Asociația internațională Relais & Châteaux urmărește extinderea în România
Relais & Châteaux, prestigioasa organizație internațională de hoteluri și restaurante operate individual ce cuprinde mai mult de 550 de proprietăți din peste 60 de țări, a pus anul trecut România pe itinerariul iubitorilor de experiențe luxuriante, prin acceptarea candidaturii restaurantului bucureștean Le Bistrot Français.
Despre cât de importantă este țara noastră pentru rețea, dar și despre viziunea asociației care redefinește noțiunea luxului în HoReCa, am discutat cu Philippe Gombert, un profesionist hotelier cu experiență, ce a fost reales recent pentru un al doilea mandat, de 5 ani, ca Președinte Internațional al Relais & Châteaux.
Puteți să ne împărtășiți filozofia și viziunea dumneavoastră pentru Relais & Châteaux, pe următorii 5 ani?
Suntem mai mult decât o asociație de hoteluri și restaurante excepționale, din întreaga lume, suntem o mișcare ce caută să promoveze cultura locală și biodiversitatea. Cred că ospitalitatea și gastronomia sunt două dintre elementele ce definesc și fac unică fiecare experiență Relais & Châteaux. De aceea, ne străduim să împărtășim pasiunea noastră pentru un loc, prin evidențierea specificului său cultural și culinar.
Digitalizarea și comunicarea sunt 2 priorități asupra cărora vom continua să lucrăm, întrucât, în următorii 5 ani, ne vom dedica dezvoltării rețelei noastre, prin recrutarea de noi hoteluri și restaurante de excepție din întreaga lume, precum și prin asigurarea celor mai bune servicii pentru clienții noștri.
Știm că procedura de acceptare în Relais & Châteaux este una complexă. Ce urmăriți mai exact atunci când evaluați o proprietate?
Suntem considerați o “etichetă”, o garanție a bunelor practici și comparați cu haute-couture sau chiar cu orologeria elvețiană. Ce căutăm? Artizanat pe comandă, care unește oameni pasionați și extrem de talentați. Gastronomia este, bineînțeles, un criteriu major în recrutarea unei proprietăți. Unul dintre obiectivele principale ale organizației noastre este să ne inspire oaspeții în ceea ce privește calitatea bucătăriei și să aducă împreună chefi, sommelieri, manageri de hoteluri și restaurante, astfel încât ei să devină din nou lideri pe scena mondială. Angajamentul nostru – exprimat în Viziunea asociației -, este să oferim diferitelor culturi culinare oportunitatea să se exprime liber și creativ. Pentru a deveni membru Relais & Châteaux, un hotel sau un restaurant trebuie să împărtășească valorile noastre: focalizarea pe plan local, omenirea, capacitatea de a împărți și angajamentul pentru calitate.
Aveți o plajă largă de clienți cu venituri mari, care preferă hotelurile și restaurantele din rețeaua Relais & Châteaux. Ce caută acest segment de public?
Clienții noștri caută rafinament și discreție și apreciază ceea ce este nou și neașteptat. Relais & Châteaux le poate oferi o experiență de viață rară, autentică, cu adevărate răsfățuri grațioase, ce merită trăite și împărtășite.
Care considerați că este definiția luxului în HoReCa?
Peste experiența de hotel și de restaurant, se poziționează magia locului, servirea remarcabilă, legătura specială dintre oaspeți și personalul proprietății. Toate acestea oferă asociației Relais & Châteaux aura sa de lux intangibil. Artizanii noștri pricepuți, chefii și sommelierii își practică arta cu cel mai mare respect pentru mediu și pentru stilul de viață frumos.
Ce înseamnă pentru o proprietate să fie acceptată în Relais & Châteaux?
Să fii parte din Relais & Châteaux înseamnă să te alături unei familii globale de chefi și hotelieri care își împărtășesc experiențele și expertiza, sub un brand-umbrelă recunoscut internațional pentru excelența sa, să îți extinzi baza de clienți și să te alături unei mișcări care protejează biodiversitatea și conservă unicitatea culinară.
Sunteți interesați să recrutați mai multe proprietăți din țara noastră?
Suntem foarte mândri că am reușit să recrutăm Le Bistrot Français, primul nostru membru din România, deoarece, pentru noi, aceasta este o țară cu o moștenire culturală, istorică, arhitecturală și gastronomică măreață. Sperăm să ne dezvoltăm rețeaua în România și în sud-estul Europei și vom face din această regiune o prioritate pentru următorii ani.
Interviu apărut în ediția 85 a revistei Horeca România.