
Wendy’s® și-a confirmat intrarea pe piața din România

Wendy’s®, unul dintre cele mai cunoscute branduri internaționale de restaurante cu servire rapidă (QSR), și-a confirmat intrarea pe piața locală printr-un parteneriat de tip franciză cu JKC Capital, o companie antreprenorială din Canada.
Primele două restaurante se deschid în prima jumătate a anului. La nivelul întregului portofoliu, JKC Capital are în plan să investească peste 200 de milioane de dolari în România și să creeze aproximativ 1.500 de noi locuri de muncă în următorii 10 ani.
Apetitul României pentru fast-food, în creștere
Un studiu de piață realizat de companie* arată că Wendy’s este foarte așteptat de români, în special de consumatorii mai tineri, situându-se pe locul al doilea în topul celor mai dorite branduri internaționale de fast-food.
Totodată, studiul mai arată că brandurile de fast-food sunt foarte apreciate în România, 94% dintre români consumând fast-food. Dintre aceștia, 33% mănâncă fast-food cel puțin o dată pe săptămână, în timp ce 39% se răsfață de câteva ori pe lună. În medie, românii consumă fast-food aproximativ o dată pe săptămână (de 3,9 ori pe lună), consumatorii tineri, sub 27 de ani, consumând de 1,3 ori pe săptămână.
Wendy’s este cunoscut și pentru meniul său complet personalizabil, permițând consumatorilor români să adauge sau elimine ingrediente, pentru a se potrivi diferitelor nevoi alimentare sau preferințe de gust.
Operațiuni locale: un partener de franciză puternic
JKC Capital, partenerul de franciză Wendy’s în România, are o echipă cu o vastă experiență internațională în managementul restaurantelor. Compania deține și administrează JKC Restaurants, compania de restaurante de familie cu cea mai rapidă creștere din Canada, fondată în 2015 de Kathryn și John Chayka. JKC Restaurants este cel mai mare francizor Wendy’s din Canada, cu 61 de restaurante Wendy’s în portofoliu. Pentru expansiunea Wendy’s în România, JKC Capital a încheiat un parteneriat cu Radu Bolohan, care în prezent este vicepreședinte al JKC Capital, aducând expertiza sa în investiții și dezvoltare strategică.
*Studiul a fost realizat de MKOR Consulting, pe un eșantion relevant la nivel național, desfășurat în februarie 2025.
Despre Wendy’s
Compania Wendy’s și francizele Wendy’s® oferă locuri de muncă pentru sute de mii de oameni, având peste 7.000 de restaurante în întreaga lume, dintre care peste 1.300 sunt situate în afara Statelor Unite ale Americii. Fondată în 1969, Wendy’s se remarcă prin angajamentul său de a oferi clienților mâncare proaspătă și de calitate, pregătită corect, special pentru aceștia. Compania pune la dispoziție clienților săi un meniu interesant, care include produse renumite precum hamburgerii pătrați, preparate cu carne de vită proaspătă*, sandvișul cu pui picant, nuggets, Baconator® și desertul Frosty®.