12 lucruri pe care un manager de restaurant NU trebuie să le facă
Presiunea constantă și lista interminabilă de sarcini pot distrage managerii de restaurante de la două aspecte esențiale ale activității lor: relația cu angajații și relația cu oaspeții localului. Dacă aceste două aspecte nu funcționează, nici restaurantul nu va funcționa pe termen lung. Vă prezentăm 12 lucruri pe care managerii de restaurante nu ar trebui niciodată să le facă, deoarece pot fi fatale pentru buna funcționare a unui restaurant.
1. NU OFERĂ ANGAJAÈšILOR INSTRUCÈšIUNI CLARE
Angajații tăi nu sunt cititori de minți. Dacă vrei ca lucrurile să se facă într-un anume fel, trebuie să comunici acest lucru angajaților. Instrucțiunile clare duc la evitarea discuțiilor, precum și la “economisirea” timpului.
2. ACÈšIONEAZĂ MAI PRESUS DE REGULI
Regulile restaurantului sunt pentru toți, inclusiv pentru manageri. Atunci când acționezi ca și când ești mai presus de reguli, oferi un exemplu negativ angajaților.
3. DISCIPLINEAZĂ ANGAJAÈšII îN FAÈšA CLIENÈšILOR
Dacă un angajat o dă în bară, sigur că va trebui să vorbești cu el despre asta (și eventual să iei măsuri disciplinare), dar nu o face niciodată în fața clienților. Nu faci altceva decât să îl pui într-o situație neplăcută și, cu siguranță, acesta nu își va mai dori să muncească într-un astfel de mediu. Dacă ești nedrept sau aspru cu angajații (fie în public sau în privat), acest lucru se va întoarce împotriva ta.
4. EVITĂ SĂ OFERE FEEDBACK POZITIV
Este important să le spuneți angajaților ce fac greșit, dar la fel de important este să le spuneți ce fac bine. Feedback-ul constructiv înseamnă angajați fericiți, lucru care se va reflecta în business.
5. PĂSTREAZĂ ANGAJAÈšII NEPOTRIVIÈšI
Ai în restaurant un angajat leneș, care întârzie în mod constant sau, pur și simplu, este nepriceput în ceea ce face? Este sarcina ta să ai grijă ca restaurantul să își desfășoare activitatea fără probleme și nu poți face asta dacă păstrezi angajații care nu își fac treaba.
6. NU ȘTIE CE SE îNTâMPLĂ îN FIECARE ZONĂ A RESTAURANTULUI
Poți descrie tot ce face personalul tău din bucătărie într-o zi? Dar ospătarii? Ca manager, este treaba ta să fii conștient de toate aceste lucruri.
7. NU OFERĂ CLIENÈšILOR NICIO OPORTUNITATE DE FEEDBACK
Fie că acest lucru implică să comunici cu ei la masă sau să le lași un formular de feedback, oferă-le clienților oportunitatea să îți semnaleze orice problemă. Dacă nu o faci, nu ai cum să știi ce trebuie îmbunătățit și ce greșeli faci.
8. IGNORĂ RECLAMAÈšIILE CLIENÈšILOR
Dacă un client își alocă timp pentru a face o reclamație, este important să îl luați în serios și să faceți tot ce vă stă în putință pentru a îmbunătăți situația, fie că acest lucru presupune să vă cereți scuze, să oferiți masa gratuit sau să oferiți vouchere pentru mese viitoare.
9. LE SPUN CLIENÈšILOR CĂ SE îNȘEALĂ
Chiar dacă știți că plângerea unui client este ridicolă, totuși nu există nicio scuză să le spuneți că se înșeală. Este important să luați în serios fiecare plângere venită din partea clienților, chiar și cele care nu au sens.
10. IGNORĂ SOCIAL MEDIA
Verifică des platforme ca Facebook, Twitter sau site-urile de review-uri pentru a vedea ce spun clienții despre restaurantul tău. Este important să știi ce impresie își fac clienții despre restaurant. O altă greșeală este de a te contrazice cu clienții în mediul online.
11. LASĂ UN CLIENT SĂ PLECE NEMULÈšUMIT
Ar trebui să faci tot ce îți stă în putere ca fiecare client să plece din restaurantul tău mulțumit. O masă gratuită sau un cupon oferit unui client nemulțumit ar putea părea ca o cheltuială din partea ta, dar pe termen lung vei avea de câștigat.
12. IGNORĂ PROBLEMELE
Un robinet care are scurgeri de apă? Un echipament defect? Angajați care pur și simplu nu se înțeleg? Aceste probleme nu trebuie ascunse sub preș. Dacă le ignori ele îți vor dăuna și mai mult pe termen lung.
Articol scris de Diana Sbârcea pentru ediția 82 a revistei Horeca România.
Sursa: www.buzztime.com