6 bucătari români participă la un concurs de rețete organizat de Alaska Seafood Marketing Institute
6 bucătari profesioniști, recunoscuți în peisajul culinar românesc, participă la concursul de rețete „Peștele și fructele de mare din Alaska în bucătăria tradițională românească”, organizat de Alaska Seafood Marketing Institute.
Scopul competiției? Informarea bucătarilor profesioniști din România despre beneficiile peștelui de Alaska și modalitățile multiple în care acesta poate fi integrat în meniul familiilor din România.
Despre concurs
Probele de concurs constau în crearea a două rețete originale cu pește de Alaska, unul cu pește alb, cod Alaska Pollock, celălalt cu somon sălbatic Keta sau Sockeye din Alaska. Dincolo de originalitate, rețetele trebuie să fie în concordanță cu tema concursului, să ofere o adaptare a peștelui de Alaska în stil tradițional românesc.
Rețetele înscrise la concurs vor fi publicate pe paginile personale de social media ale bucătarilor participanți, până la data de 15 martie 2019 și vor putea fi găsite pe rețelele de socializare Facebook și Instagram sub eticheta #AlaskaGăteșteRomânește.
Concursul de rețete „Peștele și fructele de mare din Alaska în bucătăria tradițională românească” organizat de Alaska Seafood Marketing Institute este jurizat de reprezentanți ai organizatorilor, un reprezentant al Departamentului de Agricultură al Statelor Unite în România, un chef bucătar recunoscut internațional și membri ai comunității gastronomice din România. în plus, este un concurs închis, dedicat doar bucătarilor profesioniști, rezidenți legali ai României, în baza unei invitații directe din partea Alaska Seafood Marketing Institute.
Participanți reprezentativi din universul culinar românesc
Participanții care au răspuns pozitiv la invitația Alaska Seafood Marketing Institute de a participa la acest concurs, acoperă diverse stiluri culinare și și-au demonstrat creativitatea și originalitatea în bucătăriile pe care le conduc: Alex Petricean – Maize, Nicolae Lică – JW Marriott Grand Hotel, Ovidiu Tărbuc – Food Department, Nico Lontras și Ioan Șușală – Rare Foods Services și Ema Uță – Petite Bistro.
Câștigătorul concursului va participa la o excursie în Juneau, Alaska, S.U.A, în vara anului 2019, unde va avea loc evenimentul organizat și sponsorizat anual de Alaska Seafood Marketing Institute pentru bucătarii internaționali. în timpul vizitei, grupul va învăța despre speciile de pește și fructe de mare din Alaska, va observa pescuitul comercial și va avea parte de numeroase experiențe practice.
Bucătarii și mass-media vor avea ocazia să vorbească cu pescarii și biologii, să guste toate tipurile de fructe de mare și pește din Alaska, să învețe să fileteze un somon, să învețe tehnici adecvate pentru gătirea fructelor de mare congelate și să viziteze fabrici de prelucrare a peștelui și fructelor de mare.
Beneficiile peștelui de Alaska
în Alaska se găsesc cele mai mari rezerve de pește sălbatic din lume, pescuite responsabil. Capturile sunt distribuite în întreaga lume, cu ajutorul unor metode de congelare, special dezvoltate, care asigură păstrarea gustului și calității cărnii și după decongelare.
Peștele sălbatic de Alaska este alternativa încă și mai sănătoasă la peștele de crescătorie. Expresia “Suntem ceea ce mâncăm” face, sau ar trebui să facă trimitere și la stilul de viată și de dezvoltare al alimentelor pe care le consumăm. Peștele de Alaska câștigă atât la nivel de gust cât și la nivelul beneficiilor nutritive, pentru că se hrănește la rândul lui din apele sălbatice și pure ale mărilor și oceanelor. Vorbim astfel despre:
- efectul pozitiv al consumului de pește sălbatic în funcționarea sistemului cardiovascular, despre scăderea cu 50% a riscului repetării unui atac de cord sau încetinirea dezvoltării aterosclerozei, despre îmbunătățirea circulației și a activității inimii, efectele semnificative în prevenția bolilor autoimune, în dezvoltarea cognitivă și comportamentală a copiilor sau despre rolul în protejarea vederii.
- dar și despre gustul intens și pur datorat creșterii și dezvoltării acestor pești în habitatul și ciclul lor natural, de la depunerea icrelor în apele dulci ale râurilor sau în lacuri, până la migrarea puieților spre mare, unde are loc maturizarea.
Acestea sunt și motivele pentru care se dorește informarea, la nivelul publicului general, cu privire la variatele specii de pește sălbatic, origine Alaska, disponibile în România: codul Alaska Pollock, codul negru de Alaska și speciile de somon – Chinook (somonul rege), Sockeye (Somon roșu), Coho (Somon Argintiu), Keta si somonul roz (Gorbușa).
Mai multe informații despre disponibilitatea peștelui sălbatic de Alaska în România, puteți afla de pe site-ul dedicat Alaska Seafood Marketing Institute: https://eeu.alaskaseafood.org/
Despre Alaska Seafood Marketing Institute
Alaska SeaFood Marketing Institute este o organizație ce are la bază un parteneriat public-privat între Statul Alaska și reprezentanții industriei peștelui și fructelor de mare din Alaska. Una dintre misiunile principale ale acestei organizații este de a crește nivelul de informare cu privire la beneficiile peștelui și fructelor de mare sălbatice de Alaska la nivel mondial. De asemenea, Alaska Seafood Marketing Institute își asumă ca scop asigurarea calității, analiza tehnică, educația și cercetarea în domeniul industriei peștelui și fructelor de mare.