Oameni care știu și pot la… POT Stories

Oameni care știu și pot la… POT Stories
person Cătălina Matei
access_time_filled

Printr-o anumită conjunctură, Alexandru Popescu a intrat în lumea HoReCa, punând bazele primului buisness în anul 2002. Clubul Gaia, Restaurantul Diplomat, Galeria Senat, o agentie de evenimente și POT Stories sunt toate businessuri ce-i poartă amprenta. Ultimul său proiect, restaurantul POT Stories, face subiectul acestui articol, fiind un concept amestecat de experiențe: mâncare simplă și onestă, gamă largă de vinuri, o atmosferă relaxată și autentică.

Care sunt punctele principale ale carierei tale? De care din ele ești cel mai mândru și de ce?
Clubul Gaia, Restaurantul Diplomat, Galeria Senat, agenția de evenimente și, bineînțeles, ultimul proiect, POT Stories, de care sunt cel mai mândru. Pentru că aici am investit nu doar muncă și energie, ci am pus mult suflet, l-am creat și gândit până la cel mai mic detaliu, mai întâi în imaginație, ca apoi, mulți ani după, să se transforme în realitate.

Care sunt cele mai mari provocări ale unui manager de restaurant (în această perioadă, dar și în general) și cum le gestionezi?
În situația actuală, în care pandemia Covid 19 a lăsat urme destul de adânci în segmentul industriei ospitalității, cea mai mare provocare a fost formarea unei echipe care să se identifice cu conceptul nostru. Întotdeauna am căutat persoane care să aibă plăcerea de a interacționa cu oaspeții noștri, dar și dorința de a evolua împreună cu echipa POT și de a se autodepăși în fiecare zi.

Care sunt schimbările concepției oaspetelui HoReCa, post pandemie? Ce își dorește?
Dorința de socializare este atât de mare, încât oaspetii se bucură că pot să se vadă, să se reîntoarcă în comunitate, alături de prieteni, de familie, să petreacă timp de calitate și să simtă din nou că trăiesc printre oameni și cu oameni.

Cum se fidelizează oaspeții, în opinia ta, în aceste condiții?
Atunci când oaspeții se simt bine în locul în care ajung, cu siguranță vor reveni. Și asta facem noi, încercăm să construim relații oneste și de durată cu aceștia.

Care este cea mai bună strategie de promovare a unei locații, din experiența ta?
Formarea unei comunități de oameni care apreciază aceleași lucruri pe care le creează POT Stories: autenticitate, simplitate, emoții pozitive, sharing și socializare, confort, natural feel, intimitate, căldură și relaxare.

Care sunt cele mai importante lucruri pe care un manager trebuie să le aibă în vedere, respecte, știe, atunci când conduce un restaurant?
Autenticitate, creativitate, predictibilitate, adaptabilitate, onestitate și asumarea fiecărei decizii.

Care este povestea locației POT Stories, de la idee și până la punerea în aplicare?
Prima cărămidă a fost pusă în luna noiembrie 2019 și am reușit să finalizăm proiectul un an mai târziu, la sfârșitul lunii octombrie a anului 2020. Probabil că, fără pandemie, am fi reușit să deschidem mai devreme, la începutul verii, dar au fost cele aproape trei luni de izolare, în care am oprit lucrările. Am folosit însă acest timp pentru a face diverse analize privind viitorul industriei noastre, am încercat să ne imaginăm cum va arăta HoReCa post-pandemie și ne-am străduit să găsim soluții de adaptare a business-ului la vremurile pe care le trăim.

Care este conceptul restaurantului, elementele specifice?
POT Stories este un amestec de experiențe – mâncare simplă și onestă, obținută din cele mai bune ingrediente proaspete și cu o gamă largă de vinuri, atent selecționate, o atmosferă relaxată, caldă și autentică.
Însă povestea noastră înseamnă mai mult decât mâncare sau vin, mai mult decât un going out, mai mult decât un restaurant – este vorba, în primul rând, despre oameni care fac lucruri excepționale, obiecte cu poveste, sustenabilitate și comunitate.
Credem că viața este compusă din suma experiențelor pe care le trăim și vrem să le oferim oapeților noștri o experiență pe care să o țină minte.

La ce sumă s-a ridicat investiția în locație și cine sunt partenerii tăi de business?
Investiția pentru deschiderea restaurantului a fost una considerabilă, în jur de 800.000 de euro. Suntem patru parteneri de business, doi dintre dintre ei sunt silent partners, iar ceilalți doi sunt Vlad Duca, avocat de profesie, și cu mine, care îndeplinesc și rolul de managing partner.

De ce această denumire?
POT
În limba română: pozitiv, forță, în stare, a putea, a fi posibil, permis, vas pământ, metal, ceramic.
În limba engleză: potted, potting, to put into a pot, to preserve food in a pot etc.
Stories
Pentru că nu suntem doar un simplu restaurant, ci spunem și povești despre fiecare fel de mâncare servit, bineînțeles, în POT-uri și despre fiecare obiect pe care îl poți vedea la POT Stories.
Și, nu în ultimul rând, pentru că PUTEM!

Vorbeste-mi, te rog, despre design-ul locației? Ce v-ați dorit în acest sens?
Proiectul POT Stories reconsideră conectarea oamenilor cu mediul natural.
Structura de bază a locului, industrială, a fost reutilizată adaptativ cu tehnologii asociate bio-design-ului. Toate materialele și tehnicile folosite utilizează minimul de energie și resurse. Vorbim, astfel, de o țesătură organică, dar funcțională, care îmbracă spațiul și încurajează sistemul senzorial prin texturi virgine: tencuială finisată natural, lemn, piatră, metal, lână, funie împletită, ceramică.
Am pus atât de mult suflet în tot ce înseamnă POT Stories, încât fiecare dintre noi poate să vă spună exact de unde am luat fiecare piesă de mobilier, fiecare POT, fiecare furculiță, fiecare pahar, fiecare obiect pe care îl poți vedea în jur.
Cred însă că, mai important decât să spun această poveste, este ca oaspeții noștri să experimenteze atmosfera locului, să se bucure de fiecare fel de mâncare, de fiecare textură a decorului sau de fiecare obiect pe care îl găsesc la POT Stories.

Pe ce principii a fost alcatuit meniul? La ce perioadă se îmbunătățește și pe ce criterii?
Meniul este unul nomad, construit în jurul experiențelor personale pe care le-am avut călătorind în jurul lumii și inspirat de poveștile pe care le-am auzit și pe care, iată, le spunem acum mai departe prin intermediul mâncării si al vinului.
La fel ca și set-up-ul, meniul înseamnă o nouă experiență, în care combinația mâncare-vin capată un nou sens, în care ieșitul în oraș înseamnă mai mult decât să stai la o masă, în care ingredientele naturale, aromele și plantele folosite dezvăluie, fiecărui oaspete în parte, arta de a “monta” un preparat într-un POT.

În ce masura folosești piața românească pentru ingrediente? Ce poți spune despre piața furnizorilor?
Împreună cu colegul meu, chef Mihai Nechita, care este un tânăr bucătar, creativ și foarte determinat, încercăm să adaptăm meniul în funcție de sezonalitate, mai ales că în bucătăria noastră nu există produse congelate.
Astfel, suntem nevoiți să căutăm în permanență surse de aprovizionare cu produse proaspete din jurul Bucureștiului și nu numai.

Care este profilul oaspetelui restaurantului POT Stories? Ce crezi că-i determină să aleagă acest restaurant?
Oaspeții POT Stories sunt familii (inclusiv copii), antreprenori, foodies, corporate people, business people, wine enthusiasts.
Ce îi unește pe toți? Dorința de a petrece timp într-un loc cu mâncare gustoasă, atmosferă relaxată, într-un loc conceptual diferit. Conceptul acestui restaurant este unul profund personal și pasional. Prin munca depusă de a diferenția acest loc se relevă deasupra modului self-sufficient de a crea un restaurant.
Detaliile de interior, căutarea asiduă de craft local și internațional, sufletul pus în a crea ceva nemaîntâlnit, dorința de a atinge un standard nexistent în piața locală sunt parte din ADN-ul acestui loc.

Ce planuri ai de viitor, fie ele pe plan profesional personal sau în ce privește restaurantul?
Sincer, în această perioadă de incertitudine economică datorată perioadei post pandemice și, mai ales, de când există conflictul armat în Ucraina, ne canalizăm energia doar pentru a consolida cât mai bine poziția locației în piață.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302