Împreună de 20 de ani!
Cu ocazia împlinirii a 20 de ani de activitate a revistei Horeca România, continuăm interviurile cu oameni ai industriei de profil care pot spune cum arăta HoReCa acum 20 de ani, care sunt aspectele importante în care acest segment de piață, cum a evoluat, cum va arăta domeniul acesta peste alți 20 de ani și care sunt elementele ce rămân importante indiferent de vremuri.
Antonio Passarelli, chef
Acum 20 de ani, abia începea să se întrevadă ce va fi, fără a avea însă o siguranță de cum va fi. Exista foarte multă improvizație, chiar și la nivel de bucătari, adică persoane cu foarte puține cunoștințe, dar cu mult entuziasm. Erau ani când încă se putea deschide un restaurant sau orice alt local cu resurse mult mai mici în comparație cu ceea ce se întâmplă azi și clienții erau mulțumiți pentru orice produs bun pe care îl prezentai. Important era să fie un produs real, nu făcătura, pentru că oamenii începeau să călătorească și să cunoască. Nu existau platingurile spetaculoase și mâncarea trebuia să abiă gust ….
Astăzi, sigur, nivelul de profesionalism este mult ridicat, dar a scăzut entuziasmul, entuziasmul acela care te făcea să lucrezi și pentru un salariu mai mic, doar să înveți corect o meserie. Astăzi, toți ar dori să înceapă de sus, fără să mai fie nevoiți să facă cumva ucenicie. Spre ce ne îndreptăm, sincer , nu știu , dar … cred, nu sunt convins, că se va dezvolta tehnologia, în restaurante și în bucătăria acestora. Pe de altă parte, ne vom întoarce la bucătăria simplă, din elementele culese la Km 0, probabil mai tradițională, dar adaptată la exigențele de azi, există deja primele semne …
În segmentul HoReCa a fost, este și va fi la fel de important și peste 20 de ani să gătim mai sănătos!!! Cumva să îndreptăm clienții noștri spre o alimentație mai sănătoasă!!!
Sper ca revista Horeca România să aibă în continuare o viață lungă și frumoasă!!! Să propună în continuare conținut cu esență, nu banalități, și de interes. La mulți ani!!
Mihai Tecu, Food Service Manager, Solina România
Jucătorii din piața HoReCa sunt cei care sculptează zilnic evoluția acesteia. Colaborările cu restaurante, QSR, firme de catering sau fast-food-uri ne oferă pulsul zilnic al pieței și ne învață mereu cum să oferim cele mai bune soluții pentru provocările actuale. Cele mai importante aspecte ale pieței ospitalității sunt digitalizarea și așteptările consumatorilor finali. Pandemia COVID-19 și contextual economic actual și-au pus amprenta asupra trend-urilor de consum. Pe de-o parte se observă o creștere a comenzilor de tip quick-service, grație rapidității de preparare, iar pe de altă parte tot mai mulți consumatori sunt atenți la cheltuielile lor zilnice, astfel meniurile trebuie să se încadreze în standardele de calitate și preț ale acestora. Comenzile online câștigă din ce în ce mai mult teren, de aceea focusul nostru este asupra sosurilor reci, de tip ready-to-use, care asigură preparate gustoase, gata într-un timp foarte scurt.
Tendințele se schimbă de la o zi la alta, de aceea este curajos să faci o predicție pentru următorii 20 de ani, dar cu siguranță ne îndreptăm tot mai mult spre standardizarea proceselor de pregătire a meniurilor. Constanța calității preparatelor va deveni obligatorie pentru a fi prima opțiune în mintea consumatorilor. Digitalizarea și ingredientele de calitate sunt armele principale, care vor face diferența. Nu în ultimul rând, crearea unei conexiuni cu consumatorul, înțelegerea gusturilor acestuia, precum și provocărilor zilnice cu care se confruntă, vor ajuta la crearea următoarelor meniuri. Soluțiile alimentare personalizate vor fi cele care vor asigura obținerea preparatelor dorite.
Vă doresc cât mai mulți ani de succes! Continuați să fiți lumina care ghidează și inspiră industria ospitalității. Revista Horeca România este un reper al dezvoltării pieței HoReCa, care conectează în aceeași poveste chefi, trenduri, știri, antreprenori și furnizori de soluții.
Jerry Dauteuil, proprietar Jerry’s Pizza
Acum 20 de ani îmi amintesc că mergeam din piață în piață pentru a cumpăra pachete de făină, care nu se găseau în cantități suficiente într-un singur loc. Nu numai că industria HoReCa în general a crescut și s-a maturizat în ultimii 20 de ani, dar și multitudinea de operatori și industrii conexe care susțin acest segment de piață (producători, distribuitori, furnizori, consultanți și chiar dezvoltatori imobiliari).
Consider că unul dintre cele mai importante aspecte care a evoluat în ultimii 20 de ani în industria HoReCa a fost atenția acordată siguranței alimentare. Această evoluție a fost condusă atât din interior, cât și din exterior. Fiecare operator realizează acum importanța furnizării de alimente sigure și de înaltă calitate pentru clienții săi, ca unul dintre fundamentele unei afaceri HoReCa viabile pe termen lung. Pe lângă această motivație internă, în ultimii 20 de ani diferitele instituții din subordinea Guvernului României (DSP, ANSVAS, ANPC șamd.) au implementat reglementări, care au asigurat evoluția siguranței alimentare..
HoReCa este o industrie dinamică, care trebuie să inoveze constant pentru a rămâne relevantă pentru clienții existenți, pentru a atrage noi clienți și pentru a contracara concurența. Hotelurile, barurile și restaurantele trebuie să își renoveze constant locațiile, să-și modernizeze meniurile, să dezvolte noi rețete, să înlocuiască echipamente, să găsească noi canale de marketing și să dezvolte noi concepte. Mai important, industria HoReCa trebuie să găsească întotdeauna modalități de a deveni mai eficientă în cele două categorii de costuri, cele mai importante ale sale: costurile cu materiile prime și cu munca.
În sfera alimentelor și ingredientelor, cred că vom asista, în următorii 20 de ani, la noi dezvoltări tehnologice în cadrul industriilor agricole și de prelucrare a alimentelor.
Aspectele care au afectat și vor afecta întotdeauna industria noastră sunt: forța de muncă disponibilă și interesată, o legislatie care să asigure transparență, claritate, predictibilitate, o politică fiscală echitabilă care ia în considerare atât natura sezonieră, cât și imprevizibilă a afacerii noastre, dar și pasiunea adevărată de a servi oamenii.
Cu toate acestea, nicio companie sau echipă nu poate reuși dacă regulile jocului scontinuă să se schimbe, arbitrul nu este corect sau prețul jocului este prea mare. Industria HoReCa va prospera ori de câte ori economia prosperă; prin urmare, orice este bun pentru România va fi bun si pentru industria HoReCa – asta a fost adevărat acum 20 de ani și va fi adevărat și peste 20 de ani.
Revista Horeca România a fost un reper pentru industria HoReCa în ultimii 20 de ani. A fost, este și îi dorim să rămână în continuare o sursă important de informare, în care atât noii intrați în industrie, cât și veteranii din HoReCa vor căuta ultimele tendințe, evenimente viitoare, modificări ale legislației, dar și noile oportunități care afectează industria. HORECA România, „Mulțumesc” pentru ultimii 20 de ani și aștept cu nerăbdare să vă citesc în următorii 20!