KFC francizate.
„Într-o industrie dinamică precum HoReCa, abilitatea de a identifica și fructifica noi oportunități de creștere este esențială pentru succesul pe termen lung. Experiența noastră operațională și rezultatele businessului din Italia, prin rețeaua noastră de francize KFC, reprezintă o bază puternică pentru diversificare, oferindu-ne posibilitatea de a valorifica sinergiile existente. Achiziția drepturilor de franciză Cioccolatitaliani se aliniază strategiei de creștere Sphera Group, oferindu-ne posibilitatea să ne extindem către un nou segment de consumatori și să ne dezvoltăm într-un mod sănătos, prin adăugarea unui brand profitabil în portofoliul nostru. Acest demers strategic ne consolidează poziția de lider și ne întărește prezența pe piață, adresând o nouă categorie de nevoi ale clienților, în același timp ce răspundem așteptărilor investitorilor noștri de dezvoltare continuă și creștere a profitabilității”, a declarat Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group.
Cioccolatitaliani operează în prezent o rețea de 43 de unități, majoritatea situate în Italia și câteva în Balcani, Orientul Mijlociu și Africa de Nord. În 2023, Cioccolatitaliani a servit peste 6 milioane de clienți, cu peste 4,5 milioane de cafele, peste 350.000 de lingouri de ciocolată și peste 3,7 milioane de cornete de înghețată.
De-a lungul timpului, brandul a câștigat numeroase premii: din 2018 până în 2020, a fost desemnat câștigătorul premiului „Best Managed Companies” oferit de Deloitte, care recunoaște cele mai bine gestionate companii din Italia; a fost numit „Best Culinary Experience” în cadrul Food Service Awards Italy, în 2017, și „Best Export Format” cu ocazia Food Community Awards, în 2018.
Fondată în 2009 de familia Ferrieri, cu peste 40 de ani de experiență în domeniul patiseriei, Cioccolatitaliani s-a distins prin angajamentul său față de ingredientele premium.